خطرناک‌ ترین پل‌ های جهان

نیلوفر دوشیری | دوشنبه, ۱۱ مرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

پل‌ها سازه‌هایی بسیار مهم هستند که سبب راحت شدن حرکت در مناطق صعب‌العبور می‌شوند. در ساخت همه‌ی آن‌ها ایمنی کافی و لازم لحاظ شده است. اما درجاهای مختلفی از دنیا پل‌هایی هستند که لقب خطرناک‌ترین پل‌های دنیا را گرفته‌اند و با این حال روزانه عده‌ی زیادی از مردم از روی آن‌ها عبور کرده و حتی برای دیدن این پل‌ها به‌ جاهای مختلف سفر می‌کنند. در ادامه با کجارو همراه شوید تا با ۱۱ پل از خطرناک‌ترین پل‌های جهان آشنا شوید.

جهان پر از شاهکار‌های انسان‌ها است. این شاهکار‌ها نشان‌دهنده‌ی هوش و ذکاوت انسان‌ها نیز هستند که چطور از این هوش برای متحیر ساختن جهانیان استفاده کرده‌اند. اگر نگاهی به آسمان‌خراش‌ها بیندازیم، اولین سوالی که به ذهنمان می‌رسد این است که چگونه انسان همه‌ی این‌ها را ممکن ساخته است. علاوه‌بر شاهکار‌هایی مثل ساختمان‌ها، جاده‌ها وهتل‌ها، پل‌ها را نیز درجاهای مختلف ساخته است. این پل‌ها قسمت‌های مختلف دنیا را به هم متصل می‌کنند. از میان همه‌ی پل‌ها، تعدادی هستند که خطرناک محسوب شده و گذر از آن‌ها ناممکن یا سخت به نظر می‌رسد. اما پیشرفت‌های حاصل در زمینه‌ی فنّاوری، ساخت این‌گونه پل‌ها را ممکن ساخته است. در این مقاله با تعدادی از خطرناک‌ترین پل‌های دنیا آشنا خواهید شد.

۱.پل اگویی دو میدی (Aiguille du Midi)، فرانسه

خطرناک ترین پل های دنیا

این پل که در فرانسه واقع شده، به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین پل‌های معلق در دنیا شناخته می‌شود. به‌طور معمول توصیه می‌شود که هنگام عبور از پل به پایین نگاه نکنید. چرا‌که باعث بالا رفتن ضربان قلب شما می‌شود. آن دسته از افراد نیز که ترس از بلندی دارند، می‌توانند پل را تماشا کنند. این پل روی قله‌ی اگویی دو میدی (Aiguille du Midi) در نزدیکی روستای شامونی (Chamonix) و ۱۲۶۰۵ فوت بالا‌تر از سطح دریا قرار دارد

۲. پل رویال جورج (Royal Gorge)، کلرادو

خطرناک ترین پل های دنیا

پل رویال جورج بزرگ‌ترین پل معلق در آمریکا است که از روی رود آرکانزاس (Arkansas River) عبور می‌کند. این پل معلق ۹۶۹ فوت بالا‌تر از سطح دریا قرار دارد و طول آن نزدیک به ۱۲۶۰ فوت است. این پل در سال ۱۹۲۹ ساخته شد و تا سال ۱۹۸۲ فاقد کابل‌های بادی بود.کسانی که ترس از بلندی دارند، بهتر است از این پل عبور نکنند.

۳. پل تریفت (Trift)، سوئیس

خطرناک ترین پل های دنیا

این پل نیز به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین پل‌های معلق جهان محسوب می‌شود. این پل که دقیقا در یخچال طبیعی تریفت در نزدیکی کوه‌های آلپ واقع شده است. این پل نزدیک به ۳۲۸ فوت بالا‌تر از سطح دریا قرار دارد و طول آن ۵۵۸ فوت است. پل تریفت یکی از بلند‌ترین و طولانی‌ترین پل‌ها در کوه‌های آلپ است. این پل در سال ۲۰۰۴ و به‌منظور ایجاد راهی ارتباطی برای کوه‌نوردان به کلبه‌ای شد که به‌وسیله‌ی یخچال‌ها راه آن بسته شده بود. در سال ۲۰۰۹ کابل‌های محافظ در برابر باد برای ممانعت از پرت شدن به خاطر جریان باد، نصب شدند

۴. پل کریک روپ (Carrick - a - rede rope)، ایرلند شمالی

خطرناک ترین پل های دنیا

این پل نیز یکی از خطرناک‌ترین پل‌های جهان به شمار می‌رود. این پل دقیقا در نزدیکی روستای بالینتون در ایرلند شمالی قرار دارد. طول این پل نزدیک به ۶۴ فوت است و ۱۰۰ فوت بالا‌تر از صخره‌های زیرش قرارگرفته است. این پل بسیار ترسناک است. تحقیقات متعدد ما نشان داده است که تا به حال کسی از بالای این پل به پایین پرتاب نشده است. این تحقیقات همچنین نشان داده است که بازدیدکنندگانی که از آن عبور می‌کنند دیگر قادر به بازگشت نیستند و برای بازگشت باید از قایق استفاده کنند

۵. پل معلق کاپیلانو (Capilano)، کانادا

خطرناک ترین پل های دنیا

پل کاپیلانو در شمال ونکوور و روی رودخانه‌ی کاپیلانو قرار دارد. طول این پل معلق ۴۵۰ فوت است و در ارتفاع ۲۳۰ فوتی قرار دارد. این پل یکی از خطرناک‌ترین پل‌های معلق در جهان است و در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است. اطراف این پل، پوشیده از جنگلی همیشه سبز است. پل معلق کاپیلانو در ارتفاع بسیار بالایی قرار داشته، باریک و بسیار لرزان است. بازدید کنندگان چیز‌های جالب و هیجان‌انگیز زیادی را در اینجا تجربه خواهند کرد.

۶. پل مکیناک (Mackinac)، میشیگان

خطرناک ترین پل های دنیا

این به‌عنوان پلی خطرناک و هیجان‌انگیز در دنیا شناخته می‌شود. طول این پل ۵ مایل بوده و ۱۹۹ فوت بالا‌تر از سطح دریا قرار دارد. اکثر گردشگران این تجربه‌ی مشترک را داشته‌اند که بیشتر رانندگان درگذر از این ۵ مایل دچار استرس شدید می‌شوند و به همین دلیل مقامات پل مکیناک رانندگانی متخصص و مجرب را تعیین کرده‌اند تا به‌طور رایگان افراد را از پل رد کنند. بزرگ‌ترین خطر موجود در این پل باد است که معمولا با سرعتی نزدیک به ۳۰ مایل بر ساعت می‌وزد.

۷. پل پونته اوجلا (Puente de Ojuela)، مکزیک

خطرناک ترین پل های دنیا

این پل به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین پل‌های دنیا شناخته می‌شود. این پل در شهر کوچک اوجلا در استان شمالی دورانگو (Durango) در مکزیک قرار دارد. این پل با ۱۴۰۳ فوت طول و ۲ فوت عرض، نزدیک به ۳۶۰ فوت بال‌تر از سطح دریا قرار دارد. سطح چوبی خطرناک آن، گذر از روی آن را خطرناک کرده است. دو برجی که روی این پل قرار دارند و کابل‌ها از روی این دو برج در اطراف پل قرارگرفته‌اند، کمی پل را امن‌تر می‌سازد. در ابتدا این پل‌ها توسط مهندسان آلمانی و از جنس چوب طراحی شده بودند

۸. پل ویلیام پرستون لین (William Preston Lane)، مرینلند

خطرناک ترین پل های دنیا

پل ویلیام پرستون لن در مرینلند واقع شده است. اگر بخواهیم درباره‌ی اندازه‌ی این پل صحبت کنیم، باید بگوییم که طول آن ۵ مایل است و ۱۸۶ فوت بالا‌تر از سطح دریا قرار دارد. بیشتر رانندگان، هنگام رانندگی روی این پل با استرس شدیدی مواجه می‌شوند. اکثر مواقع طوفان‌های سهمناکی روی این پل به وقوع می‌پیوندد.در هوای بد، دید بسیار بد می‌شود و گاهی به صفر می‌رسد.

۹. پل‌های میمون، ویتنام

خطرناک ترین پل های دنیا

پل‌های میمون روی دلتای رود مکونگ (Mekong Delta) واقع شده‌اند. تحقیقات  زیادی نشان داده است که این پل‌ها توسط افراد محلی با دست ساخته شده و در هر شهری متفاوت است. هیچ‌کدام از این پل‌ها از بتن ساخته نشده‌اند. از آنجایی افراد هنگام رد شدن از روی این پل‌ها باید خم شوند و حالت دست و بدنشان کمی یاد‌آور میمون است، به این پل‌ها این نام را داده‌اند.

۱۰. پل یو پین (U Pain)، میانمار

خطرناک ترین پل های دنیا

پل یو پین نیز به‌عنوان یکی دیگر از خطرناک‌ترین پل‌های جهان شناخته می‌شود و در ماندالی (Mandalay) در کشور میانمار قرار دارد. سه‌چهارم مایل طول این پل و ۱۵ فوت ارتفاع آن است. این پل هیچ‌گونه نرده‌ای ندارد و به همین دلیل هنگام گذر از آن باید جانب احتیاط را بسیار رعایت کنید.بیش از ۱۰۰۰ تیر چوبی روی این پل وجود دارد و بعد از هر چهار یا پنج مایل باید از یک تیر چوبی عبور کنید

۱۱. پل دیسپشن پس (Deception Pass)، واشنگتن

خطرناک ترین پل های دنیا

این پل در پارک محلی دیسپشن پس در شهر واشنگتن آمریکا قرار دارد. طول آن ۱۴۸۶ مایل است و نزدیک به ۱۸۰ فوت بالا‌تر از سطح دریا قرار دارد. این پل به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین پل‌های جهان به شمار می‌رود. روی پل مناظر زیبایی از آب که با سرعت زیاد و زیر پل در حال حرکت است، خواهید دید.

مطالب مرتبط:

منبع inspirich

دیدگاه