روزشمار: ۱۲ خرداد؛ معرفی هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۸ اینترکانتیننتال در خطوط هوایی لوفتانزا آلمان

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
روزشمار: ۱۲ خرداد؛ معرفی هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۸ اینترکانتیننتال در خطوط هوایی لوفتانزا آلمان

بوئینگ ۷۴۷-۸ در ۱ ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی در خطوط هوایی لوفتانزا آلمان معرفی شد.

بوئینگ ۷۴۷،(Boeing 747)، معروف به جامبوجت هواپیمای جت چهار موتوره بزرگ مسافربری است که شرکت بوئینگ می‌سازد. هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بعد از هواپیمای ایرباس آ-۳۸۰، دومین هواپیمای بزرگ مسافربری در جهان است.

تولید بوئینگ ۷۴۷ در زمان خود انقلابی بزرگ در صنعت هواپیماهای مسافربری به حساب می‌آمد و برای چهل سال بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان بود. بوئینگ ۷۴۷ با چهار موتور و ساختاری دوطبقه قابلیت جابجایی حداکثر ۵۵۰ مسافر را داراست. برخلاف ایرباس آ-۳۸۰، طبقه دوم در بوئینگ ۷۴۷ کامل نیست و منحصر به قسمت جلوی هواپیما است.

اندیشه‌ی ساخت ۷۴۷ توسط شرکت هواپیمایی بوئینگ در اواسط دهه شصت میلادی مطرح شد، به‌دنبال آن ارتش آمریکا برای تقویت ناوگان خود قرارداد خرید تعداد زیادی از این هواپیما را با شرکت بوئینگ منعقد کرد.

پس از آن بوئینگ طراحی مدل مسافربری آن را اعلام کرد که نتیجه آن پرواز مدل ۱۰۰-۷۴۷ این هواپیما در سال ۱۹۶۹ بود، پس از یک سال و در سال ۱۹۷۰ این مدل از ۷۴۷ اولین سرویس‌دهی خود را برای شرکت هواپیمایی پان امریکن آغاز کرد. امروزه بوئینگ ۷۴۷ جایگاهی ویژه در نزد عموم مردم و مسافران پروازهای بین‌المللی پیدا کرده‌ است و شاید به این دلیل است که به آن لقب ملکه‌ آسمان‌ها را داده‌اند.

بوئینگ

بوئینگ ۷۴۷-۸، Boeing 747-8، هواپیمای جت پهن‌پیکر چهارموتوره مسافربری است که توسط شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ که بخش تولید جت‌های مسافربری بوئینگ می‌باشد، توسعه داده شده‌ است. بوئینگ ۷۴۷-۸ سومین نسل از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ می‌باشد، که طراحی بال‌های آن تغییر کرده، همچنین طول بدنه‌ی آن نیز از مدل استاندارد ۷۴۷ بسیار بزرگتر است.

بوئینگ ۷۴۷-۸ بزرگترین هواپیمای تجاری است که هم‌اکنون در ایالات متحده ساخته می‌شود و نیز درازترین هواپیمای مسافربری جهان است. مدل ۷۴۷–۸ در دو کلاس ساخته می‌شود، که شامل بوئینگ ۷۴۷-۸ اینترکانتیننتال به‌ اختصار ۷۴۷-۸آی نامیده می‌شود و بوئینگ ۷۴۷-۸ باری به‌اختصار ۷۴۷-۸اف نامیده می‌شود.

در همین روز:

۱. کنتاکی پانزدهمین ایالت ایالات متحده شد. (۱۷۹۲ میلادی)

۲. تنسی، شانزدهمین ایالت ایالات متحده شد. (۱۷۹۶ میلادی)

۳. وقوع زلزله‌ی وحشتناک و پرتلفات در شهر «توكيو» در ژاپن (۱۹۲۳ میلادی)

۴. اولین تلویزیون زلاندنو شروع مخابره برنامه کرد. (۱۹۶۰ میلادی)

۵. کشور کنیا خودمختاری کسب کرد. (۱۹۷۴ میلادی)

۶. تشکیل اولین دولت سیاه‌پوستان در رودزیا (زیمباوه امروزی) پس از ۹۰ سال (۱۹۷۹ میلادی)

۷. در اثر سانحه در پرواز شماره ۴۴۷ ایرفرانس بر فراز اقیانوس اطلس در سواحل برزیل که از مقصد ریودو ژانیرو به سمت پاریس عازم بود همه ۲۲۸ مسافر و سرنشین دیگر آن کشته شدند. (۲۰۰۹ میلادی)

۸. روز ملی مجمع‌الجزاير «ساموآ»

۹. روز جهانی كودک

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه