تشویق سرمایه گذاران برای ورود به دشت لوت

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
تشویق سرمایه گذاران برای ورود به دشت لوت

بعد از ثبت جهانی دشت لوت در فهرست یونسکو، بهترین موقعیت برای نهادهای مسئول فراهم آمده است که بتوانند سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ترغیب کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ثبت جهانی دشت لوت، موقعیت ویژه‌ای برای تشویق سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی منطقه است.

محمدرضا پورابراهیمی ثبت جهانی دشت لوت را یک موقعیت استثنایی برای جذب سرمایه‌گذار به‌سوی منطقه دانست و اظهار کرد:

در این مسیر، بناهای تاریخی به‌عنوان جذابیت دیگر گردشگری منطقه و ظرفیتی که برای پوشش دادن ضعف زیرساخت‌های ما هستند، باید در اولویت ویژه قرار بگیرند. ثبت جهانی «دشت لوت» به‌عنوان یک جاذبه گردشگری طبیعی، موقعیت‌های ویژه‌ای را برای استان‌های کرمان، یزد و خراسان جنوبی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آثار تاریخی این استان که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند، گفت:

با این وجود ثبت جهانی این منطقه باید به مثابه آغاز یک عملیات بزرگ سرمایه‌گذاری در منطقه شناسایی شود و ما متوجه باشیم که نخست باید از همین نقطه اقدامات جدید و جدی را شروع کنیم.

وی با اشاره به وجود بناها و کاروانسراهای تاریخی پرتعداد در استان‌های مجاور دشت لوت توضیح داد که پتانسیل دشت لوت یک پتانسیل بزرگ طبیعت‌گردی است. اما در حاشیه آن نباید از ظرفیت کم‌نظیر بوم‌گردی و همین‌طور آثار تاریخی منطقه غافل بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:

ثبت جهانی دشت لوت یک موقعیت استثنایی برای جذب سرمایه‌گذاری به‌سوی منطقه است و قطعاً در این مسیر بناهای تاریخی به‌عنوان جذابیت دیگر گردشگری منطقه و همین‌طور ظرفیتی که برای پوشش دادن ضعف زیرساخت‌های ما هستند،  باید در اولویت ویژه قرار بگیرند.

به گزارش صندوق احیاء و بهره‌برداری از آثار تاریخی؛ پور ابراهیمی با اشاره به ثمرات جهانی‌شدن دشت لوت اضافه کرد که با اقدامی انجام شد به‌صورت طبیعی تمرکز توجه سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری به ظرفیت‌های استان‌های مجاور این منطقه افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است. درواقع این بهترین موقعیتی است که نهادهای مسئول بتوانند سرمایه‌های داخلی و خارجی را برای سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی منطقه ترغیب کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه