زیباترین شهرهای کوچک اروپا که نادیده گرفته شده اند

مینا رهبری | سه شنبه, ۱۲ مرداد ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

اغلب ما اروپا را با پاریس، لندن، رم و دیگر شهرهای بزرگ آن می‌شناسیم. روزی اگر به اروپا سفر کنیم، دوست داریم شهرهای بزرگ آن را ببینیم. اما در اروپا چند شهر کوچک وجود دارد که در زیبایی دست کمی از شهرهای بزرگ ندارند، ولی همواره نادیده گرفته شده‌اند. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ شهر کوچک اروپا آشنا شوید که ناشناخته مانده‌اند، اما ارزش رفتن و دیدن را دارند.

سفر به ار وپا بدون دیدن شهرهای بزرگ کامل نمی‌شود. صد البته که پاریس و رم بسیار زیبا و خیره‌کننده هستند، اما اروپا پر از شهرهای کوچک است که به همان اندازه جذاب و اصیل هستند و واقعا دست کم گرفته شده‌اند. در این مقاله به ۱۰ مورد از بهشت‌های کوچک اروپا اشاره می‌کنیم که ارزش بازدید کردن را دارند.

لوبک، آلمان

لوبک

اگر قصد سفر به اروپا را دارید، حتما لوبک را در فهرست خود قرار دهید. آب نبات‌های این شهر بندری آلمان بسیار مشهور هستند. لوبک یک شهر متراکم قدیمی و مملو از معماری‌های قرون وسطی جذاب هستند مانند «هولستن گیت» که متعلق به قرن ۱۵ میلادی است و هفت برج کلیسا. به این شهر بروید و در خیابان‌های سنگ‌فرش آن قدم بزنید.

تروندهایم، نروژ

تروندهایم نروژ

قدیمی‌ترین شهر نروژ تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و ظرفیت این را دارد که یک آخر هفته‌ی طولانی را در این شهر بگذرانید. این شهر که پایتخت سابق نروژ در روزهای شکوه وایکینگ‌ها بود، آثار دیدنی زیادی دارد، از قلعه‌ی قرون وسطی گرفته تا کلیسای جامع نیداروس که در سال ۱۰۷۰ میلادی ساخته شده است. 

کورک، ایرلند

کورک ایرلند

کورک شهر کوچکی با ۱۱۹۰۰۰ نفر جمعیت است که آن طور که باید شناخته نشده است به خصوص کافه‌های سنتی، کافه‌های نسل جدید و اجرای موسیقی زنده که ارزش بازدید را دارد. اهل این شهر در میان دیگر شهرهای ایرلند، بسیار خوش سرزبان بوده و همواره آماده‌ی گفتگو و شوخی و ایجاد روابط دوستانه هستند. 

لیوبلیانا، اسلوونی

لیوبلیانا اسلوونی

لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، گوهری کشف نشده است. مناظر این شهر یادآور شهر پراگ است که پل‌هایی بسیار زیبا و معماری‌های سبک باروک شهر را آذین کرده است. در این شهر کافه‌ها و موزه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها زیر زمین قرار گرفته و پر از اسکلت است. این شهر یک قلعه نیز دارد که متعلق به قرون وسطی است.

پیلسن، جمهوری چک

پیلسن جمهوری چک

پیلسن شهری است که شب‌های آن با لبخندی سرخوش پایان می‌پذیرد و زیبایی آن اجتناب ناپذیر است. رستوران‌های سنتی چک و میدان قدیمی و رویایی شهر، پیلسن را به شهری تبدیل کرده است که ۱۶۷۰۰۰ نفر بازدیدکننده دارد. این شهر با قطار فقط چند ساعت از پراگ فاصله دارد.

تورون، لهستان

 تورون لهستان

شاید مساحت تورون یک‌پنجم ورشو باشد، اما ویژگی‌ها و جاذبه‌هایش به اندازه‌ی ورشو است. این شهر که کنار رودخانه‌ی «ویستولا» قرار گرفته، به خاطر داشتن قدیمی‌ترین ساختمان‌های لهستان شهرت دارد، از ویرانه‌های قلعه‌ی «شوالیه توتن» تا کلیسای جامع که در آن ستاره‌شناس معروف، «نیکلاس کوپرنیک»، غسل تعمید داده شده است. شیرینی‌های زنجبیلی این شهر بسیار مشهور هستند که از دوران قرون وسطی تاکنون در این شهر پخته می‌شوند.

مودنا، ایتالیا

مودنا ایتالیا

اگرچه مودنا جز مقاصد کمتر شناخته شده‌ی ایتالیا است، اما این شهر یک شهر فرهنگی پرجنب و جوش است که در چند روز می‌توانید از تمامی مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. حتی می‌توانید با دوچرخه مسافت ۴۸ مایلی آن را طی کنید و در خیابان‌های سنگ‌فرش آن چندین کتابخانه، سینما و تئاتر پیدا کنید. هنر آشپزی محلی برای خوراک‌شناسان مانند تجربه‌ی مذهبی گرامی داشته می‌شود.

ماستریخت، هلند

ماستریخت هلند

علاوه بر اینکه ماستریخت شهری است که در آن پیمان اتحادیه‌ی اروپا امضا و یورو ایجاد شد، این شهر جنوبی‌ترین شهر هلند است و از اینجا فقط با یک مسیر پیاده‌روی می‌توانید به آسانی به بلژیک بروید و تا آلمان نیز می‌توان با دوچرخه رفت. اما اگر تاریخ اتحادیه‌ی اروپا و مناظر خیره‌کننده‌ی اطراف شهر شما را به سفر به این منطقه وسوسه نکرد، می‌توان از مرکز شهر تاریخی آن و میزبانی چندین نمایشگاه و جشنواره در طی سال برای شما سخن گفت که از این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره‌ی ماستریخت در ماه فوریه اشاره کرد.

تامپره، فنلاند

تامپره فنلاند

شهر تامپره تعادلی را میان تفریحات فضای باز و شهرنشینی برقرار کرده است. این شهر در تنگه‌ای کوچک، میان دو دریاچه‌ی وسیع قرار گرفته است.  به طور کلی در این شهر بیش از ۲۰۰ پهنه‌ی آبی وجود دارد که در زمستان برای ماهیگیری، اسکی و شنا در یخ بسیار مناسب است و می‌توانید قبل یا بعد از سونا در گودالی در یخ‌های دریاچه شیرجه بزنید. از زمانی که در سال‌های اخیر اهالی هلسینکیل به این شهر آمده‌اند، موزه‌های هنری زیادی در این شهر بر پا شده است.

پچ، مجارستان

پچ مجارستان

اگر از بوداپست سه ساعت رانندگی کنید، به شهر ۱۴۸۰۰۰ نفری می‌رسید که در سفر به مجارستان نباید بازدید از آن را از دست بدهید. در این شهر ترکیب متنوعی از جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، از آرامگاه مسیحیان گرفته تا ویرانه‌های ترکیه و باغ‌های انگور بسیار زیبا. آب و هوای مدیترانه‌ای این شهر مدیترانه‌ای است.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه