چگونه با ١١٠ یورو چهار شهر اروپا سفر کنید

صدف عابدی
صدف عابدی یکشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
چگونه با ١١٠ یورو  چهار شهر اروپا سفر کنید

اگر در اروپا باشید و بخواهید تنها با ۱۱۰ یورو به سفر بروید چه گزینه‌هایی دارید؟ شاید فکر کنید که حتی یک شهر را هم کامل نمی‌توانید ببینید. پس ما در کجارو با ارائه برنامه‌ای برای گشت و گذار در چهار شهر از سه کشور مختلف، نظر شما را عوض می‌کنیم.

شاید شهرهای زیادی باشند که بتوان با ۱۱۰ یورو به آن‌ها سفر کرد اما در این مطلب روشی را از زبان یک گردشگر سوئیسی می‌خوانیم که چگونه این کار را انجام داده است:

دو سال قبل، هنگامی که یک دانشجوی بی‌پول در سوئیس بودم، می‌خواستم که به خاطر یک رویداد به بوداپست سفر کنم. قیمت پروازها از بیسل به بوداپست حداقل ۲۵۰ یورو بود. اگر شما هم قبلا این شرایط برایتان پیش آمده باشد، می‌دانید چقدر زور دارد که برای پرواز به فقط یک شهر ۲۵۰ یورو پول بدهید.

در نتیجه تمام توانم را به کار بستم که با یک برنامه جایگزین هم پول کمتری خرج کنم و هم شهرهای بیشتری را ببینم و در نهایت فهمیدم که می‌شود با نصف آن پول هم سه شهر دیگر را دید و هم پول برای حمل و نقل کنار گذاشت.

وقتی تمام راه‌های سفر به بوداپست را بررسی می‌کردم متوجه شدم که اگر سفرم را در چند نقطه تقسیم کنم، راه‌های ارزان‌تری پیش پایم قرار می‌گیرد و از مکان‌های بیشتری می‌توانم دیدن کنم.

ویز

در جریان تحقیقاتم، اول از همه، میلان به عنوان یک گزینه پیش رویم قرار گرفت و من هم در موتور جستجو به دنبال آن رفتم. وقتی به صفحه کامپیوتر نگاه کردم، آنچه می‌دیدم را باور نمی‎کردم. مگر می‌شود قیمت بلیت یک پرواز از میلان به بوداپست ۱۰ یورو باشد؟ اما درست بود! این‌طور شد که من با ویز ایر، یکی از هواپیمایی‌های ارزان اروپا، آشنا شدم و به وب‌سایت آن سری زدم تا مطمئن شوم که قیمت‌های آن واقعی است. البته مانند دیگر پروازهای ارزان قیمت در اروپا مثل ایزی جت، رایان ایر و غیره، فقط باید یک ساک یا چمدان دستی داشته باشید و برای هر بار اضافه‌ای باید هزینه جداگانه بپردازید. این برای من مشکلی هم نبود. بعد از این باید راه ارزانی پیدا می‌کردم که خودم را از بیسل به میلان برسانم. با جستجوهای بعدی، در Sbb.ch (وب‌سایت راه آهن سوییس) به بلیت قطاری رسیدم که با تخفیف ۲۰ یورو بود اما پس از خرید پس گرفته نمی‌شد. خیلی هم خوب بود، با این بلیت‌ها نیمی از راه سفر را می‌رفتم، فقط با ۳۰ یورو خودم را از سوئیس به مجارستان می‌رساندم و فرصت داشتم که یک روز هم در میلان گشتی بزنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم از طریق کوچ سرفینگ یک اقامتگاه خوب برای آن شب پیدا کنم.

زمانی که به دنبال جا در میلان بودم، دو جای دیگر هم در بوداپست پیدا کردم که آماده بودند تا مرا بپذیرند.برنامه‌ام این بود که چهار یا پنج روز در بوداپست بمانم و مسئله بعدی من برنامه‌ریزی برای برگشت و حتی‌الامکان بازدید از چند شهر جدید دیگر بود.

couch

یک بار دیگر به دنبال بلیت‌های هواپیما، قطار یا اتوبوس از بوداپست به مقاصد دیگر گشتم و گزینه‌ها را با یکدیگر مقایسه کردم. به تازگی، یکی از دوستانم به بلژیک نقل مکان کرده بود و چند روزی بود که فکر دیدن و رفتن به خانه او در پس ذهنم بود و وقتی یک بلیت هواپیمای ۲۰ یورویی به فرودگاه بروکسل پیدا کردم، بسیار هیجان‌زده شدم. دوستم در شهر گنت زندگی می‌کرد و من به این نتیجه رسیدم که یک آخر هفته پیش او بمانم و قبل از اینکه سوار اتوبوس‌های شب اروپا شوم و به سمت بیسل بروم، یک روز هم برای گردش در بروکسل بگذارم. من خوشحال بودم که بلیت اتوبوس فقط ۳۱ یورو است و صبح اول وقت هم به خانه می‌رسم.

خلاصه هزینه‌های رفت و آمد

  • بیسل به میلان: قطار، ۲۰ یورو
  • مرکز میلان به فرودگاه مالپنسا: اتوبوس، ۸ یورو
  • میلان به بوداپست: هواپیما، ۱۰ یورو
  • بوداپست به بروکسل، فرودگاه شارلوا: هواپیما، ۲۲ یورو
  • شارلوا به ایستگاه قطار بروکسل: شاتل باس، ۵ یورو (متغیر)
  • بروکسل به گنت: قطار، ۸ یورو
  • گنت به بروکسل: قطار، ۵ یورو (بلیت تخفیفی)
  • بروکسل به بیسل: اتوبوس، ۳۱ یورو
  • جمع: ۱۰۹ یورو

توصیه‌های من به شما

  • اگر راه‌های مستقیم گران تمام می‌شوند، سعی کنید سفرتان را چند بخش کنید و راه‌های ارزان‌تری برای رسیدن به مقصد بیابید.
  • در وب به دنبال هواپیمایی‌های ارزان قیمت و بلیت‌های قطار تخفیف‌دار در کشورهای مختلف باشید. قطارهایی که در ایستگاه‌های مختلف توقف دارند معمولاً ارزان‌تر هستند؛ حتی بعضی مواقع برای افراد زیر ۲۵ سال تخفیف بیشتری هم قائل می‌شوند.
  • انعطاف‌پذیر باشید و برنامه خود را با زمان‌بندی آنها هماهنگ کنید.
  • کشور سوئیس سرویسی به نام سوپر سیور فیر (Super Saver Fare) دارد که از دو هفته جلوتر تخفیف‌های خوبی روی انواع بلیت می‌گذارد. سرویسی شبیه به این در آلمان هم هست که برای سفر به نقاط مختلف کشور به صورت گروهی پیشنهادات خوبی دارد. در واقع اگر بیشتر از ۵ نفر باشید، می‌توانید فقط نصف هزینه را بپردازید. برای مسافت‌های کوتاه هم، پیشنهاد من سفر دسته جمعی فقط با یک ماشین است. به نظر من، بهتر است که سری به mitfahrgelegenheit یا blablacar بزنید.
  • اگر در سوئیس اتوبوس پیدا نشد، مینفرن باس یا یورولاینز که از بیسل و زوریخ به مقاصد مختلفی حرکت دارند می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

من دو ماه پیش بار دیگر به میلان سفر کردم و چند روزی در آنجا ماندم. چشیدن انواع غذاها همراه نوشیدنی‌هایی مثل لیمونچلو یا آوارنا بسیار لذت‌بخش بود اما آنچه بسیار دوست داشتم و به شما هم پیشنهاد می‌کنم، کارت شهر میلان یا همان Milan City Card است. این کارت یک وعده پیتزای مجانی، ورودی رایگان به بام گالری ویتوریو امانوئل، تخفیف بلیت موزه‌ها، دو مرتبه استفاده از سرویس حمل و نقل اوبر و همچنین یک قایق‌سواری رایگان، یک دسر رایگان و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شد. قیمت آن برای یک روز استفاده، فقط ۷ یورو، برای دو روز ۱۳ یورو و برای سه روز ۱۹ یورو است.

امیدوار هستیم که این مطلب درباره استفاده با صرفه از بودجه سفر در اروپا به شما ایده‌هایی داده باشد. اگر اهل هیچ هایکینگ باشید، قطعا می‌توانید از ۱۰۹ یورو استفاده‌های بیشتری هم بکنید. اما اگر آن‌قدرها هم انعطاف‌پذیر نیستید که در هر ساعت یا با هر ماشینی سفر کنید، پس تخفیف‌ها و بلیت‌های لحظه آخری برایتان بهترین گزینه هستند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه