امضای تفاهم نامه همکاری های گردشگری ایران و چین

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
امضای تفاهم نامه همکاری های گردشگری ایران و چین

ایران و چین به منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه گردشگری و ایجاد بستر مناسب برای توسعه‌ی مناسبات در این بخش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

«مسعود سلطانی‌فر» معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و «لی جیانجو» وزیر گردشگری جمهوری خلق چین در حاشیه اجلاس جهانی گردشگری در شهر پکن یادداشت تفاهم امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در هفت بند تنظیم شده و شامل بخش‌هایی چون بازاریابی و تبلیغات، سرمایه‌گذاری، خدمات و امنیت، امور آموزشی، تبادل دانش و تجربیات گردشگری و همچنین همکاری در پروژه‌ی گردشگری جاده ابریشم است.

طرفین در این تفاهم‎نامه مشترک موافقت کردند. به منظور فراهم کردن خدمات مناسب گردشگری و نیز افزایش تبادل گردشگر میان دو کشور، سلایق و انتظارات اتباع خود را در نظر گرفته و امکانات و شرایط لازم را برای آن‌ها فراهم کنند.

توجه به نیاز و ظرفیت بازارهای یکدیگر در راستای توسعه محصولات گردشگری و نیز معرفی فرهنگ، تاریخ و سایر اشکال مرتبط و همچنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری دو کشور برای تورگردانان، فعالان گردشگری و اصحاب رسانه از دیگر بخش‌های مورد توافق طرفین بوده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین وزیر گردشگری چین تاکید کردند به ارتقای ایجاد مکانیسم هماهنگی و ارتباطات در زمینه ایمنی گردشگری می‌پردازند و نظارت بر تورگردانان گردشگری را تقویت و آن‌ها را نسبت به بهبود کیفیت خدمات گردشگری تشویق خواهند کرد.

ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری و نیز بهبود امکانات خدمات عمومی گردشگری در امتداد جاده ابریشم یکی دیگر از مواردی بود که «سلطانی‌فر» و «لی جیانجو» بر تحقق و اجرای آن تاکید کردند.

طرفین همچنین اعلام کردند اطلاعات و همکاری در زمینه تحصیل و آموزش کارکنان بخش خدمات گردشگری را به منظور تقویت نیروی انسانی گسترش داده و همکاری خود را در ارتقای دانش و مهارت‌های آن‌ها افزایش می‌دهند.

توجه به الزامات توسعه پایدار، گسترش همکاری‌ها میان دفاتر خدمات گردشگری و شرکت‌های ذی‌ربط دو کشور، برنامه‌ریزی برای تورهای مستقل و مشترک، همکاری مشترک در طرح جاده ابریشم، و برگزاری جلسات مشترک به منظور تبادل اطلاعات و برپایی نمایشگاه‌های مشترک از موارد دیگری بود که ایران و چین در این یادداشت تفاهم، بر اجرایی شدن آن تاکید داشتند.

اجلاس جهانی گردشگری برای صلح و توسعه با هدف توسعه این صنعت با همت سازمان جهانی گردشگری و دولت جمهوری خلق چین، روز گذشته در پکن آغاز شد که هدف از این نشست چهار روزه، ‌توسعه این صنعت با همکاری کشورهای مختلف و مساعدت به رشد پایدار آن عنوان شده است.

توسعه فرهنگ گردشگری، توسعه پایدار از طریق جهانگردی و تحقق اهداف ۱۷گانه سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از اصلی‌ترین موضوعات این اجلاس بین‌المللی است.

قرار است شرکت‌کنندگان درباره راهبردهای توسعه گردشگری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه اقتصادی و رشد صنعت گردشگری تا سال ۲۰۳۰ میلادی در این نشست بحث و رایزنی کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه