اثر هنری چین توسط چینی ها تخریب شد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
اثر هنری چین توسط چینی ها تخریب شد

دو کودک چینی در موزه‌ی شانگهای یک اثر هنری را تخریب کردند در حالی که بزرگترهایشان از آن‌ها فیلم‌برداری می‌کردند.

در حالی که آسیب به آثار هنری در جهان به سطح تازه‌ای از افزایش رسیده، اکنون نوعی نگرانی از برخی تهدیدهای جدید یعنی تخریب عمدی آثار هنری برای موزه‌داران، مسئولان و دوستداران هنر در بیشتر مراکز هنری جهان مطرح شده است.

تلوزیون ملی چین CCTV اخیرا فیلمی را پخش کرد که از طریق دوربین‌های مداربسته از یک موزه آثار هنری در شانگهای بدست آمده بود. این فیلم فاش می‌کند که تخریب‌های ایجاد شده در یک اثر هنری به نام «فرشته منتظر» توسط دو کودک انجام شده در حالی‌که والدین یا بزرگترهایشان با دوربین‌هایشان درحال تماشای همان اثر هنری یا مجسمه‌ی فرشته منتظر بودند.

در این فیلم دو پسر بچه دیده می‌شوند که در حال بازی پشت نوار حایل و مانع کشیده شده در اطراف آثار هنری و شیشه‌ای شکننده و ظریف هستند. آنان مجسمه شیشه‌ای شکننده را به راحتی به سویی می‌کشند درست در برابر چشم بزرگترهای هردو پسر با دوربین موبایل‌هایشان درحال فیلمبرداری از بازی این دو پسربچه هستند. این وضعیت ادامه دارد تا زمانی که یکی از پسرها خرده‌های تکه تکه شده قسمت تحتانی مجسمه شیشه‌ای را به زور به سمتی می‌کشند و تنها دراین زمان است که بزرگترهایشان سرانجام به آنان با اشاره دست توصیه می‌کنند که از آن محل دور شوند.

در حال حاضر اثر هنری آسیب دیده که با عنوان فرشته منتظر توسط یک هنرمند پیشرو چینی در هنر شیشه به نام «شلی ژیو» خلق شده است. مجله‌ی هنر اعلام کرده است که سازنده این اثر شیشه‌ای تنها ۲۷ ماه را صرف اتصال و چسباندن قطعات شیشه دراین اثر کرده و این اثر را به دختر تازه به دنیا آمده‌اش اهدا کرده بود.

در پی تخریب اثر هنرمند چینی تصمیم گرفته که قطعات تخریب شده را اصلاح نکند و آن را به عنوان اثر جدید دوباره نام‌گذاری کرده و این بار آن را «شکسته» نامید.

هرچند موزه‌ی شانگهای ظاهرا اعلام نکرده است که آیا افراد درگیر در تخریب این اثر به نحوی مورد مجازات قرار گرفته‌اند یا نه با این حال موزه اقدام به نصب و نمایش فیلم این حادثه کرده و اعلام کرده است که هدف از این کار پیش‌گیری از آسیب‌های بعدی در آینده است.

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه