به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلات داده می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلات داده می شود

به خریداران هواپیماهای شخصی در معاونت علمی تسهیلات ارائه می‌شود.

«یعقوب انتصاری» دبیر کمیته‌ی هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های هوا و هوانوردی گفت که کلا هدف از توسعه هوانوردی عمومی هواپیمای فوق سبک اسپرت، خیلی سبک و سبک هستند که جز هواپیمای ۲، ۴ و ۶ نفره به شمار می‌روند.

وی افزود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که تولیدی هستند، امکانات و تسهیلات قابل توجهی اختصاص داده است تا در داخل کشور توسط همین شرکت‌ها به تولید برسند.

انتصاری با اشاره به تسهیلات معاونت علمی برای توسعه‌ هواپیماهای شخصی ادامه داد که هر کسی بخواهد این نوع هواپیماها را خریداری کند، به دلیل اینکه خواستار محصولات داخلی هستند می‌توانند تسهیلات با کارمزد ۸ تا ۹ درصد و بازپرداخت ۳ ساله دریافت کنند.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی گفت:

خریداران این نوع هواپیماها می‌توانند شخصی، مدارس، مراکز آموزش خلبانی و... باشند.

به گفته وی، به افراد یا ارگان‌هایی که می‌خواهند محصولات دانش‌بنیان داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی را خریداری کنند تسهیلات ارائه می‌کنیم.

انتصاری با بیان اینکه این تسهیلات می‌تواند یک جنبه‌ی رقابتی پیدا کند زیرا کارمزد و لیزینگ پایینی دارند، بیان کرد که با توجه به اینکه هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران و خطوط هوایی در حال خرید هواپیما هستند و می‌توانند هواپیماهایی را جایگزین فرسوده‌ها کنند، نیاز است که خریداران مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود که با توجه به اینکه تعداد هواپیماهای شخصی قرار است چندین برابر شود و این هواپیماهای جدید نیاز به خلبان و خدمه دارند و از سوی دیگر باید تعمیر و نگهداری شوند نیاز است که در این راستا حمایت‌هایی انجام شود.

انتصاری با بیان اینکه بنابراین تا سال‌های آینده تحول بزرگی در این زمینه رخ خواهد داد، گفت:

به دلیل اینکه تا سال‌های آینده این هواپیماها عمر زیادی می‌کنند و خلبانان هم سنشان بالا می‌رود، بنابراین نتیجه می‌گیریم که کشور به تعداد زیادی خلبان نیاز دارد.

به گفته وی، در این صورت تا ۳ الی ۴ سال آینده، تعداد خلبانان آموزش‌دیده، هواپیما، مدارس آموزش خلبانی زیاد می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه