پترا، سگی با چهره‌ای سنگی

مریم اصلانی | شنبه, ۲۹ خرداد ۹۵ ساعت ۰۷:۰۰

هر از چند گاهی اخباری تلخ و ناگوار از برخوردهای ناپسند انسان با حیوانات به گوش می‌رسد. انسانی که تنها به خود اندیشیده و از آزار و اذیت دیگر ساکنان این کره برای تفریح و سرگرمی خود، ابایی ندارد. اما این بار به همت انسان‌هایی خَیّر، جان موجودی بی‌پناه نجات یافته و زندگی، دیگر بار روی خوشش را به او نشان داده است. با کجارو همراه باشید.

داستان این سگ بی‌خانمان جالب است. شاید زندگی او تغییر چندانی نمی‌کرد اگر یک بانوی نیکوکار نیز همچون سایرین، بی‌تفاوت از کنارش عبور می‌کرد. در ماه آوریل سال ۲۰۱۵، زنی مهربان تصویری از سگی بیمار و تنها را که در حومه‌ی شهر آتن سرگردان بود، در فیسبوک به اشتراک گذاشت و از این طریق کورسوی امیدی در زندگی او گشود.

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

این سگ ماده‌ی پنج ساله، گرسنه و نحیف و مبتلا به بیماری بود که چهره‌اش را به تدریج سنگی کرده بود. او شب و روزش را سرگردان در خیابان‌ها سپری می‌کرد، تا اینکه مسئولان که از طریق فیسبوک از وضعیت اسف‌بار زندگیش مطلع شده بودند، او را به پناهگاه حیوانات بی‌خانمان (Save a Greek Stray shelter) منتقل کردند. این سگ از نزدیکی با انسان‌ها پرهیز کرده و به همین دلیل گرفتن او اندکی سخت و مشکل بود.

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

بیماری او متأثر از عفونت ناشی از حمله‌ی حشرات تشخیص داده شد و به دلیل عوارض همین عارضه‌ی پوستی، این سگ "پترا" (Petra) نام گرفت که در زبان یونانی به معنی "سنگ" است.

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

والیا اُرفانیدو (Valia Orfanidou) از پناهگاه حیوانات در مورد پترا چنین می‌گوید:

 به نظر نمی‌رسید که پترا تا کنون محبت و نوازش را احساس کرده باشد. در واقع گویی هیچ زمانی انسانی او را لمس نکرده و چه بسی حتی به او نزدیک هم نشده بود.

با این حال، ناجیان او دست از تلاش و کوشش بر نداشته و علی رغم رفتار سرد و کناره جویانه‌ی این سگ، به نوازش و محبت کردن به او ادامه دادند.

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

والیا در ادامه می‌افزاید:

 بارها او را نوازش کردم، ولی او درکی از این نوازش نداشته و از آن استقبال نمی‌کرد. اما با گذشت چند ماه، رفتار او رفته رفته تغییر کرده و این نوازش را پذیرا شد. اکنون او از شما می‌خواهد که دستی به سر و گوشش کشیده و ناز و نوازشش کنید.

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

پترا اکنون سالم است و آماده تا دوست بدارد و دوست داشته شود. در نتیجه این پناهگاه از متقاضیان مشتاق ساکن اروپا درخواست کرده که در صورت تمایل سرپرستی او را به عهده گرفته و خانه‌ای دائمی و امن برای او فراهم کنند.

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

تنها کافی است به تصاویر قبل و بعد این سگ نگاه کنید تا تأثیر محبت، عشق و دوست داشتن را درک کنید. این احساسات و عواطف زیبا و دوست داشتنی را خداوند، در وجود تک تک انسان‌ها به ودیعه گذارده است. پس چه بهتر که به جای بلند کردن سنگی برای آزار یک حیوان، دست نوازش بر سر او کشیده و محبت خود را نثارش کنید. آنها هم همچون ما این احساسات را درک کرده و عشق شما را با عشقی به مراتب پر مایه‌تر پاسخ می‌دهند.

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

نجات سگی گرسنه و نحیف در یونان

جا دارد که مردمان سرزمین ما نیز، از سنت نیکوی نیاکان‌شان پیروی کرده و مهربانی خود را نثار این موجودات بی‌پناه کنند. به امید روزی که دیگر در صفحات اجتماعی شاهد رفتارهای زننده و وحشیانه با دیگر جانوران نباشیم. روزی که به روی سگی برای لذت رنگ نپاشند و او را با بیل مورد حمله قرار ندهند، روزی که خرسی از نفس افتاده را برای نمایش قدرت با ضربات سنگ نکشند، روزی که به آهو و بره‌هایش فرصت نفس کشیدن بدهند. روزی که بذر انسانیت در قلب تک تک انسان‌ها به شکوفه بنشیند. به امید آن روز

مطالب مرتبط:

منبع boredpanda

دیدگاه