طبیعت زیبای اروپا و مناظر فوق العاده‌ی آن

محبوبه رستمی | چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

قاره‌ی همیشه سبز اروپا سرشار از جاذبه‌ها و مناظر طبیعی شگفت انگیزی است، که نظر هر گردشگری را به‌خود جلب می‌کند.با کجارو همراه باشید تا شما را با ۱۰ منطقه طبیعی زیبا در اروپا آشنا کنیم.

۱۰. تید، تنریف، اسپانیا

«تید» بلندترین قله‌ای آتشفشانی در سراسر اسپانیا و جزایر قناری است، که ارتفاع آن به ۳۷۱۸ متر می‌رسد. این قله  در یک پارک ملی به همین قرار دارد. این پارک که یکی از محبوب‌ترین مناطق طبیعی اروپا محسوب می‌شود، سالانه حدود ۳۲ میلیون گردشگر را به‌سوی خود جذب می‌کند.

۹. پل طنابی Carrick-a-Rede، شهر آنتریم، ایرلند شمالی

پل‌طنابی «کریک-ا-رید»، خشکی اصلی را به این جزیره‌ی کوچک آتش‌فشانی متصل می‌کند. وقتی وارد جزیره شوید می‌توانید مناظری زیبا را در امتداد خط ساحلی آن تماشا کنید. حتی گذر از این پل معلق هم به تجربه‌ای خاطره‌انگیز و سرگرم کننده تبدیل خواهد شد. نقاط محبوبی مانند بوشمیلز (Bushmills)، بالی‌کسل (Ballycastle) و گذرگاه جیانت نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

۸. جزیره کرس، فرانسه

جزیره «کرس» با داشتن طبیعت بکر و دست نخورده، خط ساحلی زیبا، مناظر کوهستانی، اقلیم معتدل و بناهای تاریخی خود به شهرت رسیده است. همچین طبخ غذاهای خوشمزه و رنگینی که از مواد تازه تهیه می‌شوند به‌همراه نوشیدنی‌های محلی، جذابیت سفر به این منطقه را دوچندان کرده است.

جزیره کرس

۷. اتنا، ایتالیا

اتنا بلندترین آتش‌فشان فعال در اروپا است. این کوه را می‌توانید از شهر تاریخی کاتانیا که زمانی مرکز فرهنگی اروپا بوده تماشا کنید. شهرت این کوه به خاطر فوران دود و خاکستر ناشی از فعالیت آتش‌فشانی آن است، که همین موضوع باعث حاصل‌خیز شدن خاک این منطقه شده است. با سفر به این منطقه، فعالیت‌های تفریحی مختلفی از جمله تماشای برخی از ۴۰۰ دهانه‌ی آتش‌فشانی، شرکت در تورهای ماجراجویی، تورهای غارشناسی و بالا رفتن از اتنا در انتظار شما خواهد بود.

اتنا

۶. پارک ملی گرن پارادیزو (Gran Paradiso National Park)، ایتالیا

پارک «گرن پارادیزو»، اسم خود را از کوهی به همین نام‌گرفته است. این پارک در شمال غربی ایتالیا و در میان کوه‌های آلپ قرار دارد. علاوه بر مناظر زیبا، دره‌ها، دریاچه‌ها و یخچال‌های کوهستانی، گونه‌های مختلف از حیوانات کم‌یابی مانند بز کوهی، شوکا، عقاب، جغد و دیگر گونه‌ها را می‌توانید تماشا کنید. همچنین روستاهای کوچک مختلفی در منطقه پراکنده شده‌اند که هرکدام ارزش دیدن را دارند. آن‌طور که مشخص است، مردم بسیاری برای پیاده‌روی و تماشای مناظر زیبای پارک به اینجا سفر می‌کنند.

۵. اِسلی‌آ هد (Slea Head)، ایرلند

خط ساحلی چشم‌نواز «اسلی‌آ هد» در شبه جزیره‌ی دینگل واقع‌شده است و مناظر بی‌نظیری از اقیانوس اطلس را در اختیار طبیعت دوستان می‌گذارد. صخره‌های پرشیب، دماغه‌های بلند نوک‌تیز، سواحل شنی و آب‌های زمردی اسلی‌آ هد را به مکانی پربازدید تبدیل کرده‌اند. این دماغه، غربی‌ترین نقطه‌ی ایرلند و اروپا به شمار می‌رود.

اسلی آهد

۴. جزیره‌ی اسکای (Isle of Skye)، اسکاتلند

«اسکای» بزرگ‌ترین و شمالی‌ترین جزیره در گروه جزایر هبریدهای داخلی اسکاتلند است. مرتفع‌ترین نقطه در کوه‌های کیلین (Cuillin mountains) کوه Sgurr Alasdair peak است که ۹۹۳ متر ارتفاع دارد. همچنین استخر پری (Fairy Pools)  یکی از شناخته‌ شده‌ترین جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود. جزیره‌ی اسکای به خاطر حیات‌وحش غنی‌اش شهرت زیادی دارد. در این منطقه می‌توانید فوک‌ها، وال‌ها، دلفین‌ها، آهوی قرمز و حیوانات دیگری را تماشا کنید. همچنین کوهای این منطقه شرایط مطلوبی را برای علاقه‌مندان به کوهنوردی فراهم کرده است.

جزیره ی اسکای

۳. کوه‌های آلپ بایرن، آلمان

بخش مهم و بسیار زیبایی از رشته کوه‌های آلپ در آلمان قرار دارد که بزرگ‌ترین منطقه‌ی کوهستانی اروپا را تشکیل می‌دهد. وجود چنین جواهر طبیعی در این منطقه امکان تجربه‌ی همه نوع سرگرمی و تفریح فضای باز از جمله پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اردوگاه زدن در تابستان، اسکی و اسنوبرد سواری در زمستان را فراهم می‌کند. هوای تازه و سالم، چشمه‌های آب‌گرم مختلف، تفرجگاه‌های متنوع و حیات‌وحش غنی به‌علاوه‌ی برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای جذاب، از این ناحیه مقصد گردشگری جذابی ساخته‌اند.

کوههای آلپ

۲. ساحل میرتوس (Myrtos Beach)، سفالونیا، یونان

«میرتوس» تاکنون ۱۲ بار عنوان بهترین ساحل یونانی را به خود اختصاص داده است. خط ساحلی میرتوس با سنگریزه‌های سفیدی که توسط آب‌های گرم و شفاف دریای یونان شسته می‌شود، پوشیده شده است. ساحل یادشده که بین دو کوه «آجیادیناتی» و «کلون اروس» محصورشده است، مکانی صمیمی و دنج را برای استراحت گردشگران فراهم کرده است. این ساحل زیبای یونان به‌همراه محیطی تماشایی، طبیعتی سرسبز، شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای، بدون شک ارزش سفر کردن به این منطقه را دوچندان می‌کنند.

ساحل میرتوس

۱. پاموکاله (Pamukkale)، استان دنیزلی، ترکیه

«پاموکاله»به معنی (قلعه پنبه‌ای)است، این چشمه‌های تراسی شکل به حدی محبوب هستند که از ارزشمندترین مقاصد طبیعی در سفر به ترکیه به شمار می‌روند و هرساله مورد بازدید گردشگران زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرند. این تراس‌های تراورتنی با آب داغ از چشمه‌های طبیعی پرشده‌اند و سرشار از مواد معدنی هستند، که دارای خاصیت درمانی فراوان است. از این چشمه‌ها به‌مدت چند قرن به‌عنوان حمام استفاده می‌شده. البته در کشور عزیزمان و در استان مازندران نیز چنین چشمه‌های به نام چشمه‌های باداب سورت  وجود دارند که می‌توانید از آنجا دیدن کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه