آئوشیما ؛ جزیره ای که تعداد گربه هایش بیشتر از آدم ها است

زهرا صالح نژاد
زهرا صالح نژاد پنجشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
آئوشیما ؛ جزیره ای که تعداد گربه هایش بیشتر از آدم ها است

زندگی مسالمت آمیز میان انسان ها و حیوانات چیزی است که در جزیره آئوشیمای ژاپن به خوبی می‌بینیم؛ جایی که با وجود برتری تعداد گربه ها باز هم زندگی بر روال عادی برقرار است. با کجارو همراه و با شهر گربه‌ها آشنا شوید.

جزیره آئوشیما (Aoshima) در دریای ‍ ژاپن در نگاه اول آرام و ساکت و جالب به نظر می‌رسد. این جزیره بسیار کوچک است و تنها یک شهر بزرگ دارد.

جزیره آئوشیما

ساکنان جزیره آئوشیما مانند بسیاری از جزایر همسایه، ماهیگیران مسنی هستند که علی رغم مهاجرت دیگر ساکنان پس از جنگ جهانی دوم، در جزیره مانده‌اند. اما حتی قبل از سال ۱۹۴۵، تنها ۹۰۰ نفر در آنجا زندگی می‌کردند.

جزیره آئوشیما

بر خلاف تعداد انسان‌‌هایی که مراقب جزیره‌ و حیات وحش آن هستند، گربه‌ها به سرعت زندگی متفاوتی ایجاد کردند. گربه‌ها بومی جزیره نیستند و برای مقابله با هجوم موش‌ها در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم وارد جزیره شدند.

موش‌ها از قایق‌های ماهیگیری وارد جزیره و در جزیره ماندگار شدند. گربه‌ها سریعا کار موش‌ها را ساختند و حالا گربه‌ها خودشان به جزیره هجوم آورده‌اند.

جزیره آئوشیما

اغلب محلی‌ها با گربه‌ها مشکلی ندارند. آنها به گربه‌ها در مکان‌های مشخص و به‌طور منظم غذا می‌دهند.پدیده گربه‌ها توجه گردشگران را به این جزیره آرام جلب کرده و به‌طور موقت اقتصاد ضعیف آنها را بهبود بخشیده است.

جزیره آئوشیما

اما گردشگران جوان تنها چند ساعت در جزیره می‌مانند. و سالمندان جزیره را با گربه‌ها تنها می‌گذارند.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه