ثبت جهانی سه قنات اصفهان در یونسکو

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
ثبت جهانی سه قنات اصفهان در یونسکو

سه قنات اصفهان به‌زودی و در سال جاری در فهرست یونسکو به ثبت جهانی می‌رسد.

«فریدون الله‌یاری» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شامگاه سه‌شنبه در مراسم روز جهانی موزه و هفته‌ی میراث فرهنگی به‌همراه تجلیل از خادمان میراث فرهنگی استان اصفهان در کاخ تاریخی چهل‌ستون برگزار شد، بیان کرد:

میراث‌ فرهنگی کشور ما از ارزش بسیار ویژه‌ای برخوردار است و سند هویت، شناسنامه‌ی ملت و مهم‌ترین پشتوانه تاریخی ما مبتنی بر تجربیات بسیار ارزشمندی است که شناخت آن در ژرف‌اندیشی و عملکرد عاقلانه‌ی امروز ما تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی ظرفیت عظیم اقتصادی برای کشور ما محسوب می‌شود، گفت که:

کشور ما از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهمی در حوزه صنعت گردشگری برخوردار است اما میراث فرهنگی همیشه از امتیازات و سرمایه‌های مهم ما محسوب می‌شود که به واسطه آن می‌توان از دیگر ظرفیت‌های صنعت گردشگری نیز بهره گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ارتقای ساختاری و سازمانی میراث فرهنگی را مدنظر داریم، افزود که تا امروز تنها دو اداره میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان داشتیم و اداره استان در همه‌ی شهرستان‌ها دیگر وظایف خود را به اجرا می‌گذاشت که فاصله ما تا برخی از این شهرستا‌ن‌ها ۴۵۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی یک هزار و ۷۳۱ بنای تاریخی، ۵۴ مورد در فهرست آثار ناملموس و مابقی به‌عنوان اثر طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تاکید کرد که ۷۴ اثر آماده برای ثبت در فهرست آثار ملی داریم که در ۲۴ مورد شماره‌ی ثبت از تهران ابلاغ شده است.

قنات

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین چهار اثر از اصفهان در فهرست جهانی به‌عنوان آثار ملموس و دو اثر نیز به‌عنوان آثار ناملموس ثبت جهانی شده است، گفت:

با توجه به پیگیری‌های انجام شده به‌زودی و در سال جاری سه قنات اصفهان نیز در فهرست یونسکو به ثبت جهانی می‌رسد.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه