سائو پائولو کجاست؟

محبوبه رستمی | یکشنبه, ۱۰ مرداد ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

المپیک ریو نزدیک است و هواداران زیادی برای تماشای مسابقات به کشور برزیل سفر خواهند کرد. علاوه بر مسابقات نباید از تماشای جاذبه‌های دیدنی این کشور نیز غافل شد. سائو پائولو یکی از شهرهای دیدنی در این کشور است. در ادامه با کجارو همراه باشید.

معرفی

سائوپائولو

سائو پائولو مرکز ایالتی به همین نام در کشور برزیل و بزرگ‌ترین شهر این کشور و آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. این شهر با وجود آسمان‌خراش‌های فراوان ظاهری مدرن به خود گرفته است، اما در عین حال می‌توان رنگ و بوی سنتی را هم در آن مشاهده کرد. سائو پائولو در ۲۵ ژانویه سال ۱۵۵۴ توسط دو مبلغ فرقه‌ی مذهبی یسوعی تاسیس شد. البته سائو پائولو در سال ۱۷۱۱ به طور رسمی عنوان شهر به خود گرفت. به دلیل رواج یافتن صادرات قهوه، این شهر در قرن نوزدهم مسیر رشد و شکوفایی را به سرعت طی کرد، به طوری که امروزه یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کلان‌شهرهای جهان به شمار می‌رود. بر پایه‌ی سرشماری سال ۲۰۱۴، جمعیت شهری سائو پائولو بالغ‌بر ۱۱,۹۶۷,۸۲۵ نفر بوده است، با این وجود جمعیت کل منطقه به عددی بالغ‌بر ۲۱,۰۹۰,۷۹۱ نفر می‌رسد. زبان اغلب مردم این شهر پرتغالی است. سائو پائولو شهری است که هر دو نوع آب و هوای گرمسیری و معتدل را با هم دارد. این شهر در هر زمان از سال برای سفر مقصدی عالی به شمار می‌رود و نیازی به نگرانی در مورد تغییرات ناگهانی فصلی نیست. تابستان‌ها، از ماه دسامبر تا مارس زمانی عالی برای مسافرت به این شهر است که با وجود روزهای آفتابی، این مدت را برای گشت و گذار در سواحل زیبای این شهر مناسب می‌کند. زمستان‌های این شهر کمی سردتر است و برای کسانی مناسب است که دوست دارند ژاکت گرم بپوشند. از جمله بهترین جاذبه‌های دیدنی سائو پائولو می‌توان به پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera)، ایستگاه راه آهن Luz، میدان Luz، خیابان پائولیسیتا، Batman Alley، سالن کنسرت Julio Prestes، موسسه‌ی Tomie Ohtake، موزه‌ی هنر سائو پائولو (MASP)، ساختمان Banespa و تپه‌ی پیکو دو جاراگویا (Pico Do Jaragua) اشاره کرد. با این وجود، اگر به نبال شب‌نشینی‌های طولانی در برزیل هستید، سائو پائولو مکانی عالی برای این کار محسوب می‌شود.

آدرس

جنوب شرقی برزیل، جنوب شرقی ایالت سائو پائولو، حدود نیمه راه بین کوریتیبا و ریودوژانیرو

دسترسی

سائو پائولو

بهترین و سریع‌ترین راه برای سفر از شهر ریو به سائو پائولو استفاده از هواپیما است، با این وجود اگر وقت کافی داشته باشید، اتوبوس‌ هم گزینه‌ی خوب و مقرون به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود. این مسیر با هواپیما حدود ۴۵ دقیقه و با اتوبوس حدود ۷  ساعت به طول خواهد انجامید. اگر هم ماشین شخصی خودتان را داشته باشید، در حدود طی ۵ ساعت مسیر زمینی به این شهر خواهید رسید. شرکت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بلیت اتوبوس تهیه کنید. برای تهیه بلیت آنلاین به این صفحه مراجعه کنید. هزینه‌ی بلیت سفر از ریو به سائوپائولو حدود ۳۲ دلار می‌شود. اتوبوس‌ها حرکت خود را از ترمینال Rodoviário Novo Rio شروع می‌کنند. در طول این مسیر چندین توقف خواهید داشت و مناظر بسیار زیبایی را از نظر خواهید گذراند.

سیستم حمل و نقل عمومی سائو پائولو به‌طور معمول شامل، اتوبوس، مترو و قطار می‌شود. اتوبوس‌های این شهر به‌طور مکرر توقف دارند و کل شهر را پوشش می‌دهند. اگر زبان پرتغالی ندانید احتمالا در پیدا کردن نقاط توقف کمی مشکل پیدا خواهید کرد. متروی سائو پائولو ۵ خط رنگی دارد که به‌سادگی توسط مردم محلی شناخته می‌شوند. چهار خطوط اول این سیستم بیشترین استفاده را برای گردشگران دارد. کیوسک‌های مخصوص در همه‌ی ایستگاه‌های مترو و قطار اقدام به فروش بلیط می‌کنند. نکته‌ی جالب اینکه افراد مسن بالای ۶۵ سال، بدون پرداخت هزینه‌ای و تنها با نشان دادن کارت شناسایی می‌توانند از متروی این شهر استفاده کنند. هزینه‌های معمول حمل و نقل در سائوپائولو به شرح زیر است:

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

۱۲۰ تا ۱۸۰ رئال

مترو

۳.۵۰  رئال

اتوبوس در سطح شهر

۳ رئال

هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در سطح شهر

۱۲ تا ۱۸ رئال

 

نکته: در این شهر اغلب راننده تاکسی‌ها اگر بدانند خارجی هستید، سعی می کنند با حساب نکردن کرایه بر اساس قانون و متراژ هزینه‌ی بیشتری از شما بگیرند. پس از قبل کرایه را تعیین کنید تا کلاه سرتان نرود.

مطالب مرتبط:

منبع en.wikipedia

دیدگاه