سمنان می تواند به یکی از مقاصد گردشگری بین المللی تبدیل شود

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
سمنان می تواند به یکی از مقاصد گردشگری بین المللی تبدیل شود

موقعیت جغرافیایی، طبیعت دست نخورده، محیط روستایی، مناظر و ظرفیت‌های متفاوت، آب گرم و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری از جمله مزیت‌های استان سمنان برای جذب گردشگران خارجی است.

مشاور امور گردشگری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) اضهار داشت که استان سمنان قابلیت تبدیل‌شدن به مقصد گردشگران بین‌المللی را دارد.

«فلورین سنگسمید» در نشست تخصصی توسعه گردشگری سمنان گفت:

استان سمنان با جاذبه‌های متنوع طبیعی، تنوع اقلیمی، پارک های ملی و زیست‌کره ، قابلیت تبدیل به مقصد گردشگران بین‌المللی را دارد. علاوه بر موقعیت‌های گردشگری طبیعی باید موقعیت‌های گردشگری مذهبی را نیز مد نظر قرار داد و به زائران عبوری از استان سمنان نیز توجه کرد.

سنگسمید، عوامل محدود کننده گردشگری استان سمنان را کمبود واحدهای اقامتی با کیفیت در شهرها و روستاها، کمبود تجربه گردشگری یکپارچه در مقصد، کمبود نیروی کار تحصیل کرده در زمینه گردشگری و نبود سرمایه‌گذاران خصوصی عنوان کرد.

وی در ادامه گفت:

باید فعالیت‌های مشترک بخش خصوصی و دولتی برای توسعه بازاریابی و تبدیل شدن استان سمنان به مقصد گردشگری افزایش یابد زیرا گردشگری برای توسعه استان ضروری است و زنجیره گردشگری می‌تواند تمام بخش‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد.

سنگسمید افزود که فاصله کوتاه کویر استان سمنان با کوهستان‌های استان، می‌تواند زمینه ساز معرفی استان به عنوان یک قطب گردشگری شود. باید توجه ویژه‌ای به موقعیت‌های ناب و جدید استان داشت، تا بتوان این استان را در جهان به عنوان یک قطب گردشگری معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از گردشگران بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ به سوی قاره آسیا و اقیانوسیه سفر خواهند کرد، افزود:

ورودی گردشگران بین‌المللی در دنیا از سال ٢٠١٠ تا سال ٢٠٣٠ سالانه ٣.٣ درصد افزایش خواهد داشت. در سال ٢٠١٤ ورودی گردشگران در دنیا ٤.٣ درصد رشد داشته است که در این زمان، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه پنج درصد رشد داشته اند.

در این نشست، مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، فعالان گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و جمعی از مدیران و کارشناسان استان سمنان حضور داشتند.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه