استخرهای پلکانی طبیعی در دل جنگل

سعید میرزاپور | پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

منطقه‌ای زیبا در مکزیک وجود دارد که دارای چندین استخر طبیعی پلکانی است و اطراف آن را نیز جنگلی باشکوه‌ی پوشانده است. در این مقاله از کجارو با این منطقه از دنیای شگفت انگیزمان آشنا می‌شویم.

در بین جنگل‌های منطقه «آلتاوراپاز» (Alta Verapaz) در گوآتمالا در فاصله ۱۱ کیلومتری از جنوب روستای Q'eqchi' Maya در Lanquin منطقه‌ای زیبا وجود دارد که یکی از شگفتی‌های طبیعت به حساب می‌آید.  نام این منطقه «سمون چمپی» است و در زبان محلی به آن آب مقدس می‌گویند. این منطقه که روخانه Cahabon از آن می‌گذرد حدود ۳۰۰ متر طول دارد و در بالای آن چندین استخر با آب روان وجود دارند که از همان روخانه تغذیه می‌شوند. البته هر کدام از این استخر‌ها نیز با آبشار کوچکی به یکدیگر متصل هستند. آب این استخر‌ها نیز به رنگ آبی فیروزه‌ای است.

Semuc Champey

Semuc Champey

این منطقه، توسط جنگل‌های سبز رنگ باشکوهی احاطه شده است و مکانی عالی برای شنا کردن و استراحت است. از آن جایی که منطقه مذکور در بین گردشگران محبویبت زیادی دارد باعث شده که با چالش‌هایی رو به رو باشد. نزدیک‌ترین روستا به این استخر‌های زیبا Lanquin نام دارد که فاصله آن از شهر گواتمالا حدود ۴ ساعت است و مسیر خطرناکی را برای رسیدن به این منطقه باید سپری کنید. حدود ۳۰ دقیقه از این مسیر باید با خودرو‌های ۴×۴ طی شود و ۲۰ دقیقه نیز پیاده روی در پیش رو خواهید داشت.

Semuc Champey

از طریق El Mirador نیز می‌توانید منظره‌ای زیبا از این استخر‌ها را مشاهده کنید. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که برای رسیدن به آن باید مسیری طولانی و چالش برانگیز را پشت سر بگذارید. در این مسیر نیز می‌توانید صدای میمون‌ها را بشنوید و به تماشای آنها و سایر حیوانات بروید. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری را از این منطقه زیبا مشاهده کنید.

Semuc Champey

Semuc ChampeySemuc Champey

Semuc Champey

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه