بازگشت ۴ محموله اشیای تاریخی ایران به کشور برای اولین بار

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
بازگشت ۴ محموله اشیای تاریخی ایران به کشور برای اولین بار

برای اولین بار در طول تاریخ ۴ محموله استرداد اشیای تاریخی از خارج از مرزها به ایران داشتیم که مابقی این محموله‌ها هم در راه است.

 «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور دیروز در مراسم روز جهانی موزه و میراث فرهنگی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، بیان کرد:

امروز یکصدمین سال تأسیس موزه ملی ایران است به همین دلیل روز موزه را در موزه ملی جشن گرفته‌ایم. همزمان با این برنامه ۲۵۰ برنامه فرهنگی در سطح کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها در نگاه توسعه‌ای خود میراث فرهنگی را در اولویت قرار داده‌اند، گفت که حال و هوای میراث فرهنگی در جامعه ایجاد شده است به طوری که فقط از استان یزد ۷۰ تا ۸۰ پرونده درخواست برای ثبت ملی داشته‌ایم در حالی که قبلاً اصلاً این طور نبود.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود که برای اولین بار در طول تاریخ طی این دولت ۴ محموله استرداد اشیای تاریخی از خارج از مرزها به ایران داشته‌ایم که مابقی محموله‌ها هم در راه است.

طالبیان یادآور شد که سال گذشته با اینکه بودجه‌ی خوبی نداشتیم اما فرهنگ‌سازی انجام شده و مردم خودشان دغدغه‌ی میراث فرهنگی دارند. دستگاه‌های دولتی نیز ایجاد موزه را در اولویت قرار داده‌اند و متقاضی فراوانی برای مرمت و احیای آثار تاریخی وجود دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه