در پاریس کجا برویم و چه کار کنیم (بخش دوم)

سارا صریحی | یکشنبه, ۶ تیر ۹۵ ساعت ۰۷:۰۰

وارد پاریس که می‌شوید باید به‌اندازه‌ی کافی زمان داشته باشید، زیرا این شهر به‌قدری جا برای دیدن و کار برای انجام دادن دارد که دیدن و انجام آن‌ها در یک سفر کوتاه ممکن نیست. با کجارو همراه باشید تا با مکان‌های دیدنی سرسبزترین، بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا، یکی از رمانتیک‌ترین و توریست ‌پذیرترین شهرهای دنیا آشنا شوید.

زیبایی‌های پاریس در یک مقاله نمی‌گنجد و نمی‌شود از همه‌ آن‌ها به‌یک‌باره صحبت کرد، پس مجبوریم که به معروف‌ برترترین‌هایش اکتفا کنیم.

نتردام پاریس

کلیسای نوتردام

نام نتردام که می‌آید یاد گوژپشت نوتردام می‌افتیم اما نوتردام فراتر از این رومان ویکتور هوگو است. نوتردام پاریس که به‌معنای (بانوی پاریسی ما) است یکی از اولین کلیساهای جامع گوتیک بوده که تصاویر عجیب و غریب و شیشه‌های رنگی‌اش جمعیت زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند.

پیتزای فلامینگوی صورتی

پیتزای فلامینگوی صورتی

با سفارش پیتزا در این پیتزافروشی، یک بادکنک صورتی منقش به طرح یک فلامینگو به شما داده می‌شود. تا زمانی که این بادکنک دستتان است، پیتزای شما در امان است و توسط یک پسر بچه‌ی دوچرخه‌سوار به شما تحویل داده می‌شود. با وجود این بادکنک می‌توانید پس از سفارش برای گشت‌وگذار به اطراف بروید و اصلا نگران پیتزای خود نباشید.

بازار آنفانت روژس (کودکان سرخ پوش)

بازار آنفانت روژس (کودکان سرخ پوش)

بازار سرپوشیده‌ کودکان سرخ پوش در محله‌ی قدیمی لومری واقع شده است و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده‌ی پاریس است. در این مرکز خرید می‌توان انواع محصولات برای پخت غذاهایی از سراسر دنیا را یافت.

هتل دو پتی مولن (آسیاب کوچک)

هتل دو پتی مولن (آسیاب کوچک)

این بوتیک هتل، در منطقه‌ لومری واقع شده و طراح آن کریستین لاکروی است. تمام ساختار هتل از جمله نما، وسایل و دکوراسیون کاملا فرانسوی و لوکس هستند. در حال حاضر این هتل ۱۷ اتاق خیلی ویژه و خاص دارد.

گشت با خودروهای قدیمی

گشت با خودروهای قدیمی

یک کمپانی با نام چهار چرخ زیر یک چتر، تورهای منحصربه‌فرد گشت شهری برگزار می‌کند. در این تورها یک خوردروی قدیمی به‌همراه یک دایره‌المعارف شهری در اختیار شما قرار داده می‌شود و باقی کار دیگر بر عهده‌ی خودتان خواهد بود.

سالن تئاتر حماقت چوپان

سالن تئاتر حماقت چوپان

در این سالن می‌توانید انواع برنامه‌های کمدی، موزیکال و رقص را تماشا کنید.

کتاب‌فروشی ۷L

کتاب‌فروشی ۷L

صاحب این کتاب‌فروشی شیک، کارل لاجرفلد یا همان صاحب برند شنل است. از همین نام و نشان می‌توان حدس زد که این کتاب‌فروشی از نظر زیبایی و طراحی چگونه است. در این مکان گنجینه‌ای از کتاب‌های زیبا نگهداری می‌شود و استودیوی عکاسی شنل نیز در این مکان قرار دارد.

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ

این باغ آرامش بخش با محیطی مفرح و دلربا می‌تواند مکان بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات در تابستان باشد. صندلی‌های فلزی واقع در آن میزبان افرادی هستند که برای فرار از کلافگی‌های شهری چند لحظه‌ای را به این باغ پناه آورده‌اند.

در جست‌و‌جوی گنج

در جستجوی گنج در پاریس

بیش از ۱۰ سال است که گردشگران در پاریس به رویدادی با عنوان جست‌و‌جوی گنج دعوت می‌شوند و از آن‌ها خواسته می‌شود که به‌دنبال نشانه‌ها در اطراف شهر از جمله مغازه‌ها، کتابفروشی‌ها، موزه‌ها و غیره به‌دنبال گنج نهایی که همان شهر پاریس است باشند. در این بازی در واقع تیم‌ها با همراهی هم تلاش می‌کنند که معمای طرح شده را حل کنند و در طی حل معما سری هم به مکان‌های دیدنی فراموش شده یا حتی مشهور شهر بزنند.

قایق‌سواری در سن

قایق‌سواری در سن

یک شب کاملا رومانتیک را در سن و سوار بر قایق بگذرانید. از نوای پیانو و ویلون لذت ببرید و طعم یک غذای کاملا عاشقانه و فرانسوی را در هنگام غروب خورشید روی رودخانه‌ سن تجربه کنید.

کافه‌های فلور و دو مگو

کافه‌های فلور و دو مگو

فلور و دو مگو، دو کافه‌ مشهور فرانسوی هستند که در محله‌ سن ژرمن مقابل هم قرار گرفته‌اند. در این کافه‌ها تجربه‌ای کاملا فرانسوی خواهید داشت و می‌توانید از محیطشان برای استراحتی کوتاه پس از خرید استفاده کنید. این دو کافه روزگاری پاتوق بزرگانی چون سیمون دوبووار، ژان پل سارتر، ارنست همینگوی، آلبر کامو، پابلو پیکاسو و دیگر هنرمندان بوده‌اند.

کاخ گارنیه

کاخ گارنیه

این مجموعه که ۱۹۷۹ صندلی دارد می‌تواند رویای دوست‌داران اپرا باشد. معماری فوق‌العاده زیبای این سالن، نقاشی‌های دیواری و سقفی اثر مارک شاگال، لوسترهای غول‌آسا و سقف گنبدی، همگی از این سالن اپرا و باله یکی از زیباترین‌ها در دنیا را می‌سازند.

پس از تماشای بهترین اجراهای اپرا و باله به‌سمت رستوران سالن بروید و یکی از بهترین غذاهای فرانسوی را در این رستوران بچشید. رستورانی که موردعلاقه‌ ویکتوریا بکهام، آلبر الباز و ژان پاول گولتیر طراح مشهور است.

جشنواره‌ی موسیقی

جشنواره‌ی موسیقی پاریس

جشنواره‌ی موسیقی تابستانی هر سال ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود و در آن صدها موزیسین از تمامی ژانرهای موسیقی گرد هم می‌آیند و به‌صورت رایگان در خیابان‌ها، کافه‌ها و دیگر مکان‌ها اجرا می‌کنند.

گوردخمه‌ی پاریس

گوردخمه‌ی پاریس

اگر اهل هیجان و وحشت هستید به زیر شهر پاریس بروید. بله در قسمت زیرین پاریس استخوان‌های ۶ میلیون جنازه نگهداری می‌شود. مردگانی که به‌دلیل بحران کمبود جا برای دفن در اواخر قرن هجدهم به زیر شهر پاریس برده شدند تا سلامتی زندگان به خطر نیفتد.

طاق پیروزی

طاق پیروزی

این طاق با ابهت در بخش غربی زمین کاخ الیزه واقع شده است. برای تماشای شهر از پلکان این طاق بالا بروید و از آن بالا شاهد یکی از بی‌نظیرترین مناظر شهر باشید.

سینماتک فرانسه

سینماتک فرانسه

سینماتک فرانسه طراحی فرانک گری است و یکی از بزرگ‌ترین آرشیوهای فیلم دنیا در این ساختمان نگهداری می‌شود. در مجموعه‌ی فیلم این سالن که هم کاربری موزه و هم کاربری نمایشی دارد، فیلم‌های آنری لانگ لوا از موسسان سینما تک و مجموعه‌دار هم به چشم می‌خورد. او این فیلم‌ها را پیش از اشغال فرانسه توسط آلمان به خارج از فرانسه قاچاق کرده است. در این ساختمان به‌طور همیشگی نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود و فیلم‌هایی به نمایش در می‌آیند.

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی و باغ اطرافش فاصله‌ی چندانی از لوور ندارد. معماری آینده‌ نگرانه و ستون‌های گرافیکی، از این اثر یک نوع منحصربه فرد ساخته‌اند که ارزش دیدن دارد.

بازار خوب

بازار خوب

از نظر کلاس، بازار خوب (ترجمه‌ی عبارت فرانسوی Le Bon Marché) در سطح بالاتری نسبت به گالری لافایت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرینتمپس قرار می‌گیرد. در این فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانید از هر برندی از شنل و لویی ویتون گرفته تا برندهای معاصر فرانسوی مثل IRO یا ماژ را انتخاب کنید و از خریدتان لذت ببرید.

سینمای روباز

سینمای روباز پاریس

به تماشای یک فیلم رایگان که در سینمای روباز پارک ویلت اکران می‌شود بنشینید. صندلی و میزها اجاره داده می‌شوند، هر چند می‌توانید صندلی یا زیرانداز خودتان را بی‌آورید و با دوستانتان از تماشای بهترین فیلم‌های روی پرده‌ی سینما به‌صورت رایگان لذت ببرید.

پارک بوت شومون

پارک بوت شومون

یکی از آرامش‌بخش‌ترین و زیباترین پارک‌های پاریس پارک بوت شومون است. این پارک که در شمال شهر واقع شده است با وجود آبشار، غار و تپه‌هایش فضای کاملا متفاوتی از پارک‌هایی دارد که در وسط شهر قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع elle

دیدگاه