مسافران شماره تلفن های ۱۳۴ و ۱۴۱ را به خاطر بسپارند

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
مسافران شماره تلفن های ۱۳۴ و ۱۴۱ را به خاطر بسپارند

هموطنان گرامی از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری وحمل و نقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شریط آب و هوایی مقصد مورد نظر، اطلاعات لازم را کسب و سپس برای مسافرت خود برنامه‌ریزی کنند.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری به شیعیان جهان، به‌منظور تسهیل و مدیریت بهینه سفرهای مسافران تعطیلات آخر هفته جاری نکاتی را به شرح ذیل توصیه کرد.

در این اطلاعیه امده است:

هموطنان گرامی از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری وحمل و نقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شریط آب و هوایی مقصد مورد نظر، اطلاعات لازم را کسب و سپس برای مسافرت خود برنامه‌ریزی کنند.

با توجه به احتمال بروز ترافیک طولانی مدت در برخی مسیرهای پرتردد، پیشنهاد می شود از مسیرهای مختلف برای مقاصد سفر استفاده و قبل از ورود به جاده‌ها نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام کنند تا در طول سفر با مشکل کمبود سوخت خودرو و یا نقص فنی مواجه نشوند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این اطلاعیه تصریح کرده است که به تمامی بهره‌برداران تأسیسات گردشگری، رستوران‌ها و مراکزپذیرایی بین‌راهی توصیه اکید می‌شود تا ضمن رعایت امنیت‌روانی مسافران در طول مسیر جهت رعایت نرخ، بهداشت و همچنین همکاری و همراهی با مسافران و گردشگران در ترافیک های طولانی اهتمام و توجه بیشتری ورزند.

این اطلاعیه می افزاید:

مسافران عزیز ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک های طولانی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورده و از توقفهای غیرضروری در حاشیه جاده ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری کنند.

«استفاده از توقفگاه های مختلف در مسیر سفر به ویژه مجتمع‌های بین راهی و مراکز عرضه خدمات در ورودی شهرها موجب کاهش خستگی و بالطبع مانع جدی بروز حوادث خواهد بود.»

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر می افزاید:

استفاده از اطلاعات جاذبه‌های گردشگری و مقاصد جدید از طریق تماس با سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات مورد نیاز مسافران در حوزه‌های مرتبط با سفر و دریافت پیشنهادات و انتقادات می‌باشد.

پضمن تاکید بر استمرار فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها در تمامی بخش‌های حمل و نقل و ترافیک، امنیت و انتظامی، امداد و نجات، مدیریت بحران، بهداشت و درمان، اسکان، پذیرایی و نظارت و سایر واحد‌های مسئول خدمت‌رسان اعلام می دارد، آمادگی خدمت رسانی شایسته به مسافران و گردشگران از سوی تمامی ستادهای استانی و شهرستانی وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه