راهنمای سفر به روتوروا؛ نیوزیلند

محبوبه رستمی | یکشنبه, ۱۳ تیر ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

روتوروا شهری در کنار دریاچه‌ای به همین نام، واقع در خلیج پلنتیِ جزیره‌ی شمالی نیوزیلند است که یکی از بهترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود. این شهر مکانی آرام با آب و هوایی مطلوب در اختیار علاقمندان می‌گذارد. روتوروا کانون مشاهده‌ی مناظر آتشفشانی، آب فشان‌ها و حوضچه‌های گل در نیوزیلند به شمار می‌رود. در ادامه با کجارو همراه باشید.

علاوه بر چشمه‌ها و مناطق زمین گرمایی، اطراف این شهر را جنگل‌های بومی و دریاچه‌های زیبا فرا گرفته است که در کنار هم ترکیبی فوق العاده را پدید آورده‌اند. روتوروا همچنین به مرکزی برای ارائه‌ی فرهنگ مائوری شهرت دارد و یکی از بهترین نقاط نیوزیلند برای تماشای اجراهای سنتی این قوم و غرق شدن در تاریخ و فرهنگ سنتی آن محسوب می‌شود. همچنین تعدادی از بهترین و مشهورترین جاذبه‌های نیوزیلند در این شهر و اطراف آن واقع شده‌اند که انگیزه‌ای خوب برای سفر به آن ایجاد می‌کنند. مطلب پیش رو برای سفری ۳ روزه به روتوروا تهیه شده است.

روتوروا

روتوروا

روتوروا

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۸:۳۰-

زبان رسمی: انگلیسی

زبان رایج: مائوری

واحد پول: دلار نیوزیلند (NZD) (هر گاه در متن به دلار اشاره کردیم، منظور همان دلار نیوزیلند است.)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/۵۰ هرتز (دو شاخه‌ی نوع I)

پیش شماره: (۰۷)۶۴+

شماره‌ اضطراری: (پلیس، آمبولانس، آتشنشانی): ۱۱۱

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه بین المللی روتوروا (ROT)

وضعیت آب و هوایی

در روتوروا می‌توانید در تمام طول سال، هر دو نوع آب و هوای سازگار و معتدل را پیدا کنید. این شهر  برای فرار از زمستان‌های نیم کره‌ی شمالی بسیار مناسب است. ماه‌های تابستان شامل ژانویه، فوریه و مارس  هستند و نکته‌ی قابل اشاره اینکه دمای هوا به طور معمول از ۱۰ تا ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد متغیر است. زمستان‌ها معمولا میانگین دمای ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد حکمفرماست. با وجود اینکه زمستان‌ کاملا معتدل است، اما به دلیل بارش باران‌های سنگین بهتر است یک یا دو ژاکت به همراه داشته باشید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

در روتوروا، ماه‌های تابستان به‌عنوان فصل پیک یا اوج شناخته می‌شوند. در این مدت قیمت انواع هتل و حتی بلیت‌های پرواز افزایش قابل توجهی دارد. اگر دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستید بهتر است در نیمه‌ی دیگر سال یعنی زمستان، اوایل بهار و اواخر پاییز برنامه‌ی سفر به این شهر را بریزید. در هر صورت، بهتر است از دست کم یک ماه قبل هتل رزرو کنید.

هزینه‌های مرسوم

هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی و اتاقی شخصی به ترتیب باید ۱۵ تا ۲۵ و ۵۰ تا ۷۰ دلار بپردازید.

هتل

هتل‌های  روتوروا در حالت معمول قیمت‌هایی مقرون به صرفه و کیفیتی مناسب دارند. هتل‌های مرکز شهر به دلیل شلوغی بیشتر قیمتی بالاتر از همتایان خود در اطراف شهر دارند. اگر در طول سفر یک ماشین شخصی اجاره کنید، این هتل‌ها انتخابی عاقلانه‌تر هستند. میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به صورت زیر است:

۱ ستاره         ...

۲ ستاره         ...

۳ ستاره         ۷۰ تا ۱۶۹ دلار

۴ ستاره         ۷۴ تا ۲۰۰ دلار

۵ ستاره         ۱۴۶ تا ۳۳۸ دلار

متوسط قیمت مواد غذایی

صبحانه: پیدا کردن کافه‌ها ممکن است کمی دردسرآفرین باشد، اما بسیاری از هتل‌های بزرگ این شهر، به همراه اجاره‌ی اتاق، وعده‌‌ی رایگان صبحانه ارائه می‌دهند (۷ تا ۱۲ دلار).

ناهار: همبرگر و پیتزا گزینه‌های خوب و مقرون به صرفه‌ای برای این وعده‌ی غذایی هستند که هم در میان مردم محلی و هم مسافران طرفداران زیادی دارند (۹ تا ۱۵ دلار).

شام: شام مقداری هزینه‌ی بیشتر برای شما در بردارد، اما معمولا وعده‌های شام مفصل هستند، به گونه‌ای که می‌توانید باقی مانده‌ی آن را برای چند ساعت بعد استفاده کنید (۱۲ تا ۲۵ دلار).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۱۰۳ و ۸۲ دلار تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی

بلیت یک طرفه (حمل و نقل محلی)

۲/۵۰ دلار

تاکسی (تعرفه عادی برای شروع)

۳ دلار

هر ۱ کیلومتر جابجایی با تاکسی (تعرفه عادی)

۳ دلار

۱ ساعت انتظار تاکسی (تعرفه عادی)

۶۰ دلار

بنزین (هر لیتر)

۱/۹۱ دلار

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در  روتوروا خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود  ۱۵ تا ۲۵ دلار  قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی در اختیار شما می‌گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

به‌طور رایگان از آبفشان‌ها دیدن کنید

با وجود اینکه چشمه‌های آب گرم و آبفشان‌های زیبای زیادی در روتوروا وجود دارد، اما بسیاری از مردم معمولا برای دیدن آبفشان تی پویا (Te Puia) اقدام می‌کنند. شما می‌توانید پولتان را برای تماشای نمایش‌های مائوری پس‌انداز و در عوض در اطراف شهر بچرخید و آبفشان‌های رایگان زیادی را بازدید کنید.

جاذبه‌‌ها

دره آتشفشانی وایمانگو (Waimangu Volcanic Valley)

دره آتشفشانی وایمانگو

دره آتشفشانی وایمانگو

دره آتشفشانی وایمانگو

روتوروا قلب جاذبه‌های زمین گرمایی نیوزیلند است و دره‌ی آتشفشانی وایمانگو یکی از محبوب‌ترین نقاطی است که می‌توانید در آن تراس‌های گلی و بخارآلود را ببینید. در اینجا یک سری مسیر پیاده‌روی امکان تماشای حفره‌های مملو از دود و تراس‌های عجیب و غریب زرد اسیدی و آهکی سبز رنگ در امنیت کامل برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. دهانه‌ی دوزخ با آبفشان بزرگش نقطه‌ای برجسته در این ناحیه محسوب می‌شود. این دنباله، مسیری پر پیچ و خم را به سمت ساحل دریاچه‌ی روتوماهانا طی می‌کند. یکی از موارد جذابی که پیشنهاد می‌شود تجربه کنید، قایق‌سواری روی این دریاچه و همزمان تماشای ویژگی‌های زمین گرمایی دره‌ی آتشفشانی وایمانگو است. اگر به تاریخ علاقمند هستید، می‌توانید با طی مسیر ۴۵ دقیقه‌ای با قایق از مکان چشمه‌هایی مشهور به تراس‌های صورتی و سفید (زمانی آن را هشتمین شگفتی جهان می‌نامیدند. این چشمه‌ها مشابه پاموک‌کاله در ترکیه و باداب سورت در مازندران هستند) بازدید کنید. خود تراس‌ها پس از انفجار کوه تاراورا در سال ۱۸۸۶ از بین رفتند.

موزه روتوروا

موزه روتوروا

موزه روتوروا

موزه روتوروا

موزه روتوروا

موزه روتوروا

موزه روتوروا

موزه روتوروا

موزه‌ی روتوروا از آن دست نقاطی است که در سفر به نیوزیلند حتما باید ببینید. در میان باغ‌هایی دولتی و آرام که روی خط ساحلی دریاچه‌ی روتوروا قرار دارند، می‌توان حمام خانه‌ی قدیمی را پیدا کرد که امروزه تبدیل به موزه‌ی روتوروا شده است. درون این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های دائمی را تماشا کنید که داستان‌هایی از فرهنگ و تاریخ روتوروا از عصر پیش از اروپایی‌ها تا زمان حال را بازگو می‌کنند. غرق شدن در فرهنگ مائوری و فرار از چشم‌اندازهای آتشفشانی احتمالا برایتان خالی از لطف نباشد. نمایش‌های ابتکاری، تجربه‌های سینمایی جذاب و تورهای راهنمای پر از اطلاعات آموزنده به شما در کشف داستان‌های شگفت‌انگیز این منطقه‌ی منحصربه‌فرد کمک شایانی می‌کنند. این موزه همچنین دارای ۵ گالری متغیر و برنامه‌های متنوع از نمایشگاه‌های هنری، رویدادها و تورهای دیداری است. مطمئن باشید همیشه در اینجا موردی جذاب برای کشف کردن وجود دارد. هزینه‌ی ورود و استفاده از تورهای موزه بین ۸ تا ۴۵ دلار  می‌شود.

تی وایروآ (Te Wairoa)

تی وایروآ

تی وایروآ

تی وایروآ

تی وایروآ یک نوع روستای مائوری به شمار می‌رود که در سال ۱۸۵۲ میلادی توسط مبلغی مسیحی ساخته شد. این روستا در نزدیکی تراس‌های مشهور صورتی و سفید قرار داشت، بنابراین مکانی مناسب برای استراحت کردن به شمار می‌رفت. با این وجود، روستای تی وایروآ عمری بسیار کوتاه داشت، چرا که در ۱۰ ژوئن  ۱۸۸۶ کوه تاراورا به دنبال انفجار دریاچه‌ی روتوماهانا فوران کرد و همین موضوع سبب شد روستا در زیر لایه‌ای از گل به ضخامت حدودا ۲ متر مدفون شود. در این حادثه خوشبختانه بسیاری از مردم روستا موفق به فرار شدند، با این وجود ۱۷ نفر جان باختند. در دهه‌ی ۳۰ میلادی باستان‌‌شناسان شروع به حفاری در این مکان کردند و در حال حاضر تعدادی از ساختمان‌های اصلی قابل مشاهده هستند. همچنین یک مسیر پیاده روی زیبا از این مکان به سمت آبشار وایرر منتهی می‌شود که اگر دوست داشتید می‌توانید آن را طی کنید.

وای-اُ-تاپو (Wai-O-Tapu)

وایوتاپو

وایوتاپو

در وایوتاپو عجایب زمین گرمایی زیادی وجود دارد. آبفشان لیدی ناکس که صبح‌ها هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فوران می‌کند و ارتفاع شلیک آب آن به بیش از ۲۰ متر می‌رسد، در اینجا واقع شده است.  این ناحیه‌ی رنگارنگ مملو از فعالیت‌های آتشفشانی به همراه فوران‌‌ استخرهای گل آلود (تشکیل شده از یک گل فشان متلاشی شده)، استخرهای آب سبز فلورسنت و تراس‌های بخارآلود در زیر پوشش زرد روشن و نارنجی کم رنگ، چشم اندازی خیالی را به وجود آورده است که چشم هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. ظاهر رنگارنگ این چشمه‌ی آب گرم تصور بودن در سیاره‌ای دیگر را به شما القا می‌کند. این مکان در ۲۷ کیلومتری جنوب روتوروا قرار دارد. بازدید از این مکان زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

واکاره‌ واره وا (Whakarewarewa)

واکاره‌ واره وا

واکاره‌ واره وا

واکاره‌ واره وا

"واکاره واره وا" با این اسم عجیب و بامزه‌اش، یک روستای مائوری است که در میان دریچه‌های بخار و استخرهای داغ ناحیه‌ی زمین گرمایی واکاره واره وا قرار دارد. واکاره واره وا اسم کوتاه شده‌ی Te Whakarewarewatanga O Te Ope Taua A Wahiao به معنی "محل تجمع احزاب جنگ واهایو" است. در اینجا می‌توانید با فرهنگ بسیار جذاب و عجیب مردم مائوری از نزدیک و به صورت تعاملی آشنا شوید. مردم مائوری همیشه در اینجا زندگی و به نحوی عالی از مزیت فعالیت‌های زمین گرمایی درون دره برای گرم شدن و پخت و پز استفاده کرده‌اند. تماشای رقص‌ها و نمایش‌های سنتی، نحوه‌ی استفاده‌ی مردم مائوری از مزیت‌های زمین گرمایی و غرق شدن در فرهنگ خاص این قوم، تجربه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود که تا مدت‌ها از خاطرتان محو نخواهد شد. اگر می‌خواهید به نحوی عالی در فرهنگ مائوری غرق شوید، می‌توانید شب را در کنار آن‌ها سپری کنید.

تی پویا (Te Puia)

تی پویا

تی پویا

تی پویا

تی پویا جایی است که می‌توانید آبفشان دیگری به نام Rotorua's Pohutu را تماشا کنید. تی پویا درست در حوالی مرکز شهر قرار دارد. پوهوتو بزرگ‌ترین آبفشان نیم کره‌ی جنوبی زمین به شمار می‌رود که ارتفاع فوران آب آن تا به بیش از ۳۰ متر هم می‌رسد و گاهی به مدت چند روز هم به طول می‌انجامد (یکی از فوران‌های ۲۵۰ روز طول کشید) و البته ممکن است گاهی تنها چند دقیقه بتوانیم شاهد آن باشیم. یکی دیگر از آبفشان‌هایی که در همین نزدیکی قرار دارد، تی توهو است که با وجود کوچک‌تر بودن فوران‌ها ترتیب منظمی دارد. پس از پایان بازدید از آبفشان‌ها می‌توانید از پارک تی پویا دیدن کنید که میزبان پرنده‌ای به نام کیوی است. در اینجا تعدادی از نایاب‌ترین پرنده‌های نیوزیلند زندگی می‌کنند. علاوه بر این، موسسه‌ی هنر و صنایع دستی مائوری  هم در این مکان قرار دارد.

پارک زمین گرمایی هلز گیت (Hells Gate Geothermal Park)

پارک زمین گرمایی هلز گیت

پارک زمین گرمایی هلز گیت

پارک زمین گرمایی هلز گیت

هلز گیت یا دروازه‌ی جهنم، پارکی است به وسعت حدود ۲۰ هکتار که میزبان فعال‌ترین میدان‌های زمین گرمایی در نیوزیلند است.  از ویژگی‌های این ناحیه می‌توان به فوران‌های آب، شکاف‌های بخار، استخرهایی از گل جوشان، آتشفشان گلی و بزرگ‌ترین آبشار آب داغ در نیم کره‌ی جنوبی اشاره کرد. در اینجا می‌توانید ۷۰۰ سال تعامل قوم مائوری و پس از آن سکونت اروپایی‌ها در کنار این مکان  منحصربه‌فرد را ببینید و بشنوید. می‌توانید در میان  آب‌های گوگردی و چشمه‌های آب گرم دراز بکشید، حمام کنید، درمان‌های سنتی و مفید برای زیبایی انجام دهید و از انجام ماساژ سنتی مائوری (میری میری) لذت ببرید. هزینه‌ی استفاده از چشمه‌ها و خدمات درمانی و ماساژ برای بزرگسالان بین ۲۰ تا ۲۴۰ دلار می‌شود.

غار وایتومو (Waitomo)

غار وایتومو

غار وایتومو

غار وایتومو

غار وایتومو

غار وایتومو

غارهای کاملا مرموز وایتومو نشانه و خاص طبیعت زیبای کشور نیوزلند هستند. در قسمت بالای این منطقه، روستای کوچکی وجود دارد و در سطح زیرین‌ آن سیستم به هم پیوسته‌ی از غارها قرار گرفته است که بیشتر از ۲ میلیون سال قدمت دارند. نور درخشان دیواره‌ی غارها، ناشی از وجود نوعی کرم شب‌تاب به نام Arachnocampa luminosa است که تنها در کشورهای نیوزیلند و استرالیا یافت می‌شوند. تورهای قایق‌سواری هر نیم ساعت یک بار برای بازدید از غار برگزار می‌شوند که نباید تجربه‌ی آن‌ها را از دست بدهید. شما همچنین می‌توانید با پای پیاده از برخی بخش‌های غار دیدن کنید و محو تماشای زیبایی خیره کننده‌ی آن شوید.

هابیتون

هابیتون

هابیتون

هابیتون

هابیتون

هابیتون

هابیتون

هابیتون

بله! درست حدس زدید. بعید است کسی پیدا بشود که با سری فیلم‌های مشهور ارباب حلقه‌‌ها (و همچنین هابیت) و  ماجراهای هابیت‌های دوست‌داشتنی آشنایی نداشته باشد. پیتر جکسون به منظور ساخت این مجموعه‌ها روستایی واقعی را در شهر کوچک "مچاماچا" واقع در شمال نیوزیلند نزدیک شهر روتوروا بنا نهاد. روستای هابیتون به طور دقیق همانند توصیفات کتاب‌های تالکین ساخته شد. البته در فیلم‌ها گویی این خانه‌ها برای کوتوله‌ها ساخته شده‌اند، اما در واقعیت اینگونه نیست و یک انسان معمولی به راحتی می‌تواند در آن‌ها رفت‌و‌آمد کند. پس از پایان فیلم‌ برداری، این مکان به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری در نیوزیلند مورد استفاده قرار گرفت. نکته‌ی جالب یکی شدن روستا و خانه‌های آن با طبیعت اطراف است که چشم اندازی رویایی و باور نکردی به آن بخشیده است. اگر خواستید از این مکان بازدید کنید و هنوز فیلم‌ها را ندیده‌اید شدیدا توصیه می‌کنیم قبل از آن از دیدن فیلم‌ها لذت ببرید و سپس به نیوزیلند سفر کنید. برای استراحت نیز می‌توانید در مهمانخانه‌ی اژدهای سبز اقامت کنید که درون فیلم‌ها به نمایش گذاشته شد. همچنین اگر خواستید شب را در هابیتون بمانید، یک هتل هم برای راحتی مسافران ساخته شده است.

حفاظتگاه دیدنی کوه اِنگونگوتاها (Mount Ngongotaha)

حفاظتگاه دیدنی کوه اِنگونگوتاها

حفاظتگاه دیدنی کوه اِنگونگوتاها

حفاظتگاه دیدنی کوه اِنگونگوتاها

حفاظتگاه دیدنی کوه اِنگونگوتاها

این جنگل نسبتا باریک حفاظت شده روی مخروط آتشفشانی کوه انگونگوتاها (۷۵۷ متر) واقع شده است و دو مسیر پیاده‌روی راحت و عالی در حوالی روتوروا دارد. در طول مسیر کوتاه سه کیلومتری می‌توانید از طبیعتی سرسبز و زیبا لذت ببرید و از طریق تابلوهایی که در طول آن نصب شده‌اند، اطلاعات مفیدی از جانوران بومی منطقه کسب کنید.

جزیره موکویا (Mokoia Island)

جزیره موکویا

جزیره موکویا

جزیره موکویا

جزیره موکویا

جزیره موکویا

جزیره‌ی مقدس موکویا پناگاه حیات وحش مهمی برای حفاظت از برخی از پرنده‌های کمیاب نیوزیلند به شمار می‌رود. برای قبیله‌ی مائوری، این جزیره  که درون دریاچه‌ی روتوروا واقع شده است، ریشه در اساطیر باستانی دارد. این مکان همچنین محل اردوگاه تمرین منظم  Mau rākau در هنرهای رزمی تایاها محسوب می‌شود. تورهای راهنما، فرصت تماشای پرندگانی همچون کیوی و کوکاکو و همچنین غرق شدن در فرهنگ زیبای مائوری را برای شما فراهم می‌کند. راهنماهای محلی از اهمیت این جزیره برای مردم مائوری و طریقه‌ی استفاده از پوشش گیاهی آن برای مصارف دارویی و غذایی خواهند گفت که ممکن است برایتان جالب باشد.

منطقه حفاظت شده کاهاروآ  (Kaharoa)

منطقه حفاظت شده کاهاروآ

منطقه حفاظت شده کاهاروآ

منطقه حفاظت شده کاهاروآ

کوکاکو یکی از گونه‌های پرنده در نیوزیلند است که به شدت در خطر انقراض قرار دارد و تنها حدود ۱,۴۰۰ عدد از آن‌ها در جزیره‌ی شمالی زندگی می‌کنند. با این وجود، منطقه‌ی حفاظت شده‌ی کاهاروآ یکی از بهترین مکان‌ها برای شنیدن صدای آواز این پرندگان زیبا و نادر به شمار می‌رود. اگر دوست دارید این پرندگان را ببینید و از شنیدن صدای آن‌ها در مکانی سرسبز و بکر لذت ببرید، حتما به این منطقه نیم نگاهی داشته باشید.

مسیر یا دنباله تاراوِرا (Tarawera Trail)

دنباله‌ی تاراورا

دنباله‌ی تاراورا

دنباله‌ی تاراورا

دنباله‌ی تاراورا

دنباله‌ی تاراورا با طولی حدود ۱۵ کیلومتر، از میان خط ساحلی پشته‌ای دریاچه‌ی تاراورا عبور می‌کند و چشم‌اندازهای پانورامای بسیار زیبایی از مناطق حومه‌ی شهر و دریاچه‌ای خیره‌کننده را جلوی رویتان می‌گستراند. اگر دوست داشتید، می‌توانید در اردوگاه‌های طراحی شده‌ای در طول این مسیر چادر بزنید و چند ساعتی را به استراحت بپردازید یا حتی شب را در همانجا سپری کنید. این مسیر درست در ابتدای خلیج تی راتا (ساحل هات واتر) پایان می‌یابد، جایی که چشمه‌های آب گرم به درون دریاچه جریان دارند.

پارک جنگلی ویریناکی (Whirinaki Forest Park)

پارک جنگلی ویریناکی

پارک جنگلی ویریناکی

پارک جنگلی ویریناکی

پارک جنگلی ویریناکی

پارک جنگلی ویریناکی

پارک جنگلی ویریناکی

ترکیب درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های روان، زیستگاه‌های متنوع و گذشته‌ی جذاب مکانی زیبا به اسم پارک جنگلی ویریناکی را می‌سازد. این پارک یکی از قابل توجه‌‌ترین و باشکوه‌ترین جنگل‌های نیوزیلند به شمار می‌رود که به هیچ وجه نباید تجربه‌ی بازدید و گشت و گذار در آن را از دست بدهید. این جنگل متراکم تعدادی از نایاب‌ترین گونه‌های پرنده را در خود جای داده است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در این مکان از آن لذت ببرید، ماهیگیری است. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، ماهیگیری، شنیدن صدای آواز پرندگان، تماشای آبشارها و مکان‌های بکر و همچنین اردوگاه زدن از جمله بهترین تفریحاتی است که در اینجا انتظار شما را می‌کشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه