خارج از رده بودن فرودگاه های آمریکا

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
خارج از رده بودن فرودگاه های آمریکا

فرودگاه‌های آمریکا خارج از رده هستند و به شدت نیازمند به روز شدن هستند.

فرودگاه‌های آمریکا منطبق با قرن بیست و یکم نیستند. درحالی‌که شمار مسافران هوایی در آمریکا رو به فزونی نهاده است، اما فرودگاه‌های آمریکا هیچگونه تغییر نکرده‌اند، فرودگاه‌های این کشور باید پذیرای جابجایی ۷۵۰ میلیون نفر مسافر باشند.

فرودگاه «لاگوردیا» نیویورک و لس‌آنجلس از فرودگاه‌هایی هستند که پایانه‌های منسوخ دارند و نسبت به گذشته یکی از بدترین فرودگاه‌ها در آمریکا به شمار می‌روند. در برخی از فرودگاه‌های آمریکا با سیستم‌های قدیمی دهه‌ی پنجاه و شصت میلادی، مشخصات پروازها بر روی «رَک پروازی» به صورت دستی نوشته می‌شود و از سیستم‌های پیشرفته‌ی الکترونیکی خبری نیست.

این درحالی است که فرودگاه سئول در کره‌ جنوبی یکی از به روزترین و پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود. مسئولان هواپیمایی آمریکا از نبود هواپیماهای جدید همچون ایرباس A380 برای جابجایی مسافر در آمریکا خبر دادند که پول لازم برای خرید آن‌ها وجود ندارد. در انتهای این گزارش آمده که حداقل ۷۵ میلیارد دلار طی پنج سال برای به روز کردن فرودگاه‌های آمریکا لازم است تا قادر باشند با دیگر فرودگاه‌های جهان به رقابت بپردازند. در آمریکا در مجموع ۱۹ هزار و ۲۹۹ فرودگاه وجود دارد. سه فرودگاه «لاگوردیا»، «جان اف. کندی» و «نیوآرک» (Newark) واقع در نیویورک، در سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۱۲۹ میلیون ۷۰۰ هزار مسافر را جابجا کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه