شرکت در مسابقه «عکس صلح آمیز» در فستیوال برن

تیم کجارو | پنجشنبه, ۷ مرداد ۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

مهدی نادری - دبیر رویداد «هنر ناگهانی» و فیلمساز - که با جشنواره‌ی «باسکرز برن» سوییس همکاری می‌کند، از هنرمندان و هنردوستان خواست تا آثار عکاسی خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

مهدی نادری  با اعلام این‌که امسال در جشواره‌ی «باسکرز» یک بخش عکاسی با هدف گسترش صلح برگزار خواهد شد و بخش ایران آن را به من سپرده‌اند، توضیح داد: در این بخش که بیشتر جنبه‌ی مردمی و آماتوری دارد، مردم سراسر دنیا از محیط بیرون خانه‌شان عکس می‌گیرند و برای جشنواره می‌فرستند. در نهایت عکس‌های برگزیده توسط جشنواره چاپ می‌شود و در آخر، عکس‌های عکاسان کشورهای مختلف با هم معاوضه می‌شود.

او درباره‌ی این جشنواره اظهار کرد:

جشنواره‌ی «باسکرز» بر موسیقی و پرفورمنس تمرکز دارد و من در چند سال اخیر، در زمینه‌ی مشاوره با آن‌ها همکاری داشته‌ام و در بخش موسیقی سنتی گروه‌هایی را از ایران معرفی کرده بودم. امسال هم قرار است یکی - دو گروه جوان را به این جشنواره معرفی کنم. در این جشنواره، بهترین فیلم‌های کوتاه جشنواره‌های مختلف به‌نمایش درمی‌آید و من چندبار فیلم‌هایی را از ایران به این جشنواره معرفی کرده‌ام.

نادری با بیان این‌که امسال به‌عنوان دبیر رویداد «هنر ناگهانی» با جشنواره‌ی باسکرز همکاری می‌کند، گفت:

«هنر ناگهانی» رویدادی است که ۱۷ خردادماه امسال در موزه‌ی هنرهای معاصر شروع به کار کرد و در هفت شهر ایران برپا شد. هدف این رویداد هنری، برقراری ارتباط بین رشته‌های هنری، ارتباط هنر با مردم و آوردن هنر به میان مردم است. ما به‌دنبال این هستیم که «هنر ناگهانی» را به بیرون از مرزهای ایران گسترش دهیم تا مردم کشورهای دیگر هم قدرت هنر ایرانی را ببینند.

نادری در پایان از علاقه‌مندان به هنر عکاسی خواست تا آثار خود در این زمینه را به نشانی اینترنتی info@sptart.com ارسال کنند.

سیزدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی «باسکرز برن» با محوریت موسیقی خیابانی و پرفورمنس از ۱۱ تا ۱۳ آگوست (۲۱ تا ۲۳ مردادماه) در شهر برن سوییس برپا خواهد شد. در این رویداد فرهنگی، ۱۴۰ هنرمند از ۲۵ کشور جهان به اجرای آثار خود می‌پردازند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه