ایران تصمیم دارد از میتسوبیشی ژاپن هواپیما بخرد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
ایران تصمیم دارد از میتسوبیشی ژاپن هواپیما بخرد

ایران قصد دارد برای تامین ناوگان هوایی کوتاه‌برد خود برای پروازهای داخلی کشور، از شرکت ژاپنی میتسوبیشی کمک بگیرد و به همین منظور مذاکرات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزییات مذاکرات خرید هواپیما از میتسوبیشی ژاپن گفت:

طبق مذاکرات اولیه قرار است ۲۵ فروند هواپیمای کوتاه برد به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کنیم که اکثر این هواپیماها برای ایرلاین آسمان است.

اصغر فخریه  با بیان اینکه برای خرید هواپیماهای کوتاه برد از میتسوبیشی ژاپن ابراز تمایل کرده‌ایم، اظهار داشت که علاقه‌مند هستیم بخشی از ناوگان هوایی کوچک و با برد کوتاه را از ژاپن تامین کنیم.

وی با بیان اینکه این هواپیما مانند هواپیماهایATR هستند، گفت:

در مراحل اولیه مذاکرات هستیم و دو طرف هنوز هیچ تعهدی به یکدیگر نداده‌اند. البته ژاپنی‌ها هم برای فروش هواپیماهای MRJ به ایرلاین های ایران ابزار تمایل کرده‌اند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مذاکراتمان با میتسوبیشی برای خرید هواپیما برای شرکت هواپیمایی آسمان است، گفت که البته برای تامین ناوگان ایرلاین‌های دیگر هم وارد مذاکره شده‌ایم. به طور قطع وزارت راه و شهرسازی از سایر ایرلاین های متعلق به بخش خصوصی حمایت خواهد کرد و در مذاکرات به تامین هواپیماهای مورد نیاز ناوگان سایر ایرلاین‌ها  هم می‌پردازیم.

فخریه کاشان ادامه داد:

تعداد هواپیماهای مورد نیاز را باید خود ایرلاین‌ها پیشنهاد دهند اما با میتسوبیشی ژاپن برای خرید ۲۵ فروند هواپیما مذاکرات شروع شده است.  ارزش این قرارداد چیزی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه