رشد گردشگران ورودی به ایران سه برابر متوسط جهانی است!

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
رشد گردشگران ورودی به ایران سه برابر متوسط جهانی است!

میانگین رشد گردشگر در جهان ۴/۶ درصد است اما در دو سال گذشته شاهد رشد ۱۲ درصدی جذب گردشگر در ایران بوده‌ایم.

«مسعود سلطانی‌فر» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست شورای اداری استان یزد که باحضور استاندار و مسئولان این استان و «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت:

میانگین رشد گردشگر در جهان ۴/۶ درصد است اما در دو سال گذشته شاهد رشد ۱۲ درصدی جذب گردشگر در ایران بوده‌ایم.

وی از تدوین بسته‌ی پیشنهادی گردشگری دوران پساتحریم خبر داد و بیان کرد که ۹۰۰ طرح گردشگری با ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجرا است.

وی گفت که امیدواریم فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که گردشگری موتور محرکه اقتصاد کشور و خروج آن از رکود شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد که یکی فعالیت های این سازمان در حوزه‌ی گردشگری رصد اظهارنظرها و مصاحبه‌های گردشگران ورودی به ایران پس از بازگشت به کشورشان برای بررسی میزان رضایت مندی و تاثیرپذیری آنان از فرهنگ ایران است.

وی افزود که بر این اساس بیش از ۹۸ درصد این گردشگران ایران را کشوری توسعه‌یافته با مردمی بافرهنگ و میهمان‌نواز عنوان و اعلام کرده‌اند که ذهنیت غلطی که رسانه‌های غربی، امپریالیسمی و صهیونیستی از ایران ساخته‌اند در آنان فرو ریخته است.

وی ادامه داد که یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای ترویج فرهنگ و پیام انقلاب، توسعه‌ی گردشگری و جذب گردشگر خارجی است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

سلطانی‌فر با اشاره به دیدار خود با چهار وزیر گردشگری کشورهای اروپایی در دو ماه گذشته خاطر نشان کرد که همه‌ی آنان برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون رییس جمهورو رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

درخواست آمریکایی‌ها برای سفر به ایران برای سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲ برابر افزایش یافته و هیچ تور غربی و آمریکایی برای سفر به ایران لغو نشده است.

مسعود سلطانی‌فر در جریان سفر به استان یزد افزود که علیرغم محدودیت‌هایی که آمریکایی‌ها برای سفر اتباع ۳۸ کشور به ایران ایجاد کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از آژانس‌ها و موسسات تورگردانی تاکنون نه تنها هیچ تور غربی و آمریکایی برای حضور در ایران لغو نشده است بلکه حتی متقاضیان ورود به ایران از خود آمریکا برای سال ۲۰۱۶ نسبت به سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه