ترکیه هواپیمای ایرباس A300 را برای جذابیت گردشگری به آب انداخت!

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
ترکیه هواپیمای ایرباس A300 را برای جذابیت گردشگری به آب انداخت!

ترکیه برای ایجاد جذابیت برای گردشگران دوستدار غواصی یک هواپیمای ایرباس A300 را در یکی از سواحل ترکیه به زیر آب فرستاد.

یک فروند هواپیمای بزرگ ایرباس A300 در منطقه کوش‌آداسی در جنوب غربی ترکیه و در دریای اژه غرق شد تا به عنوان یک جزیره‌ی مصنوعی برای گردشگران و علاقه‌مندان به غواصی ایجاد جذابیت کند.

این هواپیما پس از این که ۲ ماه در استانبول صرف جداسازی بخش‌هایی از آن شد، در نهایت روز شنبه توسط پنج کامیون بزرگ به منطقه‌ی مورد نظر آورده شد ‌و تا کنون بزرگ‌ترین هواپیمایی است که به عنوان یک جزیره و یا تپه دریایی مصنوعی به آب انداخته می‌شود.

این هواپیما ۵۴ متر طول و ۴۴ متر عرض با احتساب باله‌ها دارد و ارزش تقریبی آن ۲۷۰ هزار لیر ترکیه است.

در فرآیند به آب انداختن این هواپیمای بزرگ غواصان حرفه‌ای و ماشین‌‌آلات سنگین بدنه هواپیما را تا عمق ۲۰ تا ۲۵ متری به زیر آب بردند و این فرآیند حدود ۲/۵ ساعت طول کشید.

«اوزلم سرسیوگلو»، شهردار استان آیدین ترکیه در این باره گفت که هدف از این پروژه افزایش تنوع زیر آب و توسعه گردشگری زیر آب در سواحل کوش آداسی است. انتظار می‌رود سالانه حدود ۲۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی برای غواصی به این سواحل بیایند و می‌توان گفت این پروژه نقطه‌ی عطفی برای گردشگری کوش آداسی خواهد بود.

غرق کردن هواپیما توسط ترکیه

این اولین هواپیمایی نیست که در سواحل ترکیه به آب انداخته می‌شود و پیش از این نیز چندین هواپیمای کوچک‌تر در جنوب سواحل آنتالیا و همچنین در شمال غربی ترکیه به آب انداخته شده بودند.

مقامات گردشگری ترکیه در حالی برای جذب گردشگران خارجی بیشتر تلاش می‌کنند که با ادامه روند نزولی صنعت گردشگری، تعداد توریست‌های خارجی این کشور برای نهمین ماه پیاپی با کاهش رو به رو شد، تا این کشور حضور کمترین تعداد گردشگران خارجی را در طول یک دهه اخیر تجربه کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه