اتوبوس یا هواپیما، کدام وسیله مناسب تری برای سفر است ؟

پردیس جلالی | پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

حالا که فصل سفر در حال نزدیک شدن است، عشق سفرها در پی یافتن بهترین راه‌هایی هستند که راحت‌تر از همه باشد. در نتیجه خیلی‌هایشان که از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده می‌کنند، باید بین راه‌های زمینی و هوایی، بهترینش را انتخاب کند. در این مقاله امتیاز‌ها و نقاط ضعف هر یک را نشانتان خواهیم داد. با کجارو همراه باشید.

همه چیز به مسافت رانندگی برمی‌گردد

اتوبوس

اغلب کسانی که اتوبوس را انتخاب می‌کنند به این خاطر است که برای رسیدن از مبدأ به مقصد سفرشان نیاز نیست دنیا را دور بزنند. در نتیجه کسی که می‌خواهد مثلا از بوستون به نیویورک برود، همان بهتر که اتوبوس سوار شود. طبیعتا بلیط اتوبوس از ??????? ارزانتر است، دردسر قضیه هم کمتر.

دردسرهای سفر با هواپیما

هواپیما

اما خب اگر بخواهید چنین مسافت کوتاهی را هوایی طی کنید، باید پی تعمیر و درست کردن احتمالی چمدان‌ها، TSA چک‌ها و بسیاری باید و نبایدهای خرده ریز دیگر را به تنتان بمالید که البته در سفر با اتوبوس ابدا با آنها مواجه نخواهید بود.

از مسیر که بگذریم...

اتوبوس

اما اگر مسیرتان طولانی‌تر است، باید یک سری مسائل ابتدایی را برای خودتان روشن کنید. مثلا اینکه چه میزان زمان می‌خواهید صرف سفر کردن کنید؟ اگر هدفتان فقط رسیدن به خانه و کنار خانواده باشد و نخواهید زمان زیادی را آن وسط هدر دهید، قطعا به وسایل نقلیه‌ی سریع‌تری احتیاج دارید.

سفر سریع‌تر

سفر هوایی

اگر مسائل امنیتی و سایر جزئیات پیش از پرواز را در نظر نگیریم، سفر هوایی بسیار سریع‌تر از سفر با اتوبوس است. به عنوان مثال برای رفتن از بوستون به واشنگتون‌ باید ۸ ساعت تمام را در اتوبوس بگذرانید، در حالی که همین مسافت با هواپیما، یک ساعت بیشتر طول نمی‌کشد.

مزایای اتوبوس

سفر زمینی

بسیاری از مسافران به دنبال مزایایی هستند که در سفر با اتوبوس در اختیارشان قرار می‌گیرد. مثلا اتوبوس‌های مگاباس و امثال آن معمولا دسترسی رایگان به اینترنت برای مسافرانشان در نظر می‌گیرند. در نتیجه آنها می‌توانند در مدت سفر، به راحتی به کار، تجارت، گفت‌و‌گو و سایر فعالیت‌های آنلاین بپردازند.

معایب هواپیما

فرودگاه

در سفر هوایی هم البته به شما دسترسی به اینترنت و سرویس‌های اینچنینی تعلق می‌گیرد، اما با قیمت بالاتر و خب بله، نوشیدنی غیرالکلی و کمی خوراکی هم می‌دهند. اما قیمت پایه به تنهایی بالا هست، دیگر چرا به خاطر اینترنت بیشترش کنیم؟

فضای عمل

ترمینال

موضوع دیگر این است که پایمان را کجا می‌خواهیم بگذاریم. این موضوع هم راجع به مکان ترمینال‌ها و هم در ارتباط با میزان فضایی که برایش پول پرداخت می‌کنیم، مصداق دارد. برای مگاباس یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری شبیه به آن، ترمینال می‌تواند هر جایی باشد. از یک ایستگاه رسمی گرفته تا کنار خیابان، به علاوه‌ی هر چقدر که بخواهید می‌توانید پایتان را توی اتوبوس دراز کنید.

جای پای کمتر

فرودگاه

در سفر هوایی، حتما برای سوار شدن به هواپیما باید به فرودگاه بروید. هیچ حالت دیگری هم وجود ندارد. در عین حال جا برای پاهایتان روزبه‌روز محدودتر می‌شود. جای بیشتری می‌خواهید؟ پولش را بدهید!

نهایتا همه چیز به خود شما بستگی دارد

اتوبوس

در نهایت، تصمیم با خود شماست. اگر قرار است از اروپا به بوستون یا واشنگتون پرواز کنید، قطعا اتوبوس جایی برای انتخاب شدن ندارد. اما اگر سفرتان بین ۴ تا ۸ ساعت نشستن کنار پنجره‌ و خیره شدن به منظره‌ی خالی از دریای بیرون است، دیگر خودتان تصمیم بگیرید!

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه