کشف کلیسای زیرزمینی متعلق به قرن پنجم در ترکیه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کشف کلیسای زیرزمینی متعلق به قرن پنجم در ترکیه

کلیسایی باستانی متعلق به قرن پنجم میلادی در حفاری‌های سایت باستان‌شناسی منطقه کاپادوکیه کشور ترکیه کشف شده است؛ برای اطلاع بیشتر از جزئیات این کشف جدید در ادامه همراه کجارو باشید.

ناحیه کاپادوکیه جزو مناطق تاریخی صنعت گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شود و عمده شهرت خود را مرهون خانه‌هایی است که در دل صخره‌ها بنا شده‌اند. ولی به تازگی، کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده در شهر نوشهر این منطقه منجر به کشف کلیسایی باستانی متعلق به قرن پنجم میلادی شده است. این کلیسای زیرزمینی یکی از بزرگترین کلیساهای منطقه به شمار می‌رود که دیوارهای آن پوشیده از نقاشی‌های دیواری است. نقاشی‌های دیواری مذکور دارای موضوع‌هایی مانند عروج عیسی مسیح، تخریب روح پلید و ماهی در حال سقوط از دستان حضرت عیسی است. البته در زمان کشف دیوارهای مذکور فرو ریخته بود، ولی در حال حاضر، اعضای تیم باستان‌شناسی در حال ترمیم و بازسازی آن‌ها برای حفظ این نقاشی‌ها هستند.

کشف کلیسای زیرزمینی قرن پنجم در ترکیه

همچنین سال گذشته در نتیجه حفاری‌های پروژه عمومی ساختمان‌سازی در این شهر، شهر زیرزمینی گمشده کشف شد.

کشف کلیسای زیرزمینی قرن پنجم در ترکیه

گفتنی است دین مسیحیت از ابتدای سده چهارم وارد کشور ترکیه شده و کشف این کلیسا می‌تواند باستان‌شناسان را برای یافتن سرنخ‌های بیشتری در مورد ترویج دین مسیحیت و گسترش نفوذ کلیسای ارتدوکس شرقی درمنطقه کمک کند.

مطالب مرتبط:

منبع atlasobscura

دیدگاه