ممنوعیت سفر به ترکیه

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۹
ممنوعیت سفر به ترکیه

به علت نا امنی‌های که از جمعه شب در ترکیه به وقوع پیوسته و بلاتکلیف بودن وضعیت این کشور، سازمان میراث فرهنگی تمام تورهای ترکیه را لغو و هرگونه ثبت نام در این تورها را ممنوع اعلام کرده است.

سازمان میراث فرهنگی، بدنبال حوادث و ناامنی های اخیر در ترکیه و حادث شدن شرایط فوق‌العاده و بیانیه‌های نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان در مقصد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتشار بیانیه‌ای از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خواست تا اطلاع‌ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور اکیداً خودداری کنند.

این سازمان ضمن رایزنی با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری درحال برنامه ریزی برای بازگشت امن و تدریجی گردشگران ایرانی است که به دلیل ناآرامی‌های شب گذشته(جمعه) نتوانسته‌اند در زمان مقرر، ترکیه را ترک کنند.

بدیهی است دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مرتبط باید تمام تلاش و مساعی خود را در جهت تمهید شرایط اضطرار برای این قبیل گردشگران در خاک ترکیه مصروف داشته، همکاری و مساعدت لازم را با نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در این کشور برای حفظ سلامت و خروج تدریجی آنان به عمل آورند.

شماری از نظامیان ارتش ترکیه شب گذشته(جمعه) قصد کودتا را در این کشور داشتند که در نهایت به شکست انجامید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه