راه‌اندازی اسکله مسافری درگهان

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲
راه‌اندازی اسکله مسافری درگهان

اسکله‌ی مسافری درگهان در جزیره‌ی قشم، پس از بازسازی کامل سالن‌های اسکله به وسعت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع، بازسازی محوطه‌ی اسکله، ساخت دو پانتم، احداث پل‌های ارتباطی و ایجاد فضاهای اداری و سبز راه‌اندازی شد.

اسکله‌ی مسافری درگهان در جزیره‌ی قشم با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال پس از بازسازی کامل سالن‌های اسکله به وسعت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع، بازسازی محوطه اسکله، ساخت دو پانتم، احداث پل‌های ارتباطی و ایجاد فضاهای اداری و سبز راه‌اندازی شد.

«هرمز امیری» مدیر امور درگهان سازمان منطقه‌ی آزاد قشم در آئین راه‌اندازی اسکله‌ی مسافری درگهان در جزیره‌ی قشم که اواسطه هفته‌ی پیش برگزار شد، گفت:

اجرای این طرح یکی از وعده‌های رئیس‌جمهوری دولت تدبیر و امید در سفر سال گذشته به جزیره قشم بود.

امیری تاکید کرد که بدون تردید راه‌اندازی این اسکله نقش موثری در انتقال مستقیم نیمی از مسافران بدون خودرو جزیره‌ی قشم از طریق اسکله‌ی شهید حقانی بندرعباس به درگهان ایفا می‌کند.

وی افزود که کاهش زمان انتظار سفر به جزیره قشم در اسکله‌ی شهید حقانی و تقسیم سفرها بین شهرهای قشم و درگهان از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی این اسکله مسافری ارزیابی می‌شود.

امیری، اشتغال‌زایی برای جوانان بومی منطقه و رونق کسب‌وکار در مجتمع‌های تجاری درگهان را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح برشمرد و گفت که با انتقال مستقیم مسافران از اسکله‌ی شهید حقانی بندرعباس به اسکله‌ی درگهان، جزیره‌ی قشم در ایام پیک سفرها می‌تواند میزبان جمیعت بیشتری از گردشگران باشد و این امر تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر رونق فعالیت‌های اقتصادی جزیره می‌گذارد.

او همچنین بیان کرد که با توجه به اینکه فاصله‌ی اسکله‌ی شهید حقانی بندرعباس تا اسکله‌ی مسافری درگهان حدود ۱۹ مایل دریایی است، سفر در این مسیر حدود ۶۰ تا ۷۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه