تبریز در سال ۲۰۱۸ قطب گردشگری حلال خواهد شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
تبریز در سال ۲۰۱۸ قطب گردشگری حلال خواهد شد

تبریز به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور که پتانسیل بالای در جذب گردشگران خارجی دارد، قرار است با فراهم آمدن زیر ساخت‌های لازم تا سال ۲۰۱۸ به قطب گردشگری حلال در منطقه تبدیل شود.

مسعود سلطانی فر روز سه‌شنبه در حاشیه امضا تفاهم‌نامه سه‌جانبه استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت میزبانی از میهمانان کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی افزود:

در یک سال گذشته فعالیت‌های تشکیل دبیرخانه و ایجاد ستاد ملی دبیرخانه در تهران و تبریز آغاز شده است. به گفته وی مجموعه برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در این تفاهم‌نامه جامع، معرفی جاذبه‌های گردشگری تبریز برای سال ۲۰۱۸ میلادی را دنبال می‌کند.  در این توافق‌نامه کلیات چگونگی مرمت، بازسازی و معرفی ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری تبریز و آذربایجان شرقی و شناساندن هویت تاریخی این استان به صورت جامع لحاظ شده است.

مسعود سلطانی فر افزود:

مهم‌ترین ویژگی گردشگری ایران و تبریز گردشگری حلال است و تبریز ۲۰۱۸ می‌تواند ایران را به عنوان بهشت گردشگری کشورهای مسلمان و گردشگری حلال معرفی کند.  در آینده نزدیک شاهد رشد صنعت گردشگری ایران و نقش کلیدی تبریز در توسعه این صنعت خواهیم بود.

وی رسانه‌ها را به عنوان عامل اصلی تحقق هدف‌های پیش‌بینی ‌شده دانست و ابراز امیدواری کرد تا قدم‌های اساسی از سوی رسانه‌های مختلف برای توسعه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری تبریز و ایران برداشته شود.

وی به برگزاری اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی در تبریز در شهریورماه سال جاری اشاره کرد و افزود که این اتفاق بزرگ موجب رویدادهای متنوع فرهنگی در عرصه بین‌المللی خواهد بود.  تبریز جاذبه‌های متعددی برای گردشگران کشورهای اسلامی دارد و مهم‌ترین کانون طبیعت‌گردی و تاریخی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در این آیین طرح مجتمع تفریحی، رفاهی و تجاری ستاره باران تبریز از جمله طرح‌های مربوط به تبریز ۲۰۱۸ میلادی توسط معاون رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به گردش مالی سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری گردشگری در جهان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشور باید سهم خود را از درآمد صنعت گردشگری افزایش دهیم.

مسعود سلطانی فر روز سه‌شنبه در آیین گشایش مجتمع تجاری تفریحی ستاره باران در تبریز خاطرنشان کرد:

گردش مالی صنعت گردشگری دنیا به اضافه تفریحات و اوقات فراغت در سال به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. وی با بیان اینکه در دوره پسابرجام بستر رشد و توسعه سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است، گفت: روزهای پررونق و امیدوارکننده‌ای در انتظار صنعت گردشگری کشور است.  پس از یک دوره تحریم و فشار و تحمل آثار منفی ناشی از تحریم‌ها فضای پس از برجم بهبود فضای کسب و کار را نوید می‌دهد.

سلطانی فر با بیان اینکه تبریز به واسطه انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ در آستانه تحول بزرگی در زمینه گردشگری است، گفت: معرفی این شهر زیبا و با اصالت نقطه آغاز خیز اقتصادی و فرهنگی آذربایجان و ایران است.

شهر تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت از جمله کلان‌شهرهای گردشگر پذیر کشور در شمال غرب کشور است و به واسطه ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری از سوی وزرای گردشگری عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه