برخی از مشهورترین و زیباترین قلعه های ایرلند را بشناسید

سارا صریحی | چهار شنبه, ۹ تیر ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

اگر از طرفداران قلعه‌های قدیمی هستید و دوست دارید از نزدیک آن‌ها را ببینید یا اینکه از دوست‌داران سریال پرطرف‌دار بازی تاج و تخت هستید و دلتان می‌خواهد مشابه قلعه‌های این سریال را در جایی از دنیا و از نزدیک ببیند، باید به ایرلند سفر کنید. با کجارو همراه باشید تا با بعضی از قلعه‌های زیبای این کشور آشنا شویم که بعضا در فیلم‌ها و سریال‌های معروف هم دیده شده‌اند.

ایرلند یکی از آن کشورهایی است که قلعه‌های زیادی دارد؛ قلعه‌هایی که برخی از آن‌ها شهرت سینمایی دارند. برخی از این قلعه‌ها بسیار مشهورند و در حال حاضر تغییر کاربری داده‌اند و توانسته‌اند در زمینه‌ی گردشگری درآمد قابل توجهی را نصیب ایرلند کنند.

قلعه دانگوآیر، شهرستان گالوی

قلعه‌ی دانگوآیر

قلعه‌ی دانگوآیر سال ۱۹۶۹ در فیلم Guns in the Heather ساخته‌ی کمپانی دیزنی و با هنرمندی کورت راسل استفاده شد. پس از آن نیز این قلعه سال ۱۹۷۹ در فیلم North Sea Hijack مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر پس از بازسازی در تابستان‌ها برای بازدید عموم باز است.

قلعه راک آو کشل

قلعه‌ی راک آو کشل

ملکه الیزابت دوم اخیرا از این بنای قدرتمند و استوار بازدید کرده است. راک آو کشل یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی ایرلند به شمار می‌رود. ملکه و شاهزاده فیلیپ بارها بر فراز این قلعه با هلیکوپتر پرواز کرده‌اند و شاهد مناظر خیره‌کننده‌ی اطراف و خود قلعه بوده‌اند.

قلعه انیسکیلن

قلعه‌ی انیسکیلن

این قلعه در شهرستان فرمانا در ایرلند شمالی واقع شده و زمانی مقر نشست‌های گروه هشت بوده است.

قلعه کاهارکین مونوی

قلعه‌ی کاهارکین مونوی

یکی دیگر از قلعه‌های ایرلند این قلعه با نقاشی دیواری اثر جو کاسلین است. در این قلعه امکان اقامت در صورت پرداخت ۱۴۹ دلار برای یک شب وجود دارد.

پاور اسکورت استیت

پاور اسکورت استیت

جنوب دوبلین و در کوهپایه‌های کوه‌های ویکلو، پاوراسکورت استیت واقع شده است. این مجموعه با وجود باغ‌ها و زمین گلفش یکی از برترین قلعه‌های دنیا است.

قلعه‌ای برای طرفداران سریال بازی تاج و تخت

قلعه ی سریال بازی تاج و تخت

علامت خاندان تالی روی این قلعه‌ی غیرواقعی به وضوح قابل‌مشاهده است. این قلعه که در بنبریج ایرلند شمالی قرار گرفته برای سریال بازی تاج و تخت و مختص خاندان تالی ساخته شده است. مسئولان تخمین می‌زنند که بازدید این قلعه توسط گردشگران، ۱۷۰ میلیون دلار به اقتصاد منطقه کمک کرده است.

قلعه‌ی آدلی

قلعه‌ی آدلی

این قلعه کمپ راب استارک در سریال بوده است و گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. علاقه‌مندانی که به اینجا می‌آیند تخیلات خود را کم‌وبیش به واقعیت تبدیل کنند.

قلعه‌ی بانرتی

قلعه‌ی بانرتی

آیا شما هم علاقه‌مند به بناهای قرون‌وسطایی هستید؟ به این قلعه بروید و از صرف یک غذای قرون‌وسطایی توسط خدمه‌ای با لباس‌های متعلق به همان زمان نهایت لذت را ببرید.

قلعه‌ی بلارنی

این قلعه را بیشتر به سنت خاصی که در آن اجرا می‌شود می‌شناسند.

قلعه‌ی بلارنی

توریست‌ها به اینجا می‌آیند تا سنگ بلارنی را ببوسند. سنگی که گفته می‌شود بوسیدن آن به شیوایی زبان کمک خواهد کرد.

قلعه‌ کهیر

قلعه‌ی کهیر

این قلعه یکی از بهترین قلعه‌های حفظ شده از قرون وسطی است که سال ۱۱۴۲ روی یک جزیره‌ی صخره‌ای در رودخانه‌ی سوییر در شهرستان تیپراری ساخته شده است.

قلعه اشفورد

قلعه‌ی اشفورد

این قلعه زمانی متعلق به خانواده‌ی گینس بوده است. بله درست متوجه شدید همان گینس معروف که الان نامشان روی کتاب ثبت رکوردهای جهانی دیده می‌شود. در حال حاضر این قلعه یک هتل قلعه‌ای ۵ ستاره‌ی لوکس است و دکوراسیون طلایی و چمن‌های آراسته‌اش از آن یک انتخاب مناسب برای جشن‌های عروسی ساخته‌اند.

قلعه بلفاست

قلعه‌ی بلفاست

بلفاست یک فضای بسیار مناسب برای شام خصوصی، کنفرانس و مهمانی عروسی است. بعلاوه این قلعه با نورپردازی صورتی یکی از حامیان مقابله با سرطان پستان هم است.

قلعه دونِگال

قلعه ی دونگال

قلعه‌ی دونگال یکی از برترین قلعه‌های اسکاتلندی واقع در ایرلند بوده که امسال برای اولین بار میزبان دوشز کامیلا و پرنس چارلز بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia allday

دیدگاه