زیباترین چشمه های آب گرم دنیا را بشناسید

سارا کرایی | دوشنبه, ۷ تیر ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

در سراسر دنیا، از ژاپن گرفته تا کاستاریکا و امریکا، چشمه‌های آب‌گرم بسیاری وجود دارند که به خواص درمانی و اثرات آرامش‌بخشی شهره‌اند. بشر مدت‌هاست به خواص درمانی اعجاب‌انگیز چشمه‌های آبگرم‌ برای درمان و تسکین جسم و روح خود پی‌برده است، اما بی‌شک مناظر زیبای اطراف آن‌ها خود خواصی کمتر از این آبگرم‌ها ندارند. با کجارو همراه باشید و درباره‌ی تعدادی از بهترین آبگرم‌های دنیا بخوانید.

مقاله‌های مرتبط:

چشمه‌های آبگرم بنف ، آلبرتا، کانادا

چشمه آبگرم

چشمه‌های آبگرم پارک ملی بنف کانادا، در سال ۱۸۸۴ توسط کارگران راه‌سازی هنگام نصب ریل قطار در نزدیکی کوهستان سالفر کشف شدند. در این منطقه دمای هوا، در تمام فصل‌ها، بین ۳۶ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد است. درمجموع نه چشمه‌ی آبگرم طبیعی در راستای کوهستان سالفر و چهار آبگرم در پارک ملی بنف وجود دارد. یادتان باشد که اگر روزی به این پارک ملی سفر کردید صبح را به پیاده‌روی، اسکی‌کردن و دیدن مناظر زیبا بگذرانید و عصر را استراحت کنید. 

بلولگون، گریندیویک، ایسلند 

چشمه آبگرم

آبگرم بلولگون (The Blue Lagoon) به خاطر خاصیت لطافت‌بخشی به پوست، سالانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان به ایسلند می‌کشاند و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های این کشور است. به خاطر مواد معدنی موجود در آب، این آبگرم هر ۴۰ ساعت یک بار خود را پاکسازی می‌کند.  از فرودگاه تا این آبگرم راه چندانی نیست و کمتر از یک ساعت با پایتخت ایسلند، ریکجاویک، فاصله دارد. بنابراین اگر هتلی در شهر ریکجاویک انتخاب کنید مشکلی برای رفت‌و‌آمد به این چشمه‌ی آبگرم نخواهید داشت. 

آبگرم‌های آرنال، کاستاریکا

چشمه آبگرم

فعالیت‌های آتشفشانی در نزدیکی آتشفشان آرنال، چشمه‌های آبگرم بسیار زیبایی در این منطقه به وجود آورده است. دمای طبیعی در این استخرهای دیدنی از ۲۵ تا ۵۰ درجه متغیر است. فعالیت‌هایی همچون قایق سواری در رودخانه، پیاده‌روی و اسب‌سواری گردشگران زیادی را به بازدید از این بخش از کاستاریکا جلب می‌کند و به آرامش حاصل از آبگرم‌های این منطقه شور و هیجان می‌بخشند.

تسرونویا، ژاپن

چشمه آبگرم

ژاپن سرزمینی است با بیش از ۳۰۰۰‌ چشمه‌ی آبگرم که بسیاری از آن‌ها در مهمان‌خانه‌های کوچک، با اسم محلی ریوکانز (Ryokans)، قرار دارند. چشمه‌های آبگرم تسرونویا (Tsurunoyu) یکی از همین ریوکانزها است که بدون شک در زیبایی بی‌همتاست. این آبگرم حدود ۳۵۰ سال قدمت دارد و شامل استخرهای سرپوشیده و روباز با منظره‌ای از کوهستان‌های پوشیده از برف است. اگر به ژاپن می‌روید حتما از این آبگرم زیبا دیدن کنید.

پاموکاله، دنیزلی، ترکیه 

چشمه آبگرم

پاموکاله در زبان ترکی به‌معنای قصر پنبه‌ای‌ست، اصطلاحی که نشان‌دهنده‌ی شکل ظاهری تراس مانند این آبگرم است. هزاران سال است که مردم در این استخرها حمام می‌کنند و آرامش می‌گیرند. این قصر پنبه‌ای فوق‌العاده زیبا در استان دنیزیل در جنوب‌غربی ترکیه است و از سنگ آهک تشکیل شده؛ نوعی سنگ رسوبی که در اثر قرن‌ها جوشش آبگرم به این شکل درآمده است.

چشمه‌های آبگرم کالیستوگا، کالیفرنیا

چشمه آبگرم

این چشمه های آبگرم ۲۰۰ ساله، از زمان غرب وحشی محلی آرامش‌بخش برای گردشگران بوده است. تعداد زیادی آبگرم‌های معدنی طبیعی و حوضچه‌های رسوبات آتشفشانی در شهر وجود دارند. قرار گرفتن کالیستاگو در قلب شهر از ویژگی‌های است که این آبگرم را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای آخر هفته‌ها بدل کرده است.

چشمه‌های آبگرم ترمال، سن میگول النده، مکزیک

چشمه آبگرم

اگر کمی آن‌طرف‌تر از این غار زیرزمینی شنا کنید، شاهد یکی از آرام‌بخش‌ترین چشمه‌های آبگرم‌ جهان خواهید بود. با استخرهای آب‌‌گرم و بسیار گرمی که با انبوهی از درختان احاطه شده‌اند. تابستان‌های این منطقه بهترین زمان برای گردش‌های خانوادگی است.

چشمه‌های آبگرم باث، انگلستان

چشمه آبگرم

آبگرم زیرزمینی که استخرهای باث را پر می‌کند از آب‌های زیر شهر باث سرچشمه می‌گیرد. بسیار جالب است که مردم این شهر در حدود ۲۰۰۰ سال پیش از همین آب‌ استفاده می‌کردند. درست در نزدیکی چشمه‌های آبگرم‌ امروزی، گردشگران می‌توانند در استخرهای آبگرم که روی سقف‌ ساخته شده‌اند،‌ شهر تاریخی باث و بازمانده‌های حمام‌های تاریخی رومی را زیرپای خود ببینند و از این منظره‌ی بی‌نظیر لذت ببرند و در عین‌ حال از خواص درمانی این چشمه‌های آبگرم بهره ببرند.

چشمه‌های آبگرم ساتورنیا، ایتالیا

چشمه آبگرم

مطمئنا اگر از یکی از ساکنان شهر ساتورنیای (Saturnia) ایتالیا درباره‌ی تاریخچه‌ی این آبگرم‌ها بپرسید؛ آن‌ها از افسانه‌ی خدای رومی ساترن برایتان می‌گویند. بر اساس این افسانه‌ی رومی، ساترن که از جنگ‌های بین انسان‌ها به ستوه آمده بود با برخورد آذرخشی به زمین این چشمه‌ی جادویی را به‌وجود می‌آورد تا شاید نهایتا بشر آرام بگیرد و دست از جنگ و خونریزی بردارد. درست است که افسانه‌ها همیشه حقیقت ندارند، اما آبگرم‌های آبشار مانند سلتوریا که حدود یک ساعت با سینا (Siena) فاصله دارند، آن‌قدر جادویی و زیبا هستند که شما به افسانه‌ای بودن این داستان شک کنید.

آیا تابه‌حال به یکی از این آبگرم‌ها رفته‌اید؟ فکر می‌کنید کدام‌یک از آن‌ها زیباتر است؟ اگر بخواهید در سفر بعدیتان رفتن به یک آبگرم را در برنامه داشته باشید کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟ برای ما و مخاطبان کجارو از آبگرم‌های زیبایی که تابه‌حال رفته‌اید بنویسید و تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه