سرمایه گذاران چینی خواهان بهره برداری از کارونسراهای ایران شدند

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
سرمایه گذاران چینی خواهان بهره برداری از کارونسراهای ایران شدند

 با توجه وجود کاروانسراهای متعدد ایرانی در مسیر قدیمی جاده ابریشم، سرمایه‌گذاران چینی خواهان بهره‌برداری از ۲۰ کاروانسرای تاریخی ایران شده‌اند.

مقامات شرکت هولدینگ «یورو آسیا» با انجام مذاکرات اولیه با مسئولان صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی تمایل خود را برای بهره‌برداری از ۲۰ بنا و کاروانسرای تاریخی کشورمان اعلام کردند.

تقاضای اخیر شرکت هلدینگ «یورو آسیا» مربوط به بهره‌برداری از بناها و کاروانسراهای تاریخی در مسیر جاده ابریشم می‌شود.

این شرکت چینی در مذاکرات خود با مسئولان صندوق احیاء اعلام کرده است که بر اساس تحقیقات خود، ایران را در مسیر جاده ابریشم به کشور چین، نزدیک‌تر از دیگر کشورهای منطقه می‌داند و از همین رو مایل است از فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری این مسیر در کشورمان استفاده کند.

هم‌اکنون مذاکرات و مکاتبات اولیه برای واگذاری ۲۰ بنا و کاروانسرای تاریخی در مسیر جاده ابریشم بین این شرکت و مسئولان صندوق احیاء انجام شده است و دو طرف خود را برای گفت‌وگوهای نهایی جهت قطعی شدن این قرارداد آماده می‌کنند. بر همین اساس قرار است در روزهای آینده نمایندگان عالی‌رتبه و روسای شرکت هلدینگ «یورو آسیا» در سفری به کشورمان، جهت بحث و بررسی پیرامون مفاد و نوع قرارداد با مسئولان صندوق احیاء به مذاکره بپردازند.

گفتنی است شرکت هلدینگ یورو آسیا یکی از شرکت‌های بزرگ چینی است که در زمینهٔ‌های مختلفی اعم از ساخت‌ و ساز، هتلداری، پتروشیمی، مخابرات، و زیرساخت‌ها، فعالیت بین‌المللی دارند و حالا قصد سرمایه گذاری در بناهای تاریخی کشورمان را دارد.

البته باید دید که مذاکرات این دو گروه به چه نتیجه‌ای خواهد رسید، اما باید خاطرنشان کرد که ایران به‌شدت به سرمایه‌گذاری خارجی بخصوص در بخش گردشگری که دارای پتانسیل بالای در کشورمان است نیاز دارد.

 

مطالب مرتبط:

منبع Saabta

دیدگاه