کبک ؛ شهر یک افسانه فرانسوی در کانادا

مینا رهبری | یکشنبه, ۶ تیر ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

کِبِک سیتی مرکز استان کِبِک کانادا و از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است. این شهر زیبا تداعی‌‌کننده‌ی زیبایی دل‌فریب شهرهای قدیمی اروپا به خصوص فرانسه است. با کجارو همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوید.

کبک سیتی کانادا و مخصوصا محله‌های قدیمی آن یادآور حس و حال شهرهای اروپایی در زمان‌های قدیم است. از آن‌جا که این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است و بسیاری از میراث اصیل فرانسوی  خود را حفظ کرده است، کاملا مشهود است.

در این مقاله به عواملی می‌پردازیم که کبک را به یک جاذبه‌ی فرانسوی ـ کانادایی تبدیل کرده است.

شهر قدیمی

کبک سیتی کانادا شهر قدیمی

کبک سیتی مرکز استان کبک کانادا است. این شهر را در سال ۱۶۰۸ ساموئل دوچاپلین تاسیس کرد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است. 

کبک قدیمی (Vieux-Québec)

کبک سیتی کاندا کبک قدیمی

کبک قدیمی یکی از چندین محله‌ی قدیمی کبک سیتی و جز مکان‌های تاریخی و مرکز نظامی و اداری شهر است.

شهر برج و بارو

کبک سیتی کانادا شهر برج و بارو

برج و باروی اطراف شهر قدیمی کبک تنها دژهای شهری هستند که در آمریکا در شمال مکزیک به جا مانده‌اند و در سال ۱۹۸۵ به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

میراث فرهنگی

کبک سیتی کانادا

مناطق قدیمی شهر بسیاری از ساختمان‌های تاریخی خود را حفظ کرده که متعلق به زمانی است که این منطقه مستعمره‌ی انگلستان و فرانسه بود. یکی دیگر از مشهورترین جاهای دیدنی آن ارگ (La Citaddele) است که دست نخورده باقی مانده است. این ارگ در جنگ‌های میان فرانسه و سرخ‌پوستان به‌عنوان پایگاه عملیات مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شاتو فرانتناک (Château Frontenac)

شاتو فرانتناک کبک سیتی کانادا

شاتو فرانتناک از حیث بلندی سردمدار برج‌های شهر است. این بنا یک هتل است که توسط معماری آمریکایی به نام بروس پرایس بنا به درخواست کمپانی کانادایی پسیفیک ریل وی در سال ۱۸۹۳ ساخته شده است. این هتل به‌عنوان پرعکس‌ترین هتل جهان شناخته شده است.

منطقه پتی چاپلین (Petit Champlain District)

پتی چاپلین کبک سیتی کانادا

منطقه‌ی پتی چاپلین در نزدیکی شاتو فرانتناک قرار گرفته و پایین‌ترین قسمت شهر است. این محله قدیمی‌ترین منطقه‌ی تجاری آمریکای شمالی است. پتی چاپلین به خاطر داشتن بوتیک‌های زیاد و صنایع دستی متنوع شهرت دارد.

پلکان خطرناک

کبک سیتی کانادا پلکان خطرناک

از دیگر جاهای دیدنی مشهور در پتی چاپلین «پلکان خطرناک» است که قدیمی‌ترین پلکان کبک سیتی است و در سال ۱۶۳۵ ساخته شده است. نام فعلی این پلکان در اواسط قرن ۱۹ و به دلیل شیب تند آن انتخاب شده است.

سبک فرانسوی

کبک سیتی کانادا

بسیاری از مناطق قدیمی کبک سیتی برای حفظ اصالت خود، سبک فرانسوی خود را در ساخت و ساز حفظ کرده است. خیابان‌های آن باریک و پر از مغازه‌های کوچک صنعتی و تجاری است.

گردشگری و جشنواره‌های تابستانی

کبک سیتی کانادا جشنواره تابستانی

کبک سیتی صنعت گردشگری سالمی دارد و جشن روز سنت ژان باپتیست مانند جشنواره‌ی موسیقی تابستانی آن شناخته شده است. 

معماری کبک سیتی

کبک سیتی کانادا

بیشتر معماری‌های زیبا و شاخص شهر در بخش شرقی آن قرار دارد، جایی که اغلب مناطق تاریخی آنجا واقع شده‌اند. این منطقه  با داشتن ساختمان‌های سنگی و خیابان‌های پیچ در پیچ پر از مغازه و رستوران، تداعی‌کننده‌ی شهرهای اروپایی است. لوور تاون (Lower Town) پر است از معماری‌های اصیل و طرح‌های خیابانی که قدمت آن مانند تعدادی از نقاشی‌های روی دیوار و برخی سازه‌ها به آغاز تأسیس شهر برمی‌گردد.

جشنواره‌ی زمستانی

جشنواره زمستانی کبک سیتی کانادا

جشنواره‌ی زمستانی کبک سیتی بسیار مشهور است و از سال ۱۸۹۴ برگزار می‌شود. هر ساله حدود یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت می‌کنند. این جشنواره‌ یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های زمستانی در جهان است که در آن مراسمی مانند رژه‌های روزانه و شبانگاهی، بالماسکه (masquerade ball) در شاتو فرانتناک و چندین رویداد ورزشی در فضای باز برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه