۸ ایده سفر در بازی های ویدیویی

سعید میرزاپور | یکشنبه, ۹ خرداد ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

سفر کردن به دلیل هزینه‌ها و کم بود وقت ممکن است چندان کار راحتی برای افراد نباشد. اما همیشه هم سفر کردن به صورت واقعی نیست و گاهی می‌توان این کار را به شکل مجازی نیز انجام داد. در این مقاله از کجارو با ۸ بازی که امکان سفر مجازی در بخش‌ها مختلف جهان را ارائه می‌دهند آشنا می‌شویم.

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به ماجراجویی دارید و عاشق این هستید که همیشه به سفر بروید و به گردش در سرزمین‌های ناشناخته بپردازید باید بگوییم انجام این کار بدون پرداخت هزینه و زمان اضافی نیز امکان‌پذیر است. برخی از این افراد به دلیل مشکلات مالی یا نداشتن وقت کافی، نمی‌توانند به سفر بروند اما سفر کردن واقعی تنها راه ماجراجویی نیست و می‌توانید از طریق کنسول‌های بازی نیز وارد عمل شوید.

در حال حاضر بازی‌های ویدیویی مختلفی وجود دارند که امکان گردش در مکان‌های واقعی را به صورت مجازی می‌دهند. با وجود اینکه در دنیای بازی سرزمین‌های شگفت‌انگیز زیادی وجود دارد که بازی کردن در آن سرزمین‌ها بسیار هیجان‌انگیز است اما در این بین شاهد بازی‌هایی نیز هستیم که بر اساس دنیای واقعی ساخته شده‌اند (البته تعداد این بازی‌ها کمتر است).

همان‌طور که می‌دانید، روزبه‌روز گرافیک بازی‌های ویدیویی بهتر می‌شود و همین موضوع نیز در ساخت این نوع از بازی‌ها بسیار تاثیر گذاشته است. در ادامه با ۸ بازی ویدیویی آشنا می‌شویم که بر اساس دنیای واقعی ساخته شده‌اند و از طریق آن‌ها می‌توانید در خانه‌تان بنشینید و در دنیای واقعی اما مجازی بازی کنید.

۱. سفر از طریق تامب رایدر (Tomb Raider)

بازی ویدیویی

شخصیت لارا کرافیت (Lara Croft) بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماجراجویی است. این باستان‌شناس در جریان بازی به سراغ معابد، ویرانه‌ها و جنگل‌های مختلف می‌رود و از طریق آن می‌توانید گردش در این مکان‌های واقعی اما مجازی را تجربه کنید. وی در جریان این بازی به سراغ قطب جنوب، بولیوی، کامبوج، چین، تایلند، مصر، هندوستان، قزاقستان، روسیه، ژاپن، مکزیک، غنا و بسیاری از کشور‌های اروپا و آمریکا شمالی می‌رود. اگرچه تمام جزئیات شبیه به مکان اصلی در دنیای واقعی نیستند، اما باعث می‌شود با کلیت بنا آشنا شوید و سفری ماجراجویانه داشته باشید.

۲. زندگی در توکیو از طریق Yakuza

بازی ویدیویی

کاربران پلی‌استیشن (کنسول بازی سونی) می‌توانند با کمک بازی Yakuza تجربه‌ای همچون زندگی در توکیو داشته باشند. این بازی که سبک اکشن دارد توسط سگا (Sega) در ژاپن ساخته شده است. جزئیات موجود در بازی نیز بسیار چشمگیر هستند. شخصیت گانگستر این بازی Kazuma Kiryu نام دارد که در منطقه داستانی Kamurocho بازی را انجام می‌دهد. در ساخت این بازی سعی شده بخش‌های مختلف شهر شبیه به دنیای واقعی باشند. در جریان آن می‌توانید در خیابان‌های پر از نئون توکیو قدم بزنید.

۳. سفر به ایتالیا با کمک مجموعه بازی‌های اساسینس کرید (Assassins Creed)

بازی ویدیویی

مجموعه بازی‌های اساسینس کرید داستانی تاریخی دارند که کاربر در جریان آن می‌تواند به ماجراجویی و البته درگیری برای سپری کردن مراحل بپردازد. این مجموعه بازی برای پلتفرم‌های مختلفی ارائه شده است که به همین دلیل کاربران کامپیوتر نیز می‌توانند در کنار کاربران کنسول‌ها از این ویدیو گیم لذت ببرند. این مجموعه یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های یوبی‌سافت (Ubisoft) است. نسخه‌های مختلف این بازی در شهر‌ها و زمان‌های گوناگونی جریان داشته‌اند که از طریق آن‌ها می‌توانید زندگی در انگلستان ویکتوریایی، انقلاب فرانسه، امپراطوری چین و موارد تاریخی این چنینی را تجربه کنید. نسخه دوم این بازی، کاربران را به رونسانس ایتالیا می‌برد و می‌توانند به ماجراجویی و بازی در شهر‌های فلورانس، ونیز و فورلی در قرن پانزدهم بپردازند. اگرچه این بازی نمی‌تواند تجربه واقعی سفر به توسکانی را تداعی کنید، اما در یک روز تعطیل گزینه مناسبی برای سفر کردن مجازی به شمار می‌رود.

۴. کاوش در منطقه هسته‌ای بدون ترس از تابش اشعه

بازی ویدیویی

بدون شک ماجراجویی در منطقه‌ای که تشعشات هسته‌ای در آن وجود دارد ممکن است خطرات زیادی برای افراد داشته باشد، اما ایمن‌ترین راه برای انجام این کار، اقدام از طریق روش‌های مجازی است. نسخه Shadow of Chernobyl از STALKER یک بازی شخص اول است که در چرنوبیل اتفاق می‌افتد (این شهر با فاجعه اتمی‌اش شهرت دارد). داستان بازی که مربوط به آینده است وقوع یک فاجعه دیگر را در نیروگاه هسته‌ای این شهر نشان می‌دهد. بخش‌های گرافیکی این بازی بر اساس دنیای واقعی ساخته شده‌اند. اگر دوست دارید که در این منطقه متروکه از اوکراین ماجراجویی کنید، بهتر است که به سراغ بازی سایه چرنوبیل یا همان Shadow of Chernobyl بروید.

۵. سیاحت اکتشافی در آفریقا بدون ترک خانه

بازی ویدیویی

اگر بردن بچه‌ها به سفر اکتشافی آفریقا (سافاری) کار دلهره‌آوری برایتان است، بهتر است به سراغ نسخه شبیه‌سازی شده آن بروید و از طریق Wii وارد عمل شوید. بازی Wild Earth: African Safari که توسط نینتندو (Nintendo) ساخته شده است به کودکانتان این امکان را می‌دهد که از حیوانات وحشی عکاسی کنند. در مأموریت‌های مختلف این بازی، کاربران می‌توانند حیوانات گوناگونی را در طبیعتی واقعی (اما مجازی) مشاهده کنند. در این بازی دیگر نگرانی‌های دنیای واقعی برای سفر ماجراجویانه به آفریقا وجود ندارد. در کنار این موارد، بازی مذکور در زمینه‌های آموزشی نیز می‌تواند کارساز باشد و کاربران را با محیط‌های جغرافیایی و حیوانات مختلف آشنا می‌کند.

۶. رانندگی در شهر‌های آمریکا

بازی ویدیویی

در بازی‌های کلاسیک درایور (Driver) که برای پلی‌استیشن ارائه شده‌اند، کاربران می‌توانند در شهر‌های مختلف آمریکا در جریان مأموریت‌های گوناگون رانندگی کنند. سان‌فرانسیکو، نیویورک، میامی و لس‌آنجلس از جمله شهر‌هایی هستند که در این بازی وجود دارند. اگرچه در این بازی توجه ویژه‌ای به جزئیات شهرها نشده است، اما می‌تواند نمایی کلی از برخی شهر‌های آمریکا ارائه کند. البته مراحل و مدل‌های مختلفی نیز در این بازی وجود دارد که برای مثال در برخی از آن‌ها باید از دست پلیس فرار کنید و در برخی دیگر به مسابقه با سایرین بپردازید. البته در طول این بازی، تماشای مناظر شهری را نیز فراموش نکنید.

۷. تماشای جهان از دید پرندگان

بازی ویدیویی

کاربران از طریق بازی‌های شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت می‌توانند تجربه‌ای همچون خلبانان داشته باشند. البته این بازی به سال ۱۹۸۲ مربوط می‌شود و گرافیک سنگینی دارد، اما در کل می‌توانید از طریق آن منظره‌ای تماشایی از جهان را مشاهده کنید. در جریان بازی می‌توانید روی شهر‌های بزرگ، فرودگاه‌ها و مناظر طبیعی زیبا درون هواپیما‌های تک موتوره، گلایدر، هلی‌کوپتر، جامبو جت و موارد این چنینی پرواز کنید. البته تصاویر مختلفی نیز از مناطق گوناگون جهان برای این بازی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دانلود و به این بازی اضافه کنید.

۸. سفری مجازی به لاس‌وگاس

بازی ویدیویی

سرقت بزرگ اتوموبیل یا Grand Theft Auto که به اختصار GTA نامیده می‌شود، مجموعه‌ای از بازی‌های محبوب است که داستان آن‌ها در محیط‌های شهری اتفاق می‌افتد که در این بین می‌توان به متروپل‌هایی نظیر نیویورک و میامی اشاره کرد. از طریق بازی سان آندریاس (San Andreas) می‌توانید در شهر‌های لس‌آنجلس، سان فیرو و لاس‌وگاس قدم بزنید و ماجراجویی کنید. اگرچه محیط بازی دقیقا شبیه به دنیای واقعی نیست، اما می‌تواند ساختاری کلی از این شهر‌ها را نشان دهد. این مجموعه بازی‌ها ساختاری جنایی دارند و اگر در حال سپری کردن تعطیلات آرامش‌بخشتان هستید، بهتر است که به سراغ GTA نروید. گفتنی است که در بازی‌های GTA امکان پیاده‌روی، رانندگی، موتور سواری و خلبانی (در برخی نسخه‌ها) وجود دارد.

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با ۸ بازی آشنا شدیم که تداعی‌گر دنیای واقعی هستند. شما کدام یک را برای سفری مجازی انتخاب می‌کنید؟

مطالب مرتبط:

منبع destinationtips

دیدگاه