هاکاتریپ شیراز، اولین ماراتون برنامه‌نویسی با موضوع گردشگری

بهداد خسور
بهداد خسور چهار شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
هاکاتریپ شیراز، اولین ماراتون برنامه‌نویسی با موضوع گردشگری

به گردشگری علاقه دارید یا به تکنولوژی؟ اگر به یکی از این دو علاقه‌مند هستید و دوست دارید نقشی در تغییر و بهبود آن‌ها در کشورمان ایجاد کنید، رویداد هاکاتریپ شیراز می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد. هاکاتریپ یک ماراتون برنامه‌نویسی در حوزه‌ی گردشگری است که شرکت در آن برای تمام کسانی که یک تیم متشکل از برنامه‌نویس و ایده‌پردازان خلاق دارند، فرصت‌های مناسبی ایجاد کرده است. با کجارو همراه باشید تا از جزئیات این رویداد مطلع شوید.

در دنیای امروز تقریباً همه چیز به اینترنت و فضای مجازی وابسته است و اگر قرار است تجارت یا سازمانی از قافله عقب نماند باید در این عرصه حداقل پا به پای دیگران حرکت کند. یکی از اتفاقاتی که می‌تواند این موضوع را در هر کشوری تقویت کند همایش‌ها و مسابقات برنامه‌نویسی هستند که می‌توان از طریق آن‌ها استعدادهای بالقوه را شناسایی کرد.

رویداد هاکاتریپ شیراز با حمایت آژانس مسافرتی علی بابا، قرار است در روزهای ۱۱ تا ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ برگزار شود. این رقابت سه روزه با هدف تولید سرویس‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایلی در حوزه‌ی گردشگری برگزار می‌شود. کجارو به عنوان حامی رسانه‌ای هاکاتریپ شیراز شما را از تمام اتفاقات آن با خبر می‌کند و گزارشی کاملی هم از روزهای برگزاری رویداد برای شما تهیه خواهد کرد.

هاکاتریپ چیست؟

هاکاتریپ یک ماراتون برنامه‌نویسی است که طی آن تیم‌های برنامه‌نویسی با هم به رقابت می‌پردازند تا بهترین سرویس آنلاین یا موبایلی را تولید کنند. به واسطه‌ی لغو تحریم‌های جهانی فرصت مناسبی برای شرکت‌های گردشگری فراهم شده تا با معرفی جاذبه‌های متعدد توریستی ایران، سهم بیشتری برای کشورمان در صنعت گردشگری رقم بزنند. استفاده از این فرصت با بکارگیری فناوری‌های پیشرفته‌ی روز سرعت و فراگیری بهتری خواهد داشت و برنامه‌های تحت وب و موبایل از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌تواند به آن کمک کنند.

شرکت در هاکاتریپ شیراز چگونه است؟

برای شرکت در هاکاتریپ شیراز باید در قالب یک تیم ۳ تا ۵ نفره‌ی برنامه‌نویسی وب یا برنامه‌نویسی موبایل (اندروید یا iOS) شرکت کنید. البته حتماً لازم نیست که تمام تیم شما از برنامه‌نویس تشکیل شده باشد و می توانید حتی افرادی را به عنوان ایده‌پرداز در تیم خود داشته باشید. همچنین محدودیتی هم برای زبان‌های برنامه‌نویسی در نظر گرفته نشده و شما کاملاً در انتخاب زبان برنامه‌نویسی آزاد هستید.

در روز اول رویداد توسط تیم برگزار کننده‌ی ماراتون، چالش هایی مطرح می‌شود که هر تیم باید یک چالش را انتخاب کند و با کمک مربیان راه حل مناسبی برای آن پیدا کند تا در ادامه‌ی ماراتون روی آن راه حل کار کند. تیم‌ها باید در ادامه تمام تلاش خود را برای پیاده‌سازی راه حل ارائه شده به کار بگیرند تا در روز آخر ماراتون محصول مناسبی  برای ارائه به هیئت داوران داشته باشند.

نحوه‌ی ثبت نام در هاکاتریپ و جوایز آن

برای شرکت در هاکاتریپ شیراز می‌توانید به وب‌سایت هاکاتریپ شیراز مراجعه کنید و با پرداخت ۳۰۰۰۰ تومان به ازای هر نفر در این رویداد شرکت کنید. جوایزی که برای رویداد این دوره از هاکاتریپ از طرف وب‌سایت علی بابا در نظر گرفته شده برای سه تیم اول به ترتیب پنج میلیون، سه میلیون و دو میلیون تومان هدیهی نقدی است.

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید به صورت فردی در این رقابت شرکت داشته باشید و باید حتماً پیش از شروع ماراتون تیم ۳ تا ۵ نفره‌ی خود را تشکیل داده باشید و در قالب یک تیم شرکت کنید.

تیم هاکاتریپ شیراز به فکر شرکت کنندگانی که از شهرهای دیگر قصد شرکت در ماراتون را دارند هم بوده و شراط ویژه‌ای برای اسکان آن‌ها در نظر گرفته است. بنابراین اگر شیرازی نیستید و دوست دارید در این رقابت شرکت کنید، نگران مکان اقامت نباشید. شما می‌توانید شب‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ خرداد) با پرداخت ۲۲۰۰۰ تومان به ازای هر شب در مکان‌های در نظر گرفته شده اقامت داشته باشید.

hackatrip-poster

فایده‌ی شرکت در هاکاتریپ چیست؟

علاوه بر جوایز نقدی خوبی که برای این دوره در نظر گرفته شده است، شما با شرکت در ماراتون برنامه‌نویسی هاکاتریپ می‌توانید با برنامه‌نویسان خوب و مطرح کشور آشنا شوید و با به چالش کشیدن مهارت‌های برنامه‌نویسی خود در کنار آن‌ها، مهارت‌های خود را ارتقا بدهید. ممکن است در طول این ماراتون دوستان جدیدی پیدا کنید که بتوانید در آینده با آن‌ها همکاری‌های مفیدی داشته باشید.

اگر شما هم یک برنامه‌نویس هستید و فکر می‌کنید می‌توانید ایده‌های خوبی برای پیشبرد صنعت گردشگری کشور از طریق برنامه‌های تحت وب یا موبایل داشته باشید، از هر کجای ایران که باشید می‌توانید در هاکاتریپ شیراز ثبت نام کنید و قابلیت‌های خود را در این ماراتون نشان بدهید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه