تور مجازی:‌ سیدنی زیباترین شهر جهان

سارا کرایی | یکشنبه, ۱۰ مرداد ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

شهرهای زیبای بسیاری در دنیا وجود دارد؛ اما شاید به عقیده‌ی بسیاری، سیدنی زیباترین و مسحورکننده‌ترین آن‌ها باشد. در ادامه با کجارو همراه باشید و درباره‌ی تاریخچه‌ی سیدنی و زیبایی‌هایش بخوانید.

مقاله‌های مرتبط:

مولن روژ، درجستجوی نمو، مکس دیوانه، بازگشت سوپرمن، جنگ ستارگان و ماتریکس. فکر می‌کنید نقطه‌ی مشترک تمام این فیلم‌ها چیست؟ پیشنهاد می‌کنم به کارگردان یا بازیگر مشترک فکر نکنید. چون آنچه در تمامی آن‌ها وجود دارد، یکی از زیباترین شهرهای جهان، سیدنی، است. شهری که در بیش از ۲۰۰ اثر سینمایی حضور داشته است.

سیدنی

آن‌طور که خیلی‌ها فکر می‌کنند، سیدنی پایتخت استرالیا نیست، بلکه قدیمی‌ترین شهر آن است. پایتخت نیست، چون برای پایتخت شدن باید رقیبی چون ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، را شکست می‌داد. در سال ۱۹۰۱، هنگام انتخاب پایتخت، هر دو شهر سیدنی و ملبورن کاندید بودند و هیچ‌کدام حاضر نبود از این منصب دست بکشد. اما، ساخت شهری کاملا جدید به‌عنوان پایتخت، کانبرا، که از هر دو شهر سیدنی و ملبورن فاصله‌ی زیادی داشه باشد، توانست این دعواها را بخواباند.

سیدنی

با این‌حال، سیدنی برگ برنده‌ی استرالیا در حوزه‌ی گردشگری است و معروف‌ترین بناهای شهر تالار اپرای سیدنی و پل گرندهاربر هستند.

سیدنی شهر تقریبا جوانی است. برای هزاران سال، تنها ساکنان این منطقه بومیان آن بودند. حتی جیمز کوک (James Cook) که بخش شرقی سواحل استرالیا را در نوردیده بود، نتوانست به این منطقه دسترسی پیدا کند. اما این کاپیتان آرتور فیلیپ (Capitan Arthur Phillip) بود که شهر سیدنی را بنا کرد. او در سال ۱۷۸۸ همراه با چندین کشتی و صدها زندانی به آنجا سفر کرد و دستاورد سفرش کشف مستعمره‌‌ی جدیدی برای بریتانیا بود.

سیدنی

شهری جدید به نام نیوالبوین (New Albion) از هیچ بنا نهاده‌ شد و کم‌کم رشد کرد و بزرگ‌و بزرگ‌تر شد. خانه‌ها و خیابان‌ها، جاده‌ها و پل‌ها ساخته شدند و زمین‌های بایر برای کشاورزی مورد استفاده قرار گرفتند. اما سال‌ها قبل، به افتخار توماس تاونسند (Thomas Townsend)، لرد سیدنی، که تبعیدی‌ها را به استرالیا می‌فرستاد، نیوالبوین را سیدنی نامیدند.

سیدنی

ناوگان بریتانیا به هدف انتقال زندانیان به مستعمره‌ی تازه کشف‌ شده، عازم سیدنی شد. در ابتدای قرن ۱۸ میلادی پدیده‌ی مهاجرت آزاد به وجود آمده بود، اما با این حال تا سال ۱۸۲۰ بیش از ۴۰درصد ساکنان سیدنی را مجرمان و محکومان تشکیل می‌دادند.

در می ۱۸۵۱ اتفاقی تأثیرگذار در تاریخ این مستعمره‌ی برتانیا رخ داد؛ زمانی که ۱۲۰ گرم طلا توسط ساکنان منطقه یافت شد و مجرمان و جویندگان طلا در کنار هم قرار گرفتند. با اینکه امروزه دیگر طلایی در سیدنی یافت نمی‌شود، برای بازدیدکنندگان، سیدنی هنوز هم یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان است. مردمی از فرهنگ‌های گوناگون در این شهر زندگی‌ می‌کنند، با این حال سیدنی یکی از صمیمی‌ترین و مهمان‌نوازترین مردمان ابرشهرهای دنیا را دارد.

سیدنی

به واسطه‌ی شرایط جغرافیایی و دور افتاده بودن این سرزمین، استرالیا کمتر در مرکز توجه قرار دارد. اما پس از المپیک ۲۰۰۰، سیدنی جزو ۱۰ شهر زیبا و مدرن دنیا قرار گرفت.

امکان ندارد بتوانید در یک روز از این شهر دیدن کنید. سیدنی شهر  تضادهای معماری است، در این شهر آسمان‌خراش‌های مدرن تجاری را در کنار ساختمان‌های قدیمی مدیترانه‌ای می‌بینید. شهری است پر از باغ‌ها و پارک‌ها، سواحل پرشور و تعداد بیشماری مناطق دیدنی. ساخت شهر سیدنی نظم و ترتیب خاصی نداشته، به همین دلیل طول و عرض خیابان‌های شهر بسیار متفاوت‌اند و بعضی خیلی به هم نزدیک هستند و دیگری شیب تندی دارد. رودخانه‌هایی از شمال، جنوب و مرکز شهر می‌گذرند. در عصر یخبندان، سطح آب اقیانوس بیش از ۱۰۰ متر بالا آمد و دره‌ها پرآب شدند.  دره‌های رودخانه‌ای این منطقه را می‌شود از ارتفاع بسیار زیاد هم دید.

سیدنی

به عقیده‌ی محلی‌ها و گردشگران، زیباترین نقطه‌ی شهر بندر ساحلی است. پربازدیدترین و نزدیک‌ترین مکان به مرکز شهر، ریچ هاربر (Rich Harbour) است. مجوعه‌ای از هتل‌ها، موزه‌ها، فروشگاهای سوغاتی فروشی، رستورانها و مراکز تفریحی در این منطقه قرار دارند. نمادهای شهر سیدنی، پل بندرگاه (شمال و جنوب شهر را به هم وصل می‌کند) و  تالار اپرای سیدنی ( گویا در زیر بادبان‌های سفید پنهان شده است) هستند. 

بندر سیدنی به حدی زیبا است که در وصف زیبایی‌هایش قاصرام. تابه حال، هیچ چیزی به زیبایی آن ندیده‌ام.

یا همان طور  که آنتونی ترولوپ (Anthony Trollope)، نویسنده‌ی کلاسیک انگلیسی، در وصف سیدنی می‌نویسد:

حقیقت این است: خواندن درباره‌ی سیدنی را چه سود؟ سیدنی را باید دید.

تصویر پانوراما

برای دیدن خاص‌ترین تورهای مجازی صفحه آن را در کجارو دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lold airpano

دیدگاه