زندان ها در اروپا بسیار راحت هستند

پردیس جلالی | جمعه, ۴ تیر ۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

تصورتان از دنیای درون زندان‌ها چیست؟ آیا آنها را مکان‌هایی مخوف می‌دانید که انتهای راه محسوب می‌شوند و امکان هر گونه آزادی و بازگشت به جامعه را از مجرمان می‌گیرند؟ یک زندان ایده‌آل چگونه می‌تواند باشد؟ با کجارو همراه باشید تا نوع دیگری از زندان‌ها را به شما نشان دهیم.

ممکن است ایالات متحده را کشور راحتی و زندگی لوکس بدانند اما این موضوع ابدا در مورد زندان‌های این کشور صادق نیست. در مقایسه با مراکز تربیتی اروپایی، زندان‌های آمریکا بیشتر به اردوگاه‌های کار اجباری شبیه هستند.

جزیره-زندان بستوری

زندان

آمریکا تنها کشوری نیست که برای اطمینان از امنیت وضعیت زندانیان، آنها را در جزیره نگه‌داری می‌کنند. اما جزیره-زندان نروژی بستوری هیچ شباهتی به جاهایی مثل آلکاتراز یا ریکرز که مکان‌های وحشتناکی هستند که بدترین و خطرناک‌ترین مجرمان را در خود جای داده‌اند، ندارد.

آزادی

زندان

بسیاری از بدترین مجرمان نروژ در بستوری زندانی هستند اما از انواع و اقسام آزادی‌های ممکن برخوردارند. هر کدام از سلول‌ها دارای کامپیوتر، تلویزیون و دوش حمام هستند. زندانیان این امکان را دارند تا هر تابستان، در آب‌های اطراف شنا کنند و به ماهیگیری بپردازند.

استقلال

زندان

زندانیان در خانه‌هایی که برای زندگی شش نفر مجهز است زندگی می‌کنند. هر کس می‌تواند اتاق مخصوص به خود را داشته باشد اما آشپزخانه و دیگر امکانات، به صورت اشتراکی استفاده می‌شود. این مردان هر ماه در ازای کارشان حقوق و مبلغی بابت حق غذا دریافت می‌کنند. این مساله، به آنها امکان می‌دهد که برای خرید از سوپرمارکت درون محوطه‌ی زندان، پول داشته باشند. بسیاری از زندانیان، برای خودشان میوه و سبزی می‌کارند.

هیچ‌گاه بازنگشتن

زندان

بسیاری از زندانیان، زندان را مانند یک اردوی تابستانی توصیف کرده‌اند و معتقدند که برای آنها بسیار راحت است. به هر حال، نروژ امتیاز ارتکاب دوباره به جرم کمتر از ۳۰ درصد دارد که کمترین میزان در تمام اروپا است.

انتخاب‌ها

زندان

زندانی‌های آلمانی، مانند همین‌ها که در تصویر مشاهده می‌کنید، حق دارند که لباس‌های خودشان را بپوشند. آخر هفته‌ها هم می‌توانند اوقاتی را در خانه، با خانواده‌هایشان بگذرانند. و همچنین در تمام طول مدت گذراندن حکمشان، قادر به رای دادن خواهند بود.

اقامت کوتاه

زندان

آلمان مدت زمان بسیار کمتری نسبت به آمریکا برای مجرمینش حکم زندان می‌برد. در عوض از تعلیق مجازات و خدمات اجتماعی به شدت استفاده می‌کنند.

حمایت کردن

زندان

کارکنان زندان در آلمان کاملا تحصیل‌کرده هستند و در انواع مهارت‌ها از جمله مدیریت اختلافات تخصص دارند.

خودمختاری

زندان

زندان‌های دانمارکی، به ساکنینشان آزادی‌های فراوانی می‌دهند. در طول روز، زندانیان می‌توانند در بسیاری از قسمت‌های زندان گشت و گذار کنند. درها فقط در طول شب قفل می‌شوند.

بازتوانبخشی

زندان

زندان‌های اروپایی بر بازتوانبخشی و بازآموزی زندانیانشان تمرکز می‌کنند. در نتیجه زندانیان این امکان را دارند که تحصیل کنند، مهارت‌های جدید یاد بگیرند و به جامعه بازگردند.

آینده‌ی درخشان

زندان

در اروپا، با کسانی که در گذشته زندانی بوده‌اند، آن طور که در آمریکا رفتار می‌کنند، برخورد نمی‌شود. زندانیان سابق در اروپا، هنوز هم می‌توانند رای بدهند، از امکانات اجتماعی استفاده کنند و از بسیاری از شغل‌ها منع نمی‌شوند.

جمعیت

زندان

اروپا در مقایسه با آمریکا تعداد کمتری از افراد را از زندان‌ها ترخیص می‌کند و بسیاری از ملل اروپایی در تلاش هستند تا از جمعیت زندانیانشان بکاهند. به عنوان مثال سوئد هر سال از تعداد شهروندانش از طریق قانون‌های ملایم‌تر مربوط به مواد مخدر، می‌کاهد. این در حالی است که زندان‌ها و بازداتشگاه های ایالات متحده به حدی از زندانی لبریز است که معمولا این افراد بسیار زودتر از مدت حکمشان آزاد می‌شوند. در حال حاضر کالیفرنیا در طی یک مدت دو ساله، ۳۳۰۰۰ تن از زندانیانش را پیش از اتمام دوره‌ی حکمشان، آزاد کرده است.

قفل شده

زندان

این آشپزخانه‌ی بسیار مجهز، در یک زندان سوئدی به شدت تحت کنترل قرار دارد و زندانیان می‌توانند از آن لذت ببرند. ایالات متحده بیشترین تعداد شهروند در حال افزایش را با بیش از 2 میلیون زندانی دارا است. مقام دوم از آن چین با ۱/۷ میلیون زندانی در پشت میله‌های زندان است. این در حالی است که جمعیت چین، سه برابر ایالت متحده است.

مطالب مرتبط:

منبع ALLDAY

دیدگاه