بهترین شهرهای مدرن آسیا را بشناسید

سارا صریحی | یکشنبه, ۳ مرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

آسیا به‌دلیل قدمتی که دارد مهد تمدن‌های بسیار و البته تمام ادیان بوده است. این قاره‌ی پهناور چه در بخش باستانی و چه در بخش مدرن سرشار از جاذبه‌های گردشگری است. بخش باستانی و سنتی آن اغلب در غرب و بخش مدرن آن بیشتر در سمت شرق و جنوب شرقی آن قرار دارد. آسیا با وجود کشورهای مهمی چون ژاپن، هند، چین و غیره توانسته در سال‌های اخیر به مقصدی پرطرفدار برای گردشگران تبدیل شود. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ مقصد پرطرفدار مدرن و مهم گردشگری این قاره‌ی پهناور آشنا شویم.

از بخش تاریخی آسیا که بگذریم، با بخشی بسیار مدرن روبه‌رو می‌شویم که قطعا هر گردشگری را در بدو ورود تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

بانکوک

بانکوک

بانکوک یکی از هیجان‌انگیزترین شهرهای آسیا و قطعا جهان است. اگر قصد دارید که تنها یک شهر از آسیا را بازدید کنید، آن شهر باید بانکوک باشد. بانکوک در واقع ترکیبی گیج‌کننده و در عین حال زیبا از مدرنیته و سنت است. در این شهر شلوغ خرید از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا می‌تواند با بازدید از زیباترین معابد دنیا تکمیل شود. بهترین تجربه‌ای که می‌توان در بانکوک داشت، تجربه‌ی تماشای شهر از درون قایق و عبور از کانال‌ها است. سفرتان را با بازدید از قصر بزرگ تکمیل کنید و بزرگ‌ترین مجسمه‌ی طلایی دنیا یا همان بودای طلایی را هم فراموش نکنید.

توکیو

توکیو

شهر غذا و البته پایتخت مد و فشن، جایی که بیشتر از دیدن باید تجربه کرد. این شهر بسیار بزرگ است اما به خاطر سیستم عالی حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد هیچ مشکلی وجود ندارد. به توکیو که رفتید حتما از معبد سنسوجی هم دیدن کنید.

پکن

پکن

پایتخت چین شگفت‌آورترین قصرهای امپراتوری مثل شهر ممنوعه را دارد. البته گشت و گذار در این شهر از این نظر که محلی‌ها به هیچ زبان دیگری جز زبان خودشان صحبت نمی‌کنند دشوار خواهد بود. برای گشت و گذار در پکن بهترین کار استفاده از تورهایی است که راهنما دارد. پکن خانه‌ی یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های دست‌ساز انسان یعنی دیوار چین است. بعلاوه در این شهر معابد و سایت‌های فرهنگی زیادی برای بازدید وجود دارد.

شانگهای

شانگهای

پاریس آسیا در واقع در چند دهه‌ی اخیر از یک دهکده‌ی ماهیگیری ساده به یکی از صنعتی‌ترین و چند فرهنگی‌ترین ابر شهرهای دنیا تبدیل شده است. شانگهای در ضمن یک مقصد پرطرفدار برای خرید است و آن حس و حال پاریسی با ساختمان‌های مجلل و خیابان‌های سه لاینه بیشتر هم می‌شود. برای گردشگران یکی از بهترین و به خاطر ماندنی‌ترین تجربه‌ها، تماشای شهر از روی قایق خواهد بود.

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ

این مستعمره‌ قبلی انگلستان یک شهر پویا و ترکیبی از شرق و غرب بوده، بزرگ و سرزنده است و می‌توان به آن نیویورک آسیا هم گفت. برای غذا خوردن هم رستوران‌های گران‌قیمت دارد و هم استندهای خیابانی که اتفاقا غذاهای تازه و خوشمزه‌ای هم دارند. گشت و گذار در این شهر با وجود علایم انگلیسی، حمل و نقل عمومی بسیار خوب، خیابان‌های پیاده‌رو دار و تورهای گشت شهری بسیار آسان خواهد بود.

کیوتو

کیوتو

برای دیدن بهترین و سنتی‌ترین فرهنگ اصیل ژاپنی باید به کیوتو بروید. جایی که پر از قصرهای امپراتوری و معابد باستانی است. کیوتو شهر گنجینه‌های فرهنگی است و تعداد زیادی از میراث جهانی را هم در دل خود جای داده است. به کیوتو که می‌روید انگار سفری به ژاپن باستانی کرده‌اید. اتفاقا در همین شهر هم است که می‌توانید نماد این کشور یعنی باغ‌های گیلاس و شکوفه‌های خیره‌کننده‌ی آن‌ها را در فصل مناسب نظاره‌گر باشید. با اینکه در کل کیوتو یک شهر مدرن محسوب می‌شود، سنت به وضوح و با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های چوبی در منطقه‌ هیگاشیاما قابل رویت است.

بمبئی

بمبئی

برای بسیاری از گردشگران هندی، پا گذاشتن در هند به مانند پا گذاشتن در یک دنیای دیگر است و بمبئی یک مثال بارز از این اتفاق است. با اینکه این شهر در طول تاریخ توسط پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها اداره شده، هویت هندی خود را تاکنون و با قدرت تمام حفظ کرده است. در توصیف بمبئی باید چنین گفت: شهری بی‌نظم و با فاصله‌ی طبقاتی بسیار زیاد، دارای ساختمان‌های بسیار بلند و زاغه‌های فراوان و البته محل قرار گیری قلب فیلمسازی هند یعنی بالیوود. پس از شوک اولیه که ممکن است پس از ورود به شهر برای گردشگران اتفاق بیفتد، می‌توان زیبایی‌های بمبئی را در خانه‌های استعماری، بازارها و برخی از بهترین رستوران‌های دنیا دید.

ماکائو

ماکائو

ماکائو دومین منطقه‌ ویژه‌ی اداری چین بوده و تا سال ۱۹۹۹ تحت استعمار پرتغال بوده است. اغلب توریست‌ها از ماکائو و هنگ‌کنگ با هم بازدید می‌کنند. ماکائو را لاس وگاس شرق می‌نامند. معماری اروپایی و دستور پخت مدیترانه‌ای از اربابان استعمارگر این منطقه به یادگار مانده است. تعداد آسمان‌خراش‌های این شهر رو به افزایش است و بر اقامت‌گاه‌های لوکس و گران دایما افزوده می‌شود.

سنگاپور

سنگاپور

برخی سنگاپور را بسیار تمیز و بی روح معرفی می‌کنند، اما برخی دیگر می‌گویند این شهر باید الگوی شهرسازی مدرن باشد. سنگاپور یکی از اصلی‌ترین شهرهای مدرن دنیا بوده و یک ایالت مستقل است. این شهر را یک مقصد بسیار خوب از نظر تنوع خوراک‌های سرو شده می‌دانند و از آن به‌عنوان یک شهر جهانی یاد می‌کنند که جمعیتی از سراسر جهان را در خود جای داده است.

سنگاپور یک شهر موفق با معماری مدرن، پاساژهای بی‌شمار، هتل‌های بزرگ و البته بزرگ‌ترین استخر پشت بامی جهان است.

کوآلالامپور

کوآلالامپور

کوآلالامپور خانه‌ی برج‌های دو قلوی پتروناس است که چندین سال بلندترین‌ها در دنیا بوده‌اند. این شهر به‌دلیل وجود رستوران‌های متنوع، معابد تاریخی، بازارهای فراوان و پارک‌های شهری، مقصدی پرطرفدار برای گردشگران محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ucityguides

دیدگاه