باد شدید در راه تهران است

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
باد شدید در راه تهران است

وزش باد شدید و وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط کشور طی دو روز آینده توسط مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام شد.

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده در ارتفاعات البرز و نواحی مرکزی کشور افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رعد و برق رخ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق بارش‌های رگباری، گاهی با رعد و برق وجود خواهد داشت، افزود:

امروز، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت، در برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی و قم وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که در مناطق مستعد رخداد گردوخاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت که شدت بارش‌های امروز در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بخش‌های مرکزی کرمان و مناطق شمالی شمال غرب، اردبیل و بخش‌هایی از غرب کشور خواهد بود، همچنین در روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، شدت بارش‌ها در استان‌های کرمان، نیمه شمالی خراسان رضوی، غرب خراسان شمالی ، سمنان و شمال و شرق سیستان و بلوچستان پیش‌بینی‌شده است.

به گفته وظیفه، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده گردوخاک در نوار مرزی غرب، جنوب غرب و شرق کشور وجود خواهد داشت و امروز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده بیان کرد که آسمان تهران در روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، نیمه‌ابری، در بعدازظهر ابری و بارش پراکنده همراه با رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۲۸ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد و در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۳۰ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به دیگر اطلاعیه‌ی این سازمان، تأکید کرد که در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشور در بعدازظهر و اوایل امشب رشد ابرهای همرفتی سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود.

برای امروز بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت که در روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، احتمال بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نیمه‌ی شمالی خراسان رضوی، غرب خراسان شمالی، نیمه‌ی جنوبی کرمان، مناطق میانی و شرقی سیستان و بلوچستان وجود دارد، ازاین‌رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه