روزشمار: ۷ تیر؛ آغاز عمليات هواپيما ربایی از فرودگاه تل ‏آويو توسط مبارزان فلسطينی

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی دوشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
روزشمار: ۷ تیر؛ آغاز عمليات هواپيما ربایی از فرودگاه تل ‏آويو توسط مبارزان فلسطينی

در روز ۲۷ ژوئن سال ۱۹۷۶ میلادی اعضای جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطين، یک هواپيمای متعلق به شركت ايرفرانس را كه از تل‏اويو عازم پاريس بود در ميانه‌ی راه بعد از برخاستن از فرودگاه آتن ربودند.

در روز ۲۷ ژوئن ۱۹۷۶ میلادی اعضای جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطين، یک هواپيمای متعلق به شركت ايرفرانس را كه از تل‌‏آويو عازم پاريس بود در ميانه‌ی راه بعد از برخاستن از فرودگاه آتن ربودند و خلبان را وادار كردند راه خود را به‌سمت آفريقا منحرف كند و در فرودگاه اِنتِبه در اوگاندا به زمين بنشيند.

ربايندگان هواپيما سپس از ۲۰۶ مسافر هواپيما، يك‏صد نفر را آزاد كردند و بقيه را كه بيشتر يهودی و تبعه‌ی رژيم صهيونيستی بودند به گروگان گرفتند و رهايى آنان را موكول به آزادی ۵۳ زندانی عرب در كشورهای مختلف کردند. روز سوم ژوئن، در هفتمين روز ربودن هواپيمای ايرفرانس از طرف مبارزان فلسطينی، یک گروه كماندویی رژيم صهیونیستی در فرودگاه اِنتبه فرود آمدند و در جريان یک عمليات نيم‌ساعته پس از انهدام يازده هواپيمای ميگ متعلق به نيروی هوایی اوگاندا و كشتن هفت تن از ربايندگان هواپيما و بيست سرباز اوگاندایی، گروگان‏‌ها را آزاد كردند و با خود بردند.

در همین روز:

  • اولین نیروگاه اتمی جهان در شهر ابنینسک در نزدیک مسکو راه‌اندازی شد.
  • شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی
  • شهادت حضرت علی علیه السلام
  • سد ارس گشایش یافت و بهره‌برداری از آن آغاز شد. (۱۳۵۰ شمسی)
  • روز ملی و استقلال كشور افريقایی «جيبوتی» از استعمار فرانسه (۱۹۷۷ میلادی)
  • امضای قرار داد صلح بين دولت تاجيكستان و مخالفان دولت در مسكو (۱۹۹۷ میلادی)

مطالب مرتبط:

منبع راسخون

دیدگاه