افزایش چشمگیر سفر گردشگران خارجی به استان مازندران

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
افزایش چشمگیر سفر گردشگران خارجی به استان مازندران

طی روند مثبت ورود گردشگر خارجی به کشور در چند سال گذشته، میزان گردشگران خارجی که استان مازندران را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند از  صدهزار نفر در سال ۹۲، به دویست هزار نفر در سال ۹۵ رسیده است.

مهران حسنی روز یکشنبه گفت که تا قبل از سال ۹۲ تعداد گردشگران خارجی که به مازندران سفر می‌کردند کمی بیشتر از یکصد هزار نفر بود که این تعداد در سال ۹۳ به ۲۵۰ هزار نفر و در سال ۹۴ به ۳۲۰ هزار نفر افزایش یافت .

وی پساتحریم را به‌عنوان دستاورد مهم دولت تدبیر و امید که تأثیرگذار بر روی بخش‌های مختلف بوده است ، نام برد و گفت که گردشگری از جمله حوزه‌هایی است که تحت تاثیر این مساله تحول و رونقی در آن ایجاد شده است .

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از افزایش تعداد حضور گردشگران خارجی در سال ۹۴ به‌عنوان بخشی از دستاورد پساتحریم و امنیت موجود در کشور برشمرد.

وی همچنین از حضور ۱۹۰ هزار گردشگر خارجی در چهارماهه نخست امسال در مازندران خبرداد و گفت که با توجه به این روند رو به رشد حضور گردشگران خارجی، افزایش تا ۱۵ درصدی تعداد گردشگران کشورهای دیگر به نسبت سال گذشته در استان پیش‌بینی می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل گردشگرانی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عراق را در مازندران میزبانی می‌کردیم، ادامه داد: 

پساتحریم و با گسترش ارتباطات با کشورهای خارجی باعث شد تا اکنون گردشگران کشورهای اروپایی و آمریکایی به مازندران سفر کنند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران مسئله امنیت را بسیار تأثیرگذار بر گردشگری و حضور گردشگران خارجی دانست و ادامه داد:

به‌طور مثال بیان وجود امنیت تحسین‌برانگیز در ایران از سوی اعضای هیئت تجاری ایتالیا که هفته گذشته به مازندران سفرکرده‌اند را می‌توان عنوان کرد.

مازندران با برخورداری از مناطق جنگلی و ۳۳۸ کیلومتر سواحل دریای خزر یکی از کانون‌های مهم مسافرت و حضور گردشگران است و سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر گردشگر به این استان سفر می‌کنند.

بنا بر آمارها استان مازندران برخوردار از ۱۸۷ هتل، متل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر به‌عنوان فضاهای اقامتی رسمی است و به شدت از کمبود امکانات زیرساختی اقامتی و تفریحی به‌رغم ظرفیت‌های فراوان گردشگری، رنج می‌برد.

نبود یا کمبود هتل‌های چهار و پنج ستاره استاندارد، مهیا نبودن مراکز تفریحی، زیرساخت‌های شهری ضعیف و جاده‌های پرترافیک، نبود یا کمبود پارک‌های مجهز جنگلی، ناشناخته بودن مسیرهای گردشگری استان و نیز بسیاری مشکلات دیگر در بخش گردشگری، استان مازندران را در جذب گردشگران خارجی کم‌توان ساخته است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه