گزارشی از ماجرای بیماری کودک در پرواز کیش ایر و فرود اضطراری هواپیما

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
گزارشی از ماجرای بیماری کودک در پرواز کیش ایر و فرود اضطراری هواپیما

پرواز شماره ٧۴٣۶ کیش ایر با یک فروند هواپیماى MD به علامت ثبت EP-LCJ به خلبانى کاپیتان “عبدالرحیم شاه پرورى” و خلبان دوم نقوى زاده در ساعت ٠٧:٢٠ صبح ششم مرداد ٩۵، فرودگاه کیش را به مقصد فرودگاه سردار جنگل رشت ترک کرد که ناگهان در میانه پرواز یکی از مسافران هواپیما که یک کودک بود با مشکل مواجه می‌شود و خلبان تصمیم به فرود اضطراری می‌گیرد.

شرایط پرواز عادى بود تا اینکه در ساعت ٠٨:۴۵ مادر یک کودک دختر، فریاد زنان از سرمهماندار “مهدى شیرمحمدى” تقاضاى کمک به فرزندش را مى‌کند.

بلافاصله سرمهماندار پرواز به‌همراه مهمانداران “هدى فهمیده” ، “سحر محمدیه” و “امیر افرادى“، وضعیت کودک را بررسى و تحت کمک‌هاى اولیه اکسیژن‌رسانى و احیاء قرار داده و بلافاصله به خلبان پرواز اطلاع از حال وخیم یکى از مسافران را مى‌دهند.

کاپیتان پرواز بدون درنگ اعلام وضعیت اضطرارى کرده و به‌سمت نزدیک‌ترین فرودگاه (مهرآباد) تغییر جهت مى‌دهد.

طبق گواه شاهدان عینى، کابین کروى این هواپیما با نهایت حس مسئولیت‌پذیرى و تلاش نفس‌گیر، به کودک و خانواده وى کمک رسانى کردند و خلبان‌ها نیز بلافاصله با اعلام وضعیت اضطرارى در ساعت ٩ در باند مهرآباد به زمین نشستند.

طبق هماهنگى قبلى خلبان با تیم مراقبت‌هاى پزشکى فرودگاه، بلافاصله کودک توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

با وجود تلاشهاى فراوان، داستان این پرواز سرنوشت غم انگیزى داشت و کودک ١۶ ماهه “آناهیتا هویدا” جان خود را از دست داد.

ضمن تسلیت و ابراز همدردى با خانواده محترم کودک فقید ایرانى، تمامى کروى پروازى کیش ایر را شایسته تقدیر دانسته و امید است همچنان در انجام وظایف پروازى خود موفق و سربلند باشند و با تشویق از سوى مدیرعامل هواپیمایى کیش، گام مؤثرى در تشویق شایستگان هوانوردى برداشته شود.

روح آناهیتا کوچولوى عزیز شاد و یادش مانا باد.

مطالب مرتبط:

منبع CANN

دیدگاه