یوناک اولری؛ هتلی در دل صخره‌های ترکیه

زهره ملکی
زهره ملکی چهار شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
یوناک اولری؛ هتلی در دل صخره‌های ترکیه

منطقه‌ کاپادوکیا در آناتولی مرکزی واقع شده است. این منطقه به خاطر قدمت تاریخی و شگفتی‌های طبیعی خود، بسیار مشهور و شناخته شده است. یکی از مناطق شهری کاپادوکیا، شهر اورگوپ است که با قدمت و تاریخچه‌ی طولانی خود هرساله موردتوجه‌ گردشگران و توریست‌های این منطقه قرار می‌گیرد. در این مقاله با هتل یوناک اولری در شهر اورگوپ آشنا خواهیم شد؛ هتلی که در دل صخره‌ها و به‌شکل غار ساخته شده است. با کجارو همره باشید.

در منطقه‌ زیبا و شگفت‌انگیز کاپادوکیای ترکیه در شهر قدیمی و باستانی اورگوپ (Urgup) در دل مخروط‌های سنگی توفا با نام Fairy chimney هتلی شیک و مجلل حفر شده است. هتل یوناک اولری با ۳۰ اتاق از ۶ خانه که قدمت آن‌ها به قرن پنجم و ششم برمی‌گردد و یک عمارت بزرگ که به قرن نوزدهم تعلق دارد، تشکیل شده است.

یوناک اولری در ترکیه

هتل یوناک اولری

کاپادوکیا که در قلب ترکیه واقع شده است، امروزه به‌خاطر ویژگی‌های زمین شناختی، تاریخی و فرهنگی خود به یک مقصد گردشگری محبوب بدل شده است.

هتلی در دل صخره‌ها

کاپادوکیا اساسا در منطقه‌ای واقع شده است که زیربنای آن از سنگ‌های رسوبی (سنگ‌هایی در جویبارها و دریاچه‌ها به وجود می‌آیند) و همچنین از نهشته‌های آتشفشانی ایگنیمبرایت که سابقا از آتشفشان‌های قدیمی و کهن فوران کرده‌اند، تشکیل شده است.

هتل صخره‌ای

این نهشته‌های آتشفشانی، سنگ‌های نرم و سستی را به وجود آورده‌اند که توسط لایه های بیرونی سخت احاطه شده‌اند. مردمان شهر اورگوپ این سنگ‌ها و صخره‌ها را حفاری کرده‌اند و در دل این صخره‌ها، برای خود خانه، کلیسا و هتل ساخته‌اند. 

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه