ساعت زوج و فرد به حالت اولیه بازگشت

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
ساعت زوج و فرد به حالت اولیه بازگشت

ساعت اجرای طرح زوج و فرد در تهران به حالت اولیه بازگشت.

«سردار سید تیمور حسینی» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، بیان کرد:

در ماه مبارک رمضان، ساعت اجرای طرح زوج و فرد با دو ساعت کاهش به ساعت پنج رسیده بود که با توجه به پایان این ماه، از روز شنبه ساعت اجرای طرح زوج و فرد به حالت اولیه بازگشته و در ساعت ۱۹ به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد که ساعت اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت. ساعت اجرای طرح زوج و فرد نیز از ساعت ۶:۳۰ آغاز و تا ساعت ۱۹ ادامه دارد که البته ساعت اتمام اجرای دو طرح در روز پنجشنبه ۱۳ است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی اجرای طرح LEZ گفت که در این باره جزییات بیشتر را رییس پلیس راهور ناجا اعلام خواهد کرد. اما آنچه که من باید بگویم این است که این طرح در شورای عالی ترافیک مطرح شده و ما نیز آمادگی اجرای هرگونه طرحی را داریم.

سردار حسینی در پاسخ به اینکه آیا زیرساخت‌هایی برای این طرح وجود دارد یا خیر؟ گفت که زیرساخت‌ها وظیفه پلیس نیست؛ بلکه بهره‌بردار آن هستیم. آما آنچه که می‌توانم بگویم این است که این LEZ آن LEZ نیست که در گذشته توصیف شده بود و اصلاحات زیادی داشته است. در حقیقت این طرح کاملا واقع گرا شده و با فاصله گرفتن از حالت آرمانی به نگاه پلیس نیز نزدیک‌تر شده است.

به گفته‌ی حسینی تا به حال چیزی در مورد LEZ به پلیس ابلاغ نشده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح کنترل معاینه فنی خودروها از ۱۹ تیرماه خبر داد و گفت:

در این طرح با نگاه ایمنی خودرو و با هدف ایمنی سفر و تردد به صورت ویژه اقدام به چک کردن معاینه فنی خواهد شد.

سردار حسینی با بیان اینکه طرح تابستانه‌ی پلیس راهور پایتخت در معابر داخلی تهران نیز از ۱۶ تیرماه آغاز خواهد شد، عنوان کرد که در این طرح دور دور کردن، لایی کشیدن، ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس، انجام حرکات مارپیچ و نمایشی با خودرو و ... زیر ذره‌بین پلیس قرار داشته و با متخلفان برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره جانباختگان حوادث رانندگی در تهران، بیان کرد که برابر آمار پزشکی قانونی در دو ماهه‌ی امسال آمار جانباختگان حوادث رانندگی در معابر تهران بزرگ ۴۱ درصد کاهش داشته و ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه