چاپ اسکناس جدید با طرح آرامگاه بوعلی‌ سینا

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
چاپ اسکناس جدید با طرح آرامگاه بوعلی‌ سینا

بهجت عباسی یک‌شنبه ۱۰ مردادماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت روز همدان، اظهار کرد که به شورای پول و اعتبارنامه زده‌ایم و خواستار چاپ اسکناس‌های ۲۰۰ هزارتومانی با نماد بنای بوعلی‌سینا هستیم.

وی با بیان اینکه از مزایای چاپ این اسکناس‌ها این است که می‌توانیم همدان را به همه بشناسانیم، تصریح کرد: به مناسبت بزرگداشت میلاد ابوعلی سینا و روز همدان برنامه‌های زیادی تدارک دیده‌ایم که ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا در رأس آن‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی در تپه هگمتانه و رونمایی از کتاب مادستان از برنامه‌های روز همدان است، اضافه کرد که برگزاری کارگاه عکاسی، تور همدان گردی و تبدیل حمام عمومی ورکانه به کتابخانه از اقدامات اجرایی در روز همدان است.

وی با بیان اینکه برای تبدیل حمام ورکانه به کتابخانه نیازمند دو میلیون تومان هستیم، از مراسم عقد دو زوج و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی در آرامگاه بوعلی‌سینا خبر داد و گفت:

این مراسم که با هدف ترویج ازدواج آسان است، پس از مراسم ادای احترام اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان نیز گفت که از روز همدان باید برای معرفی مفاخر خود استفاده کنیم.

مهرداد نادری‌فر با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های روز همدان باید یک افق و هدف را تعیین و بر مبنای آن حرکت کنیم، تصریح کرد که باید از طرفیت روز همدان در حوزه پزشکی، فرهنگی، اجتماعی و ... بهره ببریم.

 

وی اظهار کرد که باید فضای شهر را به‌گونه‌ای آراسته کنیم که با نزدیک شدن به‌روز همدان، حال و هوای بوعلی‌سینا پیدا کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان نیز اظهار کرد:

به مناسبت روز همدان و تولد شیخ‌الرئیس، برنامه‌هایی نظیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، جنگ شادی و اجرای مسابقات را برگزار خواهیم کرد.

قدیمی تصریح کرد که شب رصدی همدان، مسابقه دومینو و موشک‌های آبی و برج هیجان از برنامه‌های اجرایی در روز همدان است.

وی از اجرای تور همدان گردی خبر داد و افزود: در روز همدان اتوبوس‌های همدان گردی از مقابل عین‌القضات، گردشگران و افراد علاقه‌مند را به مناطق مختلف همدان خواهند برد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه