چگونه مسافری سالم باشیم

حامد شاه‌محمدی | پنجشنبه, ۷ مرداد ۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

قرار دادن یک رژیم غذایی خوب در زندگی معمولی بسیار کار دشواری است. فرض کنید که قصد سفر دارید، دویدن به سمت فرودگاه، بر زمین کشیدن ساک‌ها و چمدان‌ها، تاخیر زجرآور هواپیما و در نهایت یک سیب‌زمینی سرخ کرده در فرودگاه که به نظر فکر خوبی می‌آید. اما تصمیم درست گرفتن و به خانه برگشتن و آن حس خوب از مسافرت به همین راحتی‌ها میسر نمی‌شود. با کجارو همراه باشید تا به راه‌کارهایی به پردازیم که شما را به مسافری سالم تبدیل می‌کند.

این مقاله نتیجه‌ی مصاحبه و مشاوره با بزرگانی مانند الیزابت شورز (Elizabeth Shores)، مربی که وقت خود را صرف یادگیری مسافرت با رژیم مناسب کرده است و آرین هاندت (Ariane Hundt) مربی کلینیک تغذیه در کمپ برکلین بریج (Brooklyn Bridge) است.

همراه خود خوراکی داشته باشید

مسافرت سالم

متاسفانه منظور از این تیتر، پر کردن چمدانتان با کیک‌های شکلاتی و چیپس و پفک نیست. اگر تصمیم به خریدن غذاهای به شدت چرب با هزار کالری انرژی را ندارید، مقداری خوراکی مثل مغز بادام، مواد پروتئین‌دار، میوه تازه یا حتی گوشت پخته‌شده با خودتان حمل کنید.

بیرون بروید و اکتشاف کنید

مسافرت سالم

به جای دنبال مکان دیدنی گشتن در نتایج جستجوی گوگل (که کاری بسیار وقت‌گیر است)، اندکی به گشت و گذار در خیابان‌ها و محله‌ها بپردازید. با این کار می‌توانید یک رستوران خوب برای ناهار پیدا کنید، دنبال یک خشک‌شویی بگردید، در باشگاهی ورزشی به تمرین بپردازید و در نهایت دور و اطرافتان را بهتر بشناسید.

انرژی درمانی

مسافرت سالم

قبل از این که این تیتر را به سخره بگیرید، منظور ذلت کشیدن در صحرایی دورافتاده نیست. برای این درمان حتی نیاز ندارید چشم‌هایتان را ببندید. شما می‌توانید این کار را حتی وقتی پشت سر مسافری در صف هواپیما ایستاده اید انجام دهید. فقط سعی کنید که چند نفس فوق عمیق از بینی بکشید. از این کار سود زیادی حاصل خواهد شد مثل کاهش کرتیسول (Cortisol) که هورمونی استرس و فشار است که با افزایش آن وزنتان بالا می‌رود.

همیشه آب بنویشید

مسافرت سالم

یکی از بدترین اتفاقات ممکن برای بدن در حین سفر کم آبی است. که باعث بی‌خوابی و سردرد در هنگام پرواز می‌شود. به طور عادی مسافر باید ساعتی یک لیوان آب بنوشد. همچنین از پرداخت پول با بطری آب پرهیز کنید و بطری خالی هم با خودتان به فرودگاه نیاورید تا در آنجا پر کنید. اگر این کارها را انجام دهید دیگر نمی‌توانید از خدمه‌ی پرواز از آن لیوان‌های کوچک بگیرید (اگر منظورم را متوجه شده باشید).

قبل از بلند شدن از تخت‌خواب ورزش کنید

شما می‌توانید با یک دقیقه وقت گذاشتن حتی در رخت‌خواب تمرین مورد نیاز بدن را تامین کنید. یک دقیقه ورزش به موثری 45 دقیقه انرژی درمانی است. پاهایتان را با سمت سقف صاف کنید. شکل عدد هشت انگلیسی را با پاهایتان بکشید. اینگونه عضلاتتان را بکشید.

صبحانه رایگان را امتحان کنید.

مسافرت سالم

شروع روز با مواد دارای نشاسته و شکر حرکت عاقلانه‌ای نیست. به جای آن از تخم‌مرغ آب‌پز و مواد پروتئین‌دار استفاده کنید. از تمامی میوه‎های رایگان هتل استفاده کنید.

از وسایل خود برای ورزش استفاده کنید

مسافرت سالم

برای ورزش کردن جدا از وزن بدن خود، می‌توانید از وسایلتان هم استفاده کنید. فقط اگر وزنه‌ی سنگینی ندارید، با وزنه‌های سبک سریع‌تر حرکت بزنید.

اتاق هتل را به باشگاه تبدیل کنید

همه‌ی ما به ورزش کردن اهمیت می‌دهیم و خواستار بدنی سالم و ورزیده هستیم. معمولا اکثر مسافران بعد از برگشتن از مسافرت، اندکی اضافه وزن پیدا می‌کنند. با کجارو همراه باشید تا راه‌های برای مسافرتی سالم را ببرسی کنیم

از طناب‌های کشی استفاده کنید

یکی از وسایل بدن‌سازی قابل حمل بند‌های کشی است. این بندها بیشتر از پانزده دلار هزینه در بر ندارد و به راحتی در چمدان جا می‌شود.

اندکی زندگی کنید

از موارد بالا که بگذریم به احتما زیاد شما در حین سفر، در بهترین فرم خود نخواهید بود ولی با رعایت موارد بالا و اندکی پیاده روی به همراه تغذیه سالم، می‌توانید تا هشتاد درصد از تمرینات همیشگی خود را رعایت کنید.

پیشنهاد شما برای ورزش کردن در حین مسافرت چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Thrillist

دیدگاه