موزه نئون لاس وگاس؛ مکانی برای نگهداری تابلوهای قدیمی

سعید میرزاپور | چهار شنبه, ۳۰ تیر ۹۵ ساعت ۱۱:۲۶

موزه نئون نام موزه‌ای جالب در شهر لاس وگاس است که تابلو‌های نئون مختلفی از این شهر که همگی قدیمی و کلاسیک هستند در آنجا نگهداری می‌شود. این موزه در نوع خود جالب توجه است و باعث می‌شود که نوعی دید هنری به تابلو به وجود آید؛ همراه کجارو باشید تا نگاهی تصویری به این موزه داشته باشیم.

در اغلب شهر‌های شلوغ تابلو‌های زیادی برای شرکت‌ها و بخش‌های تجاری وجود دارد که شب‌ها همگی روشن می‌شوند و حال و هوای خاصی را به محیط می‌بخشند. لاس وگاس نیز یکی از این شهر‌ها است که نئون‌های زیادی در آن دیده می‌شود. البته مراکز تجاری اغلب بعد از مدتی اقدام به تعویض تابلو‌ها می‌کنند. حال تابلو‌های قدیمی در مکانی جمع‌آوری شده‌اند که این موضوع باعث تبدیل آن مکان به موزه شده است که موزه نئون لاس وگاس نامیده می‌شود. این تابلو‌ها مربوط به کلوب‌های شبانه، کازینو‌ها و موارد این چنینی هستند.

موزه نئون

جمع‌آوری این مجموعه ابتدا توسط YESCO شروع شد. شرکت YESCO مربوط به خانواده‌ای بود که در سال ۱۹۲۰ توسط Thomas Young اقدام جمع‌آوری تابلو‌های مذکور کرد. این شرکت تابلو‌هایش در بخش‌های مختلف نصب می‌کرد و در اغلب موارد به جای فروش آن‌ها، اجاره‌شان می‌داد. در صورت خرابی نئون‌ها نیز تابلو به شرکت باز می‌گشت تا تعمیر شود. در نهایت برخی از تابلو‌های خلاقانه و مورد علاقه‌شان در مکانی جمع‌آوری شد.

موزه نئون

به زودی تعداد این تابلو‌ها افزایش یافت و افراد زیادی تمایل داشتند که از آن‌ها بازدید کنند. این موضوع دلیلی برای تبدیل به این مکان به موزه شد. موزه نئون در سال ۱۹۹۷ شروع به کار کرد و هدف آن نیز جمع آوری، نوسازی و نمایش هنر تابلو‌های نئون کلاسیک لاس وگاس بود. این اقدام نشان داد که تبلیغات تنها بخشی از فرهنگ عمومی نیست، بلکه بخشی از هنر نیز به حساب می‌آید. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری را از این موزه جالب مشاهده کنید.

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون

بازدید از موزه نئون از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از ظهر امکان پذیر است. هزینه حداقلی برای هر نفر نیز ۱۵ دلار است که از طریق لینک زیر می‌توانید یک تور برای خودتان سفارش دهید.

Save

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه