کانال ریدو: بزرگ ترین پیست اسکی طبیعی دنیا در کانادا

زهرا صالح نژاد | چهار شنبه, ۲ تیر ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

سال جدید آمد و رفت. تعطیلات تمام شد و تقریبا بسیاری از مردم به کار و زندگی معمول خود برمی‌گردند. اما در شهر اتاوا در انتاریو، کانادا، قرار است یک سرگرمی فوق‌العاده، یعنی بزرگ‌ترین سرسره یخی طبیعی جهان در کانال ریدو در قلب شهر ، شروع شود. با کجارو همراه شوید.

این کانال در سال ۱۸۳۲ به‌عنوان یک اقدام نظامی پیشگیرانه در برابر تهاجم ایالات متحده ایجاد شد، امروزه این کانال در درجه اول برای قایقرانی استفاده می‌شود و بسیاری از ساختارهای اصلی آن هنوز هم دست نخورده باقی مانده است. در طول ماه‌های زمستان که کانال یخ می‌زند، یک بخش ۷/۸ کیلومتری از آن به‌عنوان یک پیست اسکی علامت‌گذاری می‌شود که به طور متوسط ۲۰۰۰۰ بازدیدکننده در هر روز دارد. این محل به یک جاذبه توریستی و منطقه تفریحی تبدیل شده و فستیوال Winterlude در اتاوا در این محل برگزار می‌شود. در تمام طول مسیر، فروشندگان مواد غذایی سوپ داغ، شکلات داغ و سایر تنقلات و نوشیدنی‌ها و شیرینی محلی کانادا به نام beavertail- یک شیرینی سرخ شده با روکش دارچین و شکر- را در کیوسک‌هایی در مسیر پیست اسکی می‌فروشند.

کانال ریدو

آماده‌سازی مسیر اسکی از اواسط ماه اکتبر شروع می‌شود. در پایان فصل قایقرانی، آب در نزدیکی پارلمان اتاوا خشک شده، و به صورت طبیعی در زمستان یخ می‌زند. هنگامی که ضخامت یخ در کانال به مقدار کافی رسید، برف از سطح یخ جدا شده و سپس آب بیشتری جریان می‌یابد تا یخ ضخیم‌تر و صاف‌تری ایجاد شود. نمونه‌هایی از یخ برای کیفیت و ضخامت آزمایش می‌شوند. هنگامی که از کیفیت و میزان یخ برای اسکی مطمئن شدند کانال را برای شروع اسکی باز می‌کنند. معمولا در اواسط ژانویه این اتفاق می‌افتد، و بسته به آب و هوا تا پایان فوریه یا حتی تا ماه مارس همچنان باز خواهد بود. طولانی‌ترین فصل اسکی به مدت ۹۰ روز در سال‌های ۱۹۷۱-۱۹۷۲ و  کوتاه‌ترین آن به مدت ۳۵ روز در ۲۰۰۱-۲۰۰۵ بود.

کانال ریدو

سال‌ها قبل از اینکه کانال ریدو یک پیست اسکی و جاذبه گردشگری رسمی شود، ساکنان اتاوا در آن اسکی می‌کردند، اما در دهه ۱۹۷۰ زمانی که تصمیم گرفتند در محل کانال یک بزرگراه بسازنند که در نتیجه این کار کانال تاریخی شهر تقریبا از بین می‌رفت. با این حال، کانال تحت مالکیت دولت فدرال اجازه ندادند این تصمیم عملی شود. داگ فولرتون، رئیس کمیسیون ملی سرمایه، اولین بار پشنهاد داد یک مسیر تفریحی اطراف کانال از جمله مسیر اسکی زمستانی بین دانشگاه کارلتون و پارک کنفدراسیون ایجاد شود. این طرح در ۱۸ ژانویه ۱۹۷۱ علیرغم مخالفت شورای شهر اجرا شد.  بخش کوچکی از یخ در نزدیکی مرکز هنرهای ملی توسط کارکنان NCC با جارو و بیل پاک شد و در اولین تعطیلات آخر هفته بعد از این کار ۵۰۰۰۰ نفر در کانال اسکی کردند. امروز این پیست اسکی هر سال یک میلیون بازدیدکننده دارد. این پیست اسکی سطحی به اندازه ۹۰ میدان هاکی روی یخ المپیک دارد و بزرگ‌ترین سالن یخ طبیعی و بزرگ‌ترین پیست اسکی در جهان است.

کانال ریدو

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه