جزیره‌ ژاپنی سلاح‌ های شیمیایی، در تصرف خرگوش‌ ها

حمیده خادم زاده | سه شنبه, ۸ تیر ۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

در ژاپن جزیره‌ای قرار دارد که محل زندگی خرگوش‌ها است و به همین علت گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. هر چند این جزیره، امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است اما تاریخ چندان درخشانی را در خود جای نداده است. در ادامه با ????? همراه باشید.

"اوکونوشیما" جزیره‌ای واقع در ژاپن است که خرگوش‌های دوست‌داشتنی آن جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. با این حال گذشته‌ تاریکی که این جزیره دارد شاید در تصور بازدیدکنندگان آن قرار نگیرد. در طول جنگ جهانی دوم، این جزیره به‌عنوان "موزه‌ی گازهای سمی" شناخته شد. چراکه مقری برای تولید سلاح‌های شیمیایی بود.

جزیره

جزیره‌ی اوکونوشیما

جزیره‌ اوکونوشیما در دریای "اینلند" (Inland) ژاپن بوده و در ۸۰ کیلومتری هیروشیما قرار دارد. این جزیره به‌علت فاصله با مناطق مسکونی به‌عنوان محلی برای تحیقیقات شیمیایی انتخاب شده است.

تحقیقات نظامی

آزمایش سلاح‌های شیمیایی

پس از انتخاب این جزیره، به‌عنوان منطقه ای برای آزمایش سلاح‌های شیمیایی، نام آن از نقشه‌ ژاپن حذف شد تا محل انجام این برنامه‌ها مخفی باقی بماند. کارگران حاضر در این جزیره، در شرایط سختی کار می‌کردند و در معرض بیماری‌های ناشی از مواد سمی ‌قرار داشتند.

موزه‌ی گازهای سمی

موزه‌ی گازهای سمی

در سال ۱۹۸۸ بود که موزه‌ی گازهای سمی در این جزیره ساخته شد تا نقش ژاپن در جنگ جهانی را به مردم نشان دهد.

سلاح‌های شیمیایی

سلاح‌های شیمیایی

۶۰۰۰ تن گاز سمی، شامل گاز اشک‌آور و گاز خردل در این جزیره ساخته شد و در جنگ شیمیایی ژاپن علیه چین به کار گرفته شد.

خرگوش‌ها

خرگوش ها

امروز، این جزیره میزبان هزاران خرگوش وحشی است.

امکانات گردشگری

خرگوش

اوکونوشیما با داشتن امکاناتی چون اقامت‌گاه، زمین گلف و زمین‌های مخصوص کمپ پذیرای گردشگران است.

گردشگران

جزیره خرگوش ها

خرگوش‌های این جزیره رام بوده و رفتار دوستانه‌ای با انسان‌ها دارند. ازاین‌رو در بین گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و گردشگران برای تغذیه‌ی آن‌ها مواد غذایی خریداری می‌کنند.

حقوق خرگوش‌ها

خرگوش ها

افرادی که با "کافه‌های گربه" در ژاپن آشنایی دارند می‌توانند درک کنند که چرا این جزیره این‌قدر محبوب است. کافه‌های گربه مکان‌هایی هستند که برای سرگرمی گربه‌ها برپا شده‌اند که این نشان از فرهنگ حیوان‌دوستی در ژاپن دارد.

منشا خرگوش‌ها

خرگوش‌ها

متاسفانه، در ساخت سلاح‌های شیمیایی از خرگوش‌ها به‌عنوان نمونه‌های آزمایشی استفاده می‌شد. ضمن اینکه خرگوش‌های فعلی از نسل خرگوش‌های آن دوران هستند.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه