دو رام قطارهای مسافری فدک در مسیر تهران - مشهد راه اندازی می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
دو رام قطارهای مسافری فدک در مسیر تهران - مشهد راه اندازی می‌شود

دو رام قطار پنج‌ستاره در مسیر مشهد - تهران و بالعکس به مناسبت نیمه شعبان راه‌اندازی می‌شود.

«مهدی معصومی» مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل ریلی گفت:

با راه‌اندازی دو رام قطار پنج‌ستاره در مسیر مشهد - تهران، مجموع قطارهای تولیدی شرکت فدک در مجتمع شهید کلاهدوز به پنج رام قطار افزایش می‌یابد تا این شرکت بتواند در سال یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر شخصی و مسافران تور مشهد با قطار را در مسیرهای تهران مشهد و تهران - شیراز جابه‌جا کند.

قطار فدک

وی با بیان اینکه این شرکت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصدد است تا پایان سال ۱۳۹۵ تعداد قطارهای خود را به ۱۴ رام قطار افزایش دهد، گفت که همان طور که قول داده بودیم شرکت قطارهای فدک هر ماه یک رام قطار را در مسیرهای تهران - مشهد یا تهران - شیراز راه‌اندازی می‌کند تا مجموع واگن‌های مسافری پنج‌ستاره این شرکت در پایان امسال به ۲۰۰ واگن افزایش یابد.

قطار فدک

معصومی بیان کرد که با توجه به افزایش تقاضا برای سفر به مشهد مقدس شرکت فدک درصدد است هم‌زمان با جشن نیمه شعبان دو رام قطار خود را با هشت واگن و کوپه خواب چهار نفره در مسیر تهران - مشهد و بالعکس راه‌اندازی کند.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک با اشاره به سیر قطارهای این شرکت در مسیرهای تهران - مشهد و تهران - شیراز افزود:

هم‌اکنون قطارهای این شرکت به‌صورت روزانه در مسیر تهران - مشهد و بالعکس سیر مسیر می‌کنند و به‌صورت یک روز در میان قطارهای فدک در مسیر تهران - شیراز و بالعکس رفت و آمد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهره‌برداری از قطارها، این شرکت به‌دنبال ارائه‌ی خدمت هتل‌های پنج ستاره به مسافران است، گفت که برای آموزش مهمان‌داران این شرکت علاوه بر اساتید داخلی از اساتید شرکت‌های هوایی لوفت هانزا و آسیاایر استفاده می‌شود تا خدمات ما مطابق با استانداردهای جهانی تعریف شود.

قطار فدک

معصومی گفت که هر واگن قطار پنج‌ستاره پس از تولید در مجتمع شهید کلاهدوز برای شرکت فدک بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک با بیان اینکه این شرکت برای نخستین بار مجوز افزایش سرعت قطارهای خود را به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت از معاونت فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گرفته است، بیان کرد که هم‌اکنون قطارهای روزانه‌ی این شرکت پس از قطارهای ترنست با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در مسیر تهران - مشهد سیر می‌کنند و در آینده نزدیک سرعت قطارهای این شرکت به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

وی افزود که تمام واگن قطارهای مسافری این شرکت در داخل تولید می‌شود و با توجه به نصب تجهیرات صوتی، تصویری و اینترنتی در داخل کوپه‌ها، مسافران هر لحظه می‌توانند از زمان ورود قطار به ایستگاه مقصد مطلع شوند.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل ریلی زمینه‌ی مناسبی را برای شرکت‌های ایرانی به‌منظور همکاری‌ خود با شرکت‌های معتبر جهان در صنعت حمل و نقل ریلی فراهم می‌کند تا بتوانند از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده کنند.

در این نمایشگاه بخش‌های مختلف صنایع و خدمات مختلف ریلی از جمله بخش مسافری درون‌شهری، برون‌شهری و بخش باری، واگن‌های نیرو محرکه، واگن مولد، لکوموتیوهای برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن‌های اتوبوسی، واگن‌های باری، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه‌ای در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه